- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024
W biznesie chętnie powtarzamy chwytliwe cytaty. Szczególnie osób, które odniosły sukces w swojej dziedzinie. Być może potrafisz przytoczyć niektóre wypowiedzi Steva Jobsa, Jeffa Bezosa czy Billa Gatesa. W tym artykule chciałbym przypomnieć kilka myśli, na które warto zwrócić uwagę. Może razem czymś się zainspirujemy.
Cytaty o biznesie
Pierwsza zasada każdej technologii stosowanej w biznesie jest taka, że automatyzacja zastosowana do efektywnej operacji powiększy efektywność.
Druga jest taka, że automatyzacja zastosowana do nieefektywnej operacji powiększy nieefektywność.
Bill Gates, współzałożyciel Microsoft
Wierzę, że musisz rozumieć ekonomię i biznes, zanim stworzysz strategię oraz, że musisz rozumieć strategię, zanim stworzysz strukturę. Jeśli zrobisz to w niewłaściwej kolejności, zapewne poniesiesz porażkę.
Michael Dell, założyciel Dell Inc.
Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej.
Henry Ford, założyciel Ford Motor Company
Biznes każdej firmy zaczyna się i kończy na dogłębnej analizie liczb. Niezależnie od tego, czym dana firma się zajmuje, jeżeli nie umie wyciągnąć wniosków z faktów dotyczących własnej działalności i podejmuje decyzje oparte na powierzchownych informacjach lub intuicji, w ostatecznym rozrachunku zapłaci za to wysoką cenę.
Bill Gates, współzałożyciel Microsoft
Nowa rzeczywistość biznesowa. Jak się w niej odnaleźć?
Cytaty o marketingu
Twoją marką jest to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju.
Jeff Bezos, CEO i założyciel Amazon
Zaprzestać reklamy, by oszczędzić pieniądze, to jak zepsuć zegar, by zatrzymać czas.
Henry Ford, założyciel Ford Motor Company
Najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci.
Philip Kotler, profesor Katedry Marketingu Międzynarodowego na Northwestern University
Jeśli uznasz, że zaangażujesz się tylko w to, co na pewno wypali, to stracisz sporo możliwości.
Jeff Bezos, CEO i założyciel Amazon
Cytaty o obsłudze klienta
Jeśli jest w ogóle jakiś sekret sukcesu, leży on w umiejętności przyjęcia punktu widzenia i patrzeniu na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej.
Henry Ford, założyciel Ford Motor Company
Najbardziej niezadowoleni klienci to Twoje najlepsze źródło nauki.
Bill Gates, współzałożyciel Microsoft
Nie martwi mnie ktoś ko oferuje ceny o 5% niższe. Niepokoi mnie ktoś, kto może zaoferować lepsze doznania dla klienta.
Jeff Bezos, CEO i założyciel Amazon
Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając soje pieniądze gzie indziej.
Sam Walton, założyciel sieci handlowej Wall-Mart
Podsumowanie
Każdy, nawet w biznesie, ma swojego idola i kieruje się jego słowami. Często pewnie nieświadomie.
Przytoczone cytaty to słowa przedsiębiorców, którzy odnieśli niezaprzeczalny sukces w swojej dziedzinie. Pokazują jednak uniwersalne problemy, z którymi musi zmierzyć się każdy, kto prowadzi własną firmę.
Zastanów się nad nimi i pomyśl, jak możesz je wprowadzić do swoich działań.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024