- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
Trudno w to uwierzyć, ale powoli kończy się rok. Puf! I zaraz wszyscy zaczniemy żyć planami na Sylwestra. Ale zanim. Jest jeszcze jedna rzecz, którą warto zrobić dla dobra biznesu. Co powiesz na wdrożenie systemu CRM na sam koniec roku budżetowego? To się może udać!
Zaraz wyjaśnię, jak.
Wdrożenie CRM na koniec roku – czy to dobra decyzja?
Ostatni kwartał to moment, żeby przyjrzeć się realizacji wyznaczonych w styczniu celów. Zapewniam Cię, że nadal możesz coś zrobić, żeby je nadgonić. Wystarczy, że przyspieszysz kroku.
Przez cały rok utrzymywałeś równe tempo, ale przed metą musisz koniecznie przyspieszyć. W akceleracji sprzedaży z pewnością pomogłoby Ci profesjonalne oprogramowanie. Tylko czy w październiku lub później (zależy kiedy to czytasz) masz jeszcze czas na wdrożenie?
Pewnie spotkałeś się z opinią, jaki to długotrwały i mozolny projekt. Zebranie wymagań, negocjacje umowy wdrożeniowej, prace deweloperskie, spotkania, testy, szkolenia… To wszystko brzmi jak miesiące współpracy. Miesiące, które muszą upłynąć, zanim zobaczysz efekty. I rzeczywiście – bywa i tak. Normalnie pewnie bym nawet takie podejście zarekomendował. A to dlatego, że bez presji czasu, działając w Sprintach — zyskujesz narzędzie w pełni dopasowane do indywidualnych potrzeb. Tylko co zrobić, kiedy do końca roku budżetowego zostało zaledwie kilka tygodni?
Dobra wiadomość jest taka, że aby rozpocząć pracę z systemem CRM, nie trzeba wcale czekać, aż wszystkie jego funkcje będą ukończone. Od czego jest opcja MVP (Minimum Viable Product)? Od czego są systemy w chmurze?
No właśnie, od czego?
Kiedy zależy Ci na czasie – Minimum Viable Product
MVP to sposób na uruchomienie oprogramowania w zadawalającym, funkcjonalnym kształcie. Taką podstawową wersję możesz oczywiście rozwinąć w nowym roku budżetowym. Do tego czasu zdążysz już jednak skorzystać z innowacji oferowanej w standardzie.
Rozwiązanie to przy niskim nakładzie kosztów zapewni Ci pierwsze mierzalne zyski dla organizacji jeszcze w tym roku! A przy okazji posłuży do badania potrzeb i wymagań przed opracowaniem jeszcze bardziej funkcjonalnego produktu.
Jesli MVP to Open Source
W tym miejscu polecam Ci szczególnie systemy Open Source. Nad ich rozwojem czuwa oczywiście sam producent i to on odpowiada za core’ową funkcjonalność. Dobrze jednak wiedzieć, że np. Sugar Enterprise to dzieło firmy SugarCRM, SuiteCRM — firmy SalesAgility itd.
Nie wyklucza to jednak współpracy z zewnętrzną firmą taką jak eVolpe!
Projekt wdrożeniowy Open Source może się zacząć — jako MVP — od uruchomienia systemu w formie zaproponowanej przez wytwórcę. Na pewno uda się go odpowiednio skonfigurować jeszcze przed końcem roku, tak, aby pasował do procesu biznesowego Twojej firmy. Z takiego systemu możesz spokojnie korzystać i zbierać pomysły na dalszy rozwój, w kolejnym okresie rozliczeniowym.
Który system CRM wybrać?
Dodatkowa korzyść systemów Open Source to zrzeszona wokół nich społeczność deweloperska. Dzięki ich wysiłkom nie trudno o gotowe wtyczki, które nadbudowują standardową funkcjonalność.
Potrzebujesz integracji z oprogramowaniem Marketing Automation czy klientem pocztowym? Żaden problem! Wystarczy pobrać gotowy plug-in i podłączyć go do Twojego MVP systemu. W ten sposób zyskasz zupełnie nową funkcjonalność bez długotrwałego wysiłku programistów. Ktoś to już po prostu wcześniej zrobił i wrzucił do Internetu. Korzystaj z tego dobrodziejstwa, a jeszcze szybciej osiągniesz zamierzony rezultat.
System w chmurze możesz mieć jeszcze w tym roku!
Drugi sposób na szybkie i efektywne wdrożenie systemu przed końcem roku, to inwestycja w Cloud. Z takiego oprogramowania możesz skorzystać od razu po uruchomieniu subskrypcji. Otrzymasz wtedy dostęp do ustandaryzowanej (na podstawie doświadczeń klientów) aplikacji. Szybko i efektywnie, tak jak potrzebujesz.
Jeżeli Twój proces biznesowy nie jest skomplikowany a funkcjonalność systemu w zupełności odpowiada rozpoznanym potrzebom – nie ma się co zastanawiać! Przy okazji nie będziesz się też troszczyć o utrzymanie serwerów. W opcji Cloud płacisz za system i jego funkcje, ale i za hosting.
Jeśli Cloud to sprawdzony
Jedna rzecz. Wybierz mądrze. Skorzystaj z renomowanego, nowoczesnego narzędzia, które umieszczono na bezpiecznych serwerach, któregoś z liderów rynku. Masz całkiem sporo do stracenia, dlatego lepiej mieć pewność zabezpieczeń takich jak backupy bazy, firewall, ochrona przed atakami, stały monitoring infrastruktury itd.
Dobrze, jeżeli producent, którego system wybierzesz ma w swojej ofercie także inne rozwiązania, które w przyszłości zagwarantują kompleksową platformę CX. Możesz je dobierać wraz z rozwojem firmy i jeszcze skuteczniej obsługiwać klientów na każdym etapie relacji z firmą.
Mam tutaj na myśli na przykład firmę Zendesk. System CRM, który oferują, uzupełniony później o oprogramowanie Customer Service oraz dodatki Business Intelligence, live chata oraz system call center – pomoże Ci w zbudowaniu strategii omnichannel i docieraniu do klienta, takim kanałem, jaki on lub ona preferuje – bez uszczerbku a wręcz z korzyścią dla Customer Experience.
Wdrożenie CRM. Sposób na udany koniec roku sprzedażowego
Na rynku jest bardzo wiele takich rozwiązań, które możesz wdrożyć szybko. Koniec roku rozliczeniowego to nie przeszkoda. Wcale nie musisz czekać do stycznia, jeśli myślisz o nowym oprogramowaniu CRM. Tak naprawdę, im szybciej tym lepiej. Bo szybciej zobaczysz zwrot z inwestycji.
Są dwie opcje, które gwarantują szybki zwrot i efektywność pracy z narzędziem na lata. Renomowane systemy chmurowe oraz rozwiązania Open Source MVP, które można rozwinąć i dopasować do indywidualnych potrzeb na późniejszym etapie.
Zapomnij o tym, że wdrożenie systemu IT to długotrwałe, mozolne przedsięwzięcie. Bywa i tak, ale wcale nie musi. A teraz jest moment, na to, żeby się szybko decydować. Koniec roku nagli. Targety czekają. A z systemu CRM możesz mieć blisko 900%-owe ROI. I to nie ja tak stwierdzam, a instytut badawczy Nucleus Research.
Wykorzystaj ostatni kwartał roku na cyfryzację przedsiębiorstwa. Przyspiesz sprzedaż i wyprzedź konkurencję na samym finiszu. Szczególnie, jeżeli zostały Ci w budżecie nierozdysponowane środki na inwestycje. Zajrzyj do planu finansowego i pomyśl o inwestycji na rzecz dalszego rozwoju. Bez profesjonalnego oprogramowania zostaniesz daleko w tyle i możesz już nie mieć okazji wystartować w kolejnym biegu. Lepiej działać teraz.
Zacznij od konsultacji z ekspertem wdrożeniowym eVolpe.
Skorzystaj z kalendarza poniżej. Zarezerwuj jeden z dostępnych jeszcze terminów.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024