- Czy systemy Open Source są darmowe? - 9 grudnia 2024
- Czy SugarCRM integruje się z innymi systemami? - 20 listopada 2024
- Jaki jest najlepszy system CRM Open Source wg Forbes? - 15 listopada 2024
W dzisiejszym świecie, w którym większość osób posiada smartfony i korzysta z nich na co dzień, marketing mobilny stał się niezwykle ważnym narzędziem dla firm. Jednym z efektywnych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów jest zatem wykorzystanie kampanii SMS.
W tym artykule omawiam, jak system Mautic (dzięki sprytnej integracji z SMS API autorstwa eVolpe) może być używany do przeprowadzenia kampanii SMS. Zapraszam, jeśli interesuje Cię, jak to może działać i do czego przydawać się w biznesie.
Czym jest Mautic?
Mautic to otwarte oprogramowanie do automatyzacji marketingu, które oferuje wiele funkcji zarządzania digital marketingiem. Narzędzie pozwala na personalizację wiadomości, tworzenie automatycznych sekwencji komunikacji oraz śledzenie efektywności kampanii.
Pierwotnie systemy marketing automation ograniczały się do wysyłki wiadomości e-mail. Nowoczesne rozwiązania tego typu obejmują już także obsługę mediów społecznościowych, zbieranie informacji o potencjalnych klientach czy narzędzia do analizy i raportowania zgromadzonych danych.
Systemy marketing automation oszczędzają w ten sposób czas pracowników działu marketingu i sprzedaży uwalniając ich od konieczności wykonywania powtarzalnych działań oraz zbierają kluczowe informacje o zachowaniu potencjalnych klientów.
Mautic, który wyróżniam, to aktualnie jedyny system marketing automation o otwartym kodzie. Jest stabilny i dojrzały. Swoją funkcjonalnością niejednokrotnie zawstydza komercyjne rozwiązania.
Jeśli Cię to zainteresowało — więcej opowiadam o nim w poniższym filmiku.
Skuteczność SMS marketingu
Słysząc o kampaniach SMS, pewnie zastanawiasz się nad ich skutecznością.
W końcu kto chciałby otrzymywać wiadomości na urządzenie, które cały czas ma przy sobie? To pewnie jest bardzo irytujące. Marketerzy często wychodzą z takiego założenia. Lepiej jednak opierać się na danych. A te mnie właśnie dość mocno zaskoczyły!
Wg badania flowroute aż 58% konsumentów twierdzi, że postrzegałoby firmę bardziej pozytywnie, gdyby ta firma przesyłała swoje oferty marketingowe za pomocą wiadomości SMS.
Globalny średni wynik otwartych wiadomości tekstowych osiągnął 98% w 2018 roku. W przypadku poczty e-mail jest to zaledwie 20,81%.
Taki imponujący wynik SMS marketing zawdzięcza temu, że telefon najczęściej mamy gdzieś pod ręką. Łatwiej jest wziąć urządzenie w dłoń i szybko podejrzeć krótką wiadomość, niż otworzyć pocztę i przeczytać przesłanego tam maila.
Wniosek: SMS marketing to sposób na dotarcie do dużej ilości klientów lub potencjalnych klientów. Jest to dobre uzupełnienie kampanii e-mail, ponieważ angażuje użytkowników praktycznie wszędzie.
Integracja Mautic z SMS API
Istnieją narzędzia, które ułatwiają działania kampanii SMS. Jedno z nich stworzyliśmy my na potrzeby klientów eVolpe. Integracja, o której mowa jest bez problemu dostępna w naszej ofercie. Pozwala ona na masową wysyłkę wiadomości SMS z poziomu systemu Mautic.
Dzięki ustawieniom narzędzia do marketing automation każda wiadomość będzie spersonalizowana. Kampanią SMS natomiast — podbijesz prowadzone działania marketingowe lub nakręcisz nowe. Dzięki temu zyskasz więcej klientów, ale również pokażesz obecnym, że cały czas rozwijasz ofertę i strategię Customer Experience.
Sprzedajesz konkretny produkt i chcesz poinformować o promocji, która wygasa w konkretnym czasie? Zależy Ci na szybkim dotarciu do klienta? Idealnym sposobem jest właśnie SMS. Po prostu umieść w nim link kierujący do odpowiedniego landing page promocji. Właśnie w tym pomaga Ci integracja Mautic z SMS API.
Mautic — przechowuje wiedzę o klientach. SMS API umożliwia wysyłanie wiadomości SMS. Wszystko działa ze sobą poprzez wywoływanie odpowiednich funkcji API, przekazując numer odbiorcy, treść wiadomości i inne parametry. Następnie program przetwarza te dane i wysyła wiadomości na określony numer.
Śledzenie i analiza wyników kampanii
Dzięki Mauticowi masz możliwość nie tylko tworzenia kampanii SMS i e-mail, ale przede wszystkim monitorowania ich skuteczności. Możesz łatwo ocenić wyniki poprzez analizę takich wskaźników jak współczynnik otwarcia, liczba kliknięć w linki i konwersje. Te informacje umożliwią Ci zidentyfikowanie obszarów do poprawy oraz skoncentrowanie się na najważniejszych aspektach. Dzięki nim dowiesz się, co należy udoskonalić, na co powinieneś skupić się bardziej, a co działa dobrze i nie wymaga dodatkowych rozważań.
Podsumowanie
Kampanie SMS stanowią skuteczne narzędzie marketingowe, pozwalające dotrzeć do potencjalnych klientów w sposób szybki i personalizowany.
Dzięki możliwościom konfiguracji, automatyzacji oraz analizy wyników, Mautic umożliwia osiągnięcie lepszych rezultatów i efektywniejsze wykorzystanie kampanii SMS w strategii marketingowej. Oczywiście pod warunkiem zintegrowania go z narzędziem SMS API.
Jeśli dostrzegasz podobne potrzeby w swojej organizacji, skorzystaj z kalendarza poniżej i umów się na konsultację z jednym z naszych ekspertów. Z przyjemnością opowiemy, jak takie rzeczy robimy w eVolpe.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- Czy systemy Open Source są darmowe? - 9 grudnia 2024
- Czy SugarCRM integruje się z innymi systemami? - 20 listopada 2024
- Jaki jest najlepszy system CRM Open Source wg Forbes? - 15 listopada 2024