Aplikacja mobilna CRM – sposób na efektywność zespołu handlowego z dowolnego miejsca i urządzenia

Mateusz Malicki

Realia ostatnich lat przyczyniły się do popularyzacji trybu Home Office oraz zjawiska #workation. Być może jesteś teraz w pracy, ale wcale niekoniecznie w biurze przed komputerem. Nie zdziwię się, jeśli zastałem Cię w salonie na kanapie, w pokoju dziecka przy szkolnym biurku, w garażu w samochodzie, a nawet w cieniu palm na płóciennym leżaku.

workation

Styl pracy (szczególnie biurowej) mocno się zmienił. Nie pojawiamy się już tak często w siedzibie firmy. Wpłynęło to także na obowiązki zespołów sprzedażowych – głównych beneficjentów systemu CRM. Co zrozumiałe, na popularności zyskują rozwiązania, które wspierają zdalny tryb pracy. Wśród nich aplikacja mobilna CRM.

Aplikacja mobilna CRM – funkcje

Do pewnego czasu wystarczało, aby system CRM był dostępny w ramach responsywnej aplikacji webowej. Taką można było otworzyć na laptopie, tablecie lub telefonie w nowym oknie ulubionej przeglądarki. Stałe łącze w biurze lub (w miarę) stabilna sieć 3G w podróży służbowej — załatwiały sprawę. Mało kogo interesowały aplikacje mobilne. Chyba że w organizacjach prowadzących sprzedaż terenową.

Sytuacja zaczęła się zmieniać, kiedy zaczęliśmy rzadziej bywać w siedzibie firmy. W czasach Home Office wzrosło zapotrzebowanie na rozwiązania, które są przystosowane do pracy na dowolnym urządzeniu oraz działają także offline (np. gdy domową sieć dodatkowo obciążają zdalne lekcje).

aplikacja mobilna crm

Oczywiście aplikacja mobilna CRM to nie wynalazek ostatnich lat. Istniały już wcześniej i miały się świetnie. Przykuwały jednak uwagę przede wszystkim decydentów, którzy sięgali po komercyjne, licencjonowane rozwiązania.

Dzisiaj wartość z posiadania takiego rozwiązania dostrzegają także pozostali przedsiębiorcy. A to dlatego, że praca zdalna to taka trochę strategia działania w terenie. A w terenie nie zawsze panujesz nad okolicznościami. Jedyne, co możesz kontrolować, to narzędzia pracy, które zapewniasz.

Jak działa i do czego się przydaje aplikacja mobilna CRM?

Jak ustaliliśmy, sprzedawcy bardzo często nie są już „przykuci” do biurka w siedzibie firmy. Potrzebują dostępu do CRM bez względu na miejsce, w którym się znajdują i urządzenie, z którego korzystają. Responsywność aplikacji w widoku przeglądarki przestaje być wystarczająca.

Aplikacja mobilna CRM to sposób, alby poprawić ich efektywność. Dzięki niej mają stały dostęp do:

  • informacji o klientach (typowo sprzedażowych, ale i związanych z etapem marketingu i obsługi klienta);
  • natychmiastowego wywoływania kontaktu „click-to-call” oraz „click-to-text” bez opuszczania aplikacji CRM;
  • filtrowania bazy i map GPS (przydatne np. w trasie podczas podróży służbowej i odwiedzin u kilku klientów);
  • pracy na dokumentach i akceptacji e-podpisem;
  • całego systemu, nawet w trybie offline.

Aplikacja mobilna SugarCRM

Najlepiej, jeżeli działanie mobilnej aplikacji CRM omówię na przykładzie. Nie szukając daleko – przedstawiam Ci funkcjonalność Sugar Mobile.

Aplikacja Sugar Mobile jest jedną z najbardziej elastycznych, mobilnych platform CRM na rynku. Działa na telefonach lub tabletach z iOS oraz Android. Podobnie jak desktopowa wersja systemu Sugar, aplikacja pozwala na pełne dostosowanie wyglądu i zakresu funkcjonalności względem potrzeb każdej firmy oraz pojedynczego użytkownika.

sugarcrm sugar mobile

Sugar Mobile umożliwia szybkie dodawanie namiarów i kontrahentów, dynamiczne wyszukiwanie i filtrowanie danych oraz intuicyjne korzystanie z ulubionych. Dzięki temu prosto personalizujesz swój mobilny system CRM, a tym samym szybko lokalizujesz i wykorzystujesz kluczowe informacje. W konsekwencji łatwo zarządzasz działaniami sprzedażowymi, utrzymaniowymi i marketingowymi.

 Sugar Mobile w pełni wykorzystuje najnowsze osiągnięcia technologii mobilnych. Szybkie połączenia telefoniczne wprost z mobilnego systemu CRM, czy mapowanie GPS pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać każdą interakcję z klientem. Najlepsze na rynku funkcje synchronizacji w trybie offline zapewniają, że najbardziej potrzebne informacje są dla Ciebie zawsze dostępne z urządzenia mobilnego, nawet jeśli nie jesteś w zasięgu Internetu.

sugarcrm

Jeśli Twoja firma korzysta z systemów klasy Mobile Device Management (MDM) bez problemu zintegrujesz je z Sugar Mobile. Natomiast samą aplikację mobilnego CRM udostępnisz swoim pracownikom za pośrednictwem publicznego lub prywatnego sklepu z aplikacjami mobilnymi. To rzeczywiście jest takie proste!

Masz więcej pytań o to jak może działać i do czego się przyda aplikacja mobilna CRM?

Umów się na indywidualną konsultację. Kalendarz wolnych terminów znajdziesz poniżej.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Mateusz Malicki
Scroll to Top