- Sztuczna inteligencja zmieni obsługę klienta… i ten proces już trwa - 11 września 2025
- Creatio, czyli jak w pełni wykorzystać no-code i AI? - 9 września 2025
- No-Code Day, czyli co wydarzyło się w Warszawie? - 18 czerwca 2025
Zmiany często przychodzą powoli, a później nagle. Tak jest również ze sztuczną inteligencją, która w ciągu zaledwie kilku lat z płynnie wdrożonej nowinki stała się rozwiązaniem o globalnym zasięgu. Od generatywnych wyszukiwarek, przez asystentów organizujących codzienne zadania, po platformy CX – AI konsekwentnie zmienia sposób, w jaki pracujemy i obsługujemy klientów.
Dziś jesteśmy w punkcie zwrotnym. To już nie pytanie, czy AI zrewolucjonizuje customer experience (CX), ale jak szybko to nastąpi.
Generatywna AI – najszybsza transformacja w historii technologii
Od czasu debiutu ChatGPT generatywna sztuczna inteligencja wymyka się typowemu scenariuszowi dla nowych technologii. Zamiast fazy „szumu i rozczarowania” – obserwujemy ciągłe przyspieszanie rozwoju. To najszybciej adoptowana technologia konsumencka w historii i dopiero widzimy początek jej wpływu na biznes.

Jak AI przebuduje obsługę klienta?
Do 2030 roku sztuczna inteligencja będzie kluczowym elementem każdego procesu obsługi. Obejmie:
Efekty już są widoczne
To, co jeszcze niedawno uchodziło za wizję przyszłości, dziś jest codziennością. Automatyzacja rozwiązuje większość powtarzalnych zgłoszeń, umożliwiając szybkie wsparcie w dowolnym czasie i języku. Według badań, 80% liderów CX korzystających z AI zauważa wzrost satysfakcji klientów dzięki krótszemu czasowi reakcji.
Korzyści odczuwają też pracownicy – 9 na 10 agentów oszczędza średnio około 7 godzin tygodniowo, mając pod ręką komplet informacji potrzebnych do udzielania precyzyjnych i profesjonalnych odpowiedzi. To oznacza mniej żmudnych poszukiwań w systemach i więcej czasu na budowanie wartościowych relacji z klientami.
Liczby mówią same za siebie:
Przykłady z rynku
Firmy z różnych branż już pokazują, jak duży jest potencjał AI:
Kierunek – przyszłość oparta na AI
Nie jesteśmy jeszcze w stanie przewidzieć pełnego zakresu zmian, ale jedno jest pewne: sztuczna inteligencja stanie się fundamentem obsługi klienta. Do 2030 roku będzie wspierać każdą interakcję – od prostych zgłoszeń po skomplikowane procesy wymagające ludzkiego zaangażowania.
Firmy, które wyprzedzają konkurencję, już dziś:
Zmiany mogą wyglądać jak nagłe przełomy. W rzeczywistości są efektem stopniowego postępu, który właśnie teraz nabiera skali.
Jesteś gotowy na prowadzenie dużego projektu wdrożeniowego w Twojej firmie?
Wiesz, o co zapytać dostawcę? Jak przygotować własny zespół? Jak stworzyć skuteczne zapytanie ofertowe? Jaką metodykę wybrać? Na co zwrócić uwagę negocjując umowę wdrożeniową i serwisową?
Specjalnie dla Ciebie stworzyliśmy darmowy kurs mailowy przygotowujący do prowadzenia wdrożeń.
Codziennie przez dwa tygodnie otrzymasz od nas na swoją skrzynkę kolejną dawkę wiedzy, która pozwoli odnaleźć Ci się w tym skomplikowanym procesie.
Darmowy kurs mailowy
- Sztuczna inteligencja zmieni obsługę klienta… i ten proces już trwa - 11 września 2025
- Creatio, czyli jak w pełni wykorzystać no-code i AI? - 9 września 2025
- No-Code Day, czyli co wydarzyło się w Warszawie? - 18 czerwca 2025