CRM Technology Value Matrix 2023, czyli jaki system polecają badacze rynku

Sławomir Wnuk

Chociaż CRM należy do najbardziej dojrzałych elementów technologii biznesowej, dostawcy systemów wciąż konkurują, aby zapewnić użytkownikom narzędzie do kreowania pozytywnego Customer Experience. Instytut badawczy Nucleus Research zbadał postęp innowacji, które zaszły na tym polu w minionym roku. Przyjrzyjmy się wspólnie wynikom tego badania. Dzięki CRM Technology Value Matrix 2023 będzie Ci łatwiej wybrać oprogramowanie, które odpowie na potrzeby współczesnego biznesu. Sprawdźmy, kto z producentów CRM wyróżnia się dziś na rynku najbardziej.

Rynek CRM wg Nucleus Research

Nucleus Research to globalny dostawca usług doradczych w dziedzinie technologii. Jego CRM Value Matrix to zestawienie producentów oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami, którzy w minionym roku wyróżnili się na rynku.

Dostawcy technologii zostali ocenieni przez analityków Nucleus Research na podstawie funkcjonalności i użyteczności proponowanych rozwiązań. Opublikowany w kwietniu raport oparto na rozmowach z użytkownikami oraz całorocznej ocenie zrealizowanych wdrożeń.

Nowe otwarcie na rynku technologii CRM

Analizując wyniki najnowszego badania instytutu, nie sposób nie ulec wrażeniu, że jesteśmy świadkami „nowego otwarcia” na rynku systemów CRM. Wyraźnie widać jak bardzo rynek ten ewoluował. I to zaledwie w ciągu 12 ostatnich miesięcy.

Czołowi dostawcy poczynili znaczne inwestycje, aby zwiększyć możliwości adaptacyjne swoich rozwiązań. Ze względu na sytuację gospodarczą, powszechny kryzys ekonomiczny — wyróżniają się w szczególności te rozwiązania, które gwarantują inwestorom elastyczność. Z tego względu miejsce produktów cloudowych coraz odważniej zajmują systemy no-code i Open Source.

Spójrzmy wspólnie, jak wygląda to na przygotowanym przez Nucleus Research wykresie.

CRM Technology Value Matrix

Awans Creatio i stabilna forma SugarCRM

Jak widać, wśród liderów zestawienia CRM Technology Value Matrix 2023 znalazły się dwa systemy z oferty eVolpe – Creatio i SugarCRM.

Creatio

Creatio to system low-code/no-code, który umożliwia firmom dostosowanie funkcjonalności do unikalnych potrzeb. Oprogramowanie jest dostępne w chmurze oraz kompatybilne z urządzeniami stacjonarnymi i mobilnymi.

Oferuje zaawansowane automatyzacje dla zespołów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Zapewnia pojedynczą platformę do zarządzania danymi i usprawnienia procesów biznesowych.

System Creatio w tegorocznym rankingu wyraźnie awansował. Jeszcze w poprzednim badaniu CRM Technology Value Matrix 2022 znajdował się w ćwiartce Expert. Stało się tak, ponieważ w ciągu ostatnich 12 miesięcy do oferty wprowadzono szereg innowacji oraz nowych produktów. Uwadze analityków instytutu Nucleus Research nie umknęła też rzecz jasna unikalna architektura i nowe komponenty Freedom UI, które wspierają samodzielną rozbudowę systemu.

SugarCRM

SugarCRM to kultowy system CRM, który podbił świat biznesu lata temu. Oprogramowanie ma ugruntowaną renomę na rynku. Pakiet produktów firmy Sugar obejmuje SugarSell, SugarMarket i SugarServe. Aplikacje działają samodzielnie lub mogą być płynnie zintegrowane, aby zapewnić organizacjom każdej wielkości możliwość zarządzania i angażowania się w relacje z klientami w spersonalizowany, integralny sposób.

Kompleksowa platforma obejmuje takie funkcje, jak: zarządzanie kontrahentami, kontaktami, leadami, szansami, prognozowanie, raportowanie, automatyzację marketingu i obsługę klienta. SugarCRM to rozwiązanie dla organizacji z różnych branż, w tym produkcji, technologii, ubezpieczeń oraz usług biznesowych i finansowych.

Zaangażowanie SugarCRM w zapewnienie klientom elastyczności, możliwości dostosowywania i wszechstronnej funkcjonalności zapewniło mu miejsce w kwadracie liderów CRM Technology Value Matrix 2023.

Zendesk utrzymuje pozycję

W zestawieniu CRM Technology Value Matrix 2023 oprócz SugarCRM i Creatio znalazł się również oferowany przez eVolpe Zendesk. W tym roku trafił on do ćwiartki Facilitators.

Zendesk oferuje dostępne w chmurze rozwiązanie SaaS do obsługi klienta i automatyzacji sprzedaży, które pomaga organizacjom wzmocnić relacje biznesowe. Platforma została zaprojektowana tak, aby z łatwością łączyła komunikację omnichannel klienta z agentem obsługi.

Zendesk zapewnia zespołom obsługującym klientów jednolity widok interakcji z klientami, który pomaga śledzić i monitorować status przychodzących zgłoszeń. Platforma usprawnia również zadania związane z obsługą klienta, a jej zautomatyzowane przepływy pracy wspierane przez sztuczną inteligencję znacząco zwiększają produktywność i wydajność członków zespołu.

Podsumowanie

Jeżeli w najbliższym czasie czeka Cię wybór systemu, warto przeanalizować zestawienie CRM Technology Value Matrix 2023. Dzięki Nucleus Research bez problemu zorientujesz się w aktualnych trendach. To pozwoli Ci dobrać rozwiązanie zgodne ze specyfiką Twojego przedsiębiorstwa oraz rekomendacją niezależnych specjalistów.

Już teraz umów się na konsultację, by omówić szczegóły z ekspertem CRM eVolpe.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Sławomir Wnuk
Scroll to Top