- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
Temat jest zawiły. Ale spróbuję się odnieść.
Od razu wyjaśniam – nie ma jednej słusznej drogi. Obie opcje są dobre. Wszystko zależy od specyfiki Twojego biznesu, indywidualnych potrzeb oraz portfolio produktów dostępnych na rynku.
Pewnie także od budżetu i czasu na realizację.
Gdyby to nie był artykuł, tylko zwykła rozmowa – zadałbym jakieś otwarte pytanie. Chciałbym posłuchać o Twoim biznesie, potrzebach, wyzwaniach.
Jeśli nie chcesz tracić czasu – od razu umów taką konsultację.
Dla introwertyków, researcherów oraz pozostałych ciekawskich — zostawiam informację co, komu i w jakiej sytuacji bym doradził.
Wdrożenie „gotowego” systemu czy wytworzenie nowego oprogramowania od zera.
Jak myślisz, która droga jest dla Ciebie?
Dla kogo „gotowy” system?
Jeżeli masz standardową potrzebę, pewnie istnieją już rozwiązania, które ją zaspokoją. Na rynku IT funkcjonują dobrze wykształcone klasy oprogramowania. Na przykład ERP, CRM czy DMS/ECM.
Klienci, z którymi mam do czynienia zwykle doskonale je rozpoznają. Niektóre z nich to już „klasyka dla biznesu”.
Jeśli chcesz zautomatyzować proces sprzedaży — nie ma się co zastanawiać. Nie będziemy budować czegoś od zera, gdy do wyboru jest masa „gotowych” aplikacji Customer Relationship Management.
Wtedy wystarczy szybkie uruchomienie lub implementacja.
Pewnie się jeszcze tylko zastanawiasz, dlaczego stosuję cudzysłów, gdy piszę, że coś jest gotowe?
Niektóre z dostępnych systemów są rzeczywiście w 100% ukończone. Ale nie wszystkie per se.
W tych gotowych (bez cudzysłowu) nie można dokonać większych zmian poza konfiguracją dostępu dla konkretnych użytkowników. Moduły, mechanizmy, automatyzacje – wszystko to jest ready-to-use.
Taka sytuacja ma najczęściej miejsce w przypadku rozwiązań cloudowych, dystrybuowanych w modelu Software as a Service.
Systemy, które są „gotowe” (zapisane w cudzysłowie) to takie, z których co prawda możesz korzystać w standardowej formie, ale ich kod jest otwarty, a eVolpe mogłoby je dla Ciebie dodatkowo rozbudować.
I stąd właśnie ten cudzysłów. Bo Open Source tak naprawdę nigdy nie jest gotowy. Twoja organizacja cały czas się zmienia, rozwija. Tak samo system, z którego korzystasz, może ewoluować.
Od tego są właśnie firmy wdrożeniowe.
Oferta systemów od eVolpe
Między innymi eVolpe.
W naszym portfolio znajdziesz całe mnóstwo różnego typu gotowych oraz… „gotowych” rozwiązań.
I to jest właśnie moment, w którym powinniśmy porozmawiać o indywidualnych wymaganiach. Dobrałbym wtedy coś z naszej oferty, tak aby jak najlepiej odzwierciedlało zgłoszone przez Ciebie potrzeby.
Wybierz system
z bogatej oferty eVolpe
Tak w skrócie:
Zależy Ci na szybkim uruchomieniu, estetycznym i użytecznym interface oraz pakiecie pasujących do systemu wtyczek out-of-the-box? Rozważ Zendesk Sell.
Nie masz nic przeciwko opłatom licencyjnym za użytkownika? Interesują Cię mechanizmy sztucznej inteligencji? Zależy Ci na zbudowaniu platformy Customer Experience? Myślisz o hostingu w chmurze, najlepiej Amazon Web Services? Wybierz Sugar Sell.
Wszystko to, co wyżej się zgadza, ale Twój system powinien być opensource’owy i jednak albo na własnych serwerach, albo w chmurze partnera wdrożeniowego? Pomyśl o SugarCRM Enterprise.
Potrzebujesz kompleksowego wdrożenia, rozbudowy systemu o bardzo specyficzne moduły? Wolisz nie płacić za każdego dodatkowego użytkownika? Wybierz SuiteCRM.
Prowadzisz sklep internetowy, a Twój system CRM powinien być z nim zintegrowany? Dodatkową korzyścią byłby otwarty kod oprogramowania, w którym da się coś pozmieniać, aby uzyskać wrażenie rozwiązania szytego na miarę? Zdecyduj się na OroCRM.
Podoba Ci się Salesforce, ale nie chcesz płacić za licencje oraz wywołania API? Doceniasz możliwości Open Source, ale zależy Ci na tym, by system był funkcjonalny nawet bez szczególnych dostosowań? Zapoznaj się z nowością na polskim rynku – SpiceCRM.
Szukasz rozwiązania HCM, do obsługi procesów tzw. miękkiego HR-u, w którym można będzie dokonać pewnych przekształceń? Zapytaj mnie o MintHCM.
Potrzebujesz usprawnić obieg dokumentów w organizacji? Zapoznaj się z funkcjonalnością Alfresco.
Szukasz oprogramowania Marketing Automation, które integruje się z pozyskanym systemem CRM? Być może sprawdzi się Mautic albo Sugar Market.
Centrala telefoniczna? Asterisk lub Yeastar.
Rozwiązanie Business Intelligence? Metabase.
I tak dalej.
Dla kogo usługi software house?
Nie wszystko w biznesie da się jednak wsadzić w ramki. Niektóre potrzeby na tyle wymykają się definicjom lub uprzedzają trendy, że nie powstały jeszcze systemy, które to oferują. Albo jest ich relatywnie mało.
Często dotyczy to aplikacji mobilnych.
Rozmawiałem kiedyś z klientem, który prowadził swój biznes w Holandii. Pracownicy tej firmy bardzo aktywnie korzystali z rowerów. Firma zbudowała nawet własną flotę takich jednośladów i potrzebowała systemu, który pozwoli je ewidencjonować, rezerwować, zbierać informację o lokalizacji oraz niezbędnym serwisie.
Właśnie w takich przypadkach polecam usługi software house. Organizacje tego typu zbierają wymagania, mockupują, przedkładają do zatwierdzenia projekt systemu i realizują go od zera. Lub prawie od zera.
Pracują podobnie jak firmy wdrożeniowe, najczęściej w Scrumie. Gotowe przyrosty funkcjonalne dostarczają na koniec zwykle 2-tygodniowych Sprintów.
Jeżeli masz za sobą doświadczenia pracy z firmą taką jak eVolpe, na pewno się w tym odnajdziesz.
Koniecznie wybierz tę drogę, jeśli nie znajdujesz na rynku właściwych rozwiązań.
eVolpe Software House
Z resztą nie musisz daleko szukać. Nasza oferta się rozszerza. Od jakiegoś czasu pod nowym, błękitnym brandem oferujemy usługi takie jak:
Chciałbym opowiedzieć o tym wszystkim szerzej, ale wydaje się, że każdy wątek potrzebuje osobnego potraktowania. Postaram się powrócić z osobnymi artykułami na ten temat. Do tego czasu zapraszam Cię pod adres evolpe.software.
I tu niespodzianka. Niedługo oddajemy zupełnie nową, odświeżoną wersję tej witryny. Prace trwają. Obserwuj nas w social mediach, a na pewno się dowiesz, kiedy się to wydarzy. Możesz się też zapisać na newsletter.
Tymczasem, jeżeli już wiesz, że powinieneś podążyć drugą drogą i swój system wytworzyć od zera, umów się na konsultację.
Z przyjemnością Ci doradzę.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024