Top 10 narzędzi AI dla biznesu

Maciej Jankiewicz

Sztuczna inteligencja (AI) stała się kluczowym czynnikiem w transformacji biznesowej. Narzędzia AI mają ogromny potencjał do poprawy efektywności, optymalizacji procesów, generowania nowych perspektyw biznesowych i tworzenia personalizowanych doświadczeń klienta.

W tym tekście przedstawiam 10 najlepszych, według mnie, narzędzi AI dla biznesu, które są wyjątkowo wartościowe i skuteczne w dzisiejszym środowisku.

HARPA.AI

HARPA.AI to wtyczka zintegrowana z ChatGPT dostępna w Google Chrome, Brave i Opera. Ma wiele funkcji, głównie jest wykorzystywana do podsumowania treści na wyświetlanej stronie.

Posiada wbudowaną listę komend takich jak:

  • podsumowanie
  • wyciąganie informacji
  • „raport” fraz kluczowych
  • sprawdzanie poprawności tekstu
  • transkrypcja

Narzędzie wyświetla się jako rozwijana lista po prawej stronie ekranu. Wskazując komendę, wybierasz funkcję, z której chcesz skorzystać.

AIPRM

AIPRM to nakładka dla ChatGPT z propozycjami promptów tworzonymi przez społeczność. Prompty dostępne na stronie są podzielone na kategorie. Wtyczka jest darmowa i ułatwia początkującym stworzenie zapytań, dzięki, którym bez problemu porozumiewają się ze sztuczną inteligencją.

Prompty stworzone przez innych użytkowników są dostępne w kategoriach i każdy bez problemu może z nich korzystać i dowolnie modyfikować tak, aby dostosować je do swoich potrzeb. Znajdziesz tu zapytania, które wykorzystasz w ChatGPT, Midjourney, czy innych narzędziach napędzanych przez sztuczną inteligencję.

JASPER CHAT

JASPER CHAT jest częścią narzędzi wchodzących w skład JASPER AI. JASPER to czat AI z dostępem do Internetu. Działa na podobnych zasadach, co popularny ChatGPT.

Chatbot to dobre narzędzie, które możesz wykorzystać do copywritingu. JASPER pomoże Ci w stworzeniu tekstu zgodnie z zasadami SEO, znalezieniu ciekawych pomysłów na content czy znajdzie źródło badań, których potrzebujesz do artykułu.

JASPER CHAT jest płatny. Cena aplikacji rozpoczyna się od 49$.

ai dla biznesu

NEURONWRITER

NEURONWRITER to narzędzie do tworzenia wysoce zoptymalizowanej treści z pomocą AI. NEURONWRITER umożliwia generowanie oryginalnych tekstów i dzięki możliwości analizy konkurencji podpowiada najbardziej trafne frazy i wyrażenia, które je pozycjonują. Narzędzie bada gotowy tekst i wskazuje możliwe miejsce na liście wyszukań Google, na którym znajdzie się artykuł.

NEURONWRITER wykorzystuje AI do stworzenia tytułów, nagłówków oraz opisów. Narzędzie podpowie Ci też, czy napisane teksty zgadzają się z ogólnymi zasadami SEO tak, aby trafić do jak najszerszego grona odbiorców.

NEURONWRITER jest narzędziem płatnym. Cena rozpoczyna się od 19$.

ai dla biznesu

TOME.APP

Narzędzie do tworzenia prezentacji z pomocą AI. TOME.APP wykonuje prezentacje multimedialne na podstawie promptu. Narzędzie tworzy nie tylko tekst, ale również grafiki i umieszcza je na slajdach. Jest też możliwość edycji treści oraz dodawania własnych grafik (oprócz tych wygenerowanych przez TOME.APP).

Adobe Podcast

Adobe Podcast to narzędzie do usuwania szumów z nagrań głosowych za pomocą ulepszania mowy. Dzięki Adobe Podcast nagrania dźwiękowe zyskują jakość porównywalną z tymi rejestrowanymi w profesjonalnym studiu. Ulepszanie mowy pozwala na osiągnięcie czystego i wyraźnego dźwięku, co jest niezwykle ważne dla słuchowiska czy podcastu.

Adobe Podcast eliminuje echo z nagrania, wycina odgłosy z tła, podbija głos i robi korektę wybuchowych zgłosek, eliminuje zakłócenia.

ai dla biznesu

Sonix.ai

Narzędzie pomaga zamienić mowę na tekst w ponad 38 językach. Sonix.ai to edytor w przeglądarce umożliwiający odtwarzanie, edytowanie, organizowanie i udostępnianie transkrypcji z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu. Idealny na spotkania, wykłady, wywiady czy do edycji filmów. 

ai dla biznesu

AI w CRM

Producenci narzędzi CRM również próbują nadążyć za nowościami technologicznymi. Sztuczna inteligencja to fenomen, w którym swój udział chcą mieć wszyscy. Dlatego coraz częściej słychać o integracjach systemów CRM z narzędziami AI.

Integracja Creatio i ChatGPT

Jeden z partnerów Creatio stworzył integrację systemu no-code z popularnym ChatGPT. Integrator spełnia rolę osobistego asystenta, który pomaga w pisaniu maili oraz zadanie przeglądarki internetowej w systemie CRM, bez przełączania widoku.

Okienko AI wyświetla się po prawej stronie systemu. Można je rozwinąć, gdy jest potrzebne i zawsze jest pod ręką.

ChatGPT można wykorzystać również do tłumaczenia. Zapewnia to szybki i dokładny sposób komunikacji ponad barierami językowymi.

Z asystentem AI zintegrowanym z Creatio szybko i bez problemu przetłumaczysz różne teksty. Ułatwia to komunikację. Ta funkcja jest szczególnie przydatna, gdy pracujesz w firmie, która obsługuje międzynarodowych klientów z różnych stron świata.

Zendesk i OpenAI

10 maja Zendesk ogłosił współpracę z OpenAI i zaprezentował integracje swojego systemu CRM. Nowe funkcje zasilane AI mają usprawnić automatyzację i zmniejszyć czas poświęcony rzeczom, które mogą być wykonywane przez AI.

Dzięki sztucznej inteligencji użytkownicy Zendesk poprawią przepływ komunikacji, który może zdecydować o pozytywnych lub negatywnych doświadczeniach. Odbiorcy bardziej docenią spersonalizowane wiadomości niż takie, które na pierwszy rzut oka wyglądają generycznie.

Zendesk umożliwia korzystanie z „wyszkolonych chatbotów”, które za Ciebie napiszą wiadomości lub skontaktują się z klientem za pomocą e-maili. AI wykorzystuje się również w pisaniu artykułów do centrum pomocy, które później mogą zostać wykorzystane przez użytkowników.

SugarPredict

Sztuczna inteligencja od SugarCRM pozwala na przewidywanie i prognozowanie wyników firmy na podstawie całej analizy danych. SugarPredict porównuje dane z CRM-a z tymi, które znajdują się na serwerach SugarCRM Inc. Pozwala to na „przewidywanie przyszłości” przedsiębiorstwa i jego wyników finansowych. System raportuje zdobyte informacje tak, by każdy z działów firmy wiedział, co zrobić, aby osiągnąć najlepsze efekty.

SugarPredict to silnik AI, który dostarcza do systemu CRM trafne prognozy dotyczące firmy oraz rynku wykorzystując do tego informacje z zewnętrznych baz danych.

  • Odkrywanie nowych możliwości. Identyfikacja wzorców i trendów, które może osiągnąć tylko silnik AI, wyświetlane bezpośrednio w produktach Sugar, które używane są na co dzień.
  • Zwiększanie produktywności sprzedaży. Wiedza o tym, którym leadom nadać priorytet. Zapewnia przewagę nad konkurencją i zwiększa produktywność zespołów sprzedażowych.
  • Zamykanie większej ilości transakcji. Ocena podobieństwa między klientami, aby poprawić wskaźnik wygranych, zwiększyć wielkość transakcji i zwiększyć retencję.
  • Przewidywanie dotyczące sprzedaży. Pewność w kwestii prognozowania i przyszłych możliwości dzięki temu, że każdy pracownik działu sprzedaży ma do dyspozycji kontekstową historię i wgląd na analizę i prognozowanie linii sprzedaży.

Rozwiń swój biznes z pomocą AI.

Skorzystaj z ponad 40 stron opracowania z przykładami już dziś.

Podsumowanie

W dzisiejszym środowisku biznesowym narzędzia AI stają się niezwykle ważne dla organizacji, które chcą wykorzystać potencjał danych i uzyskać przewagę konkurencyjną. Wymienione narzędzia AI dla biznesu oferują różnorodne funkcje i możliwości. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór odpowiednich narzędzi AI powinien być dostosowany do konkretnych potrzeb i celów organizacji, aby osiągnąć maksymalne korzyści z ich wykorzystania.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top