CRM dla branży finansowej

Elastyczność i prostota obsługi są kluczem do zaakceptowania nowego systemu CRM przez zespół handlowy. SpiceCRM zapewnia im nowoczesny i ergonomiczny interfejs użytkownika, dostępny na każdym urządzeniu (desktop i mobile). Sprzedawcy używają SpiceCRM dokładnie w taki sposób, jak tego potrzebują. Dostosowują jego wygląd i funkcje do swoich preferencji. Korzystają z niego na komputerze, tablecie lub przez aplikację mobilną na Android i iOS. Integrują się z Outlook, GSuite lub Lotus Notes. Dodatkowo otwarty kod źródłowy umożliwia stworzenie dedykowanych modułów, jeszcze bardziej personalizujących system.

CRM dla B2C

W dobie intensywnej konkurencji na rynku finansowym i inwestycyjnym przedsiębiorstwa zwykle prowadzą rozbudowane działania marketingowe mające na celu pozyskanie kontaktów do jak największej ilości potencjalnie zainteresowanych osób. W tym celu niezbędnym staje się być wykorzystanie potencjału systemów Marketing Automation, które m.in. dzięki identyfikacji każdego użytkownika stron internetowych i odpowiedniemu systemowi scoringu potrafią automatycznie pielęgnować kontakt z klientem aż do momentu, kiedy powinno nastąpić automatyczne przeniesienie kontaktu do systemu CRM.

Następnie obsługa klienta następuje w oparciu o system CRM, który może być wyposażony przykładowo w takie funkcje jak:

  • Automatyczne tworzenie oraz przydzielanie namiarów i zadań pracownikom z uwzględnieniem ich predyspozycji.
  • Zarządzanie duplikatami (klienci indywidualni często posługują się kilkoma adresami E-mail).
  • Przeprowadzenie działań sprzedażowych i posprzedażowych z dużym naciskiem na automatyzację procesu. Obsługa dużej ilości klientów indywidualnych powinna być jak najbardziej zoptymalizowana, aby efektywnie wykorzystać czas pracowników.
  • Ważną kwestią jest analityka sprzedaży i zarządzanie np. rachunkami inwestycyjnymi klienta od strony sprzedażowej. Dostęp do historii klienta daje pracownikom pełen obraz potencjału klienta, jak i jego skłonności inwestycyjnych. W efekcie prowadzi to do lepszego dopasowania produktów do działań cross-sell.

CRM dla B2B

Działania finansowe i inwestycyjne w sektorze B2B koncentrują się na usługach zarządzania aktywami klientów w zakresie wyspecjalizowanych inwestycji bankowych, ubezpieczeniowych oraz nieruchomości. Proces sprzedaży dla klientów B2B bywa zdecydowanie dłuższy niż w przypadku klientów indywidualnych. Rekompensuje to zazwyczaj wielkość inwestycji oraz złożoność kontraktów. Najczęstszą potrzebą firm w zakresie wdrażanych systemów informatycznych jest posiadanie narzędzia, które umożliwia zbieranie wiedzy o procesach:

  • pozyskiwania przez firmę nowych produktów finansowych i inwestycji w celu dołączenia ich do oferty
  • sprzedaży usług finansowych i inwestycyjnych
  • wyceny produktów
  • naliczania opłat za zarządzanie

Wszystkie wymienione potrzeby mogą być realizowane w systemie CRM po jego uprzednim dostosowaniu do wymogów branży oraz firmy. Dodatkowo często powstaje potrzeba zarządzania niezwykle dużą liczbą dokumentów. Z pomocą przychodzi zintegrowane z systemem CRM oprogramowanie do zarządzania obiegiem dokumentów. Odpowiednio przeprowadzona integracja powoduje, że taki system staje się swoistym archiwum dla wszystkich działań firmy. Wszelkie dokumenty, poczta elektroniczna oraz inne pliki związane z klientami i partnerami biznesowymi, które są przechowywane w różnych, odpowiednio do tego przeznaczonych miejscach w CRM, mogą być jednocześnie porządkowane i katalogowane w systemie zarządzania dokumentami. Dzięki takiemu rozwiązaniu:

  • w podstawowym narzędziu pracy, jakim jest CRM, można łatwo odnaleźć dokument ze względu na jego cel czy funkcję np. oferta wysłana konkretnemu klientowi
  • w systemie zarządzania dokumentami znajdziesz natomiast katalog ze zintegrowanymi dokumentami o konkretnej inwestycji na sprzedaż: umowy z partnerami B2B związane z pozyskaniem inwestycji do sprzedaży, informacje o portfelu produktów oraz umowy zawarte z klientami, którzy w nią zainwestowali

Leasing

Z racji dużej konkurencji oraz długofalowych relacji z klientami, firmy z branży leasingowej potrzebują intuicyjnego narzędzia klasy CRM, które będzie wspomagać wszelkie procesy sprzedaży i utrzymania klienta. Wdrożony system może uwzględniać takie funkcje jak:

  • zarządzanie relacjami z klientem
  • prowadzenie spotkań
  • ofertowanie charakteryzujące się wysokim stopniem złożoności oferty
  • przechowywanie danych na temat aktualnej i potencjalnej floty klienta z uwzględnieniem pojazdów leasingowanych u konkurencji
  • raportowanie na podstawie zgromadzonych danych

Wykorzystywane systemy

sugar market sell serve sugarcrm

Customer Relationship Management

suitecrm

Customer Relationship Management

Marketing Automation

alfresco

Document Management System

Wybrani klienci eVolpe z branży finansowej

twelve CAPITAL logo
TMS logo
Masterlease logo

Porozmawiaj z nami
o systemach CRM dla branży finansowej!

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.