fbpx
 

CRM dla branży automotive

Innowacyjne systemy CRM dla branży automotive

 

Umów rozmowę z naszym konsultantem i sprawdź jak eVolpe może pomóc Twojej firmie.

CRM dla branży automotive

Przemysł motoryzacyjny to mocno zróżnicowana branża, która obejmuje produkcję i sprzedaż samochodów, systemów i komponentów motoryzacyjnych, jak i najróżniejszych akcesoriów samochodowych. Z tego względu ciężko jest znaleźć na rynku rozwiązań IT uniwersalne oprogramowanie dla tej gałęzi gospodarki.

 

Odpowiedź na potrzeby wdrożeniowe w branży automotive oferują tylko takie firmy jak eVolpe. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie specyfiki branży oraz procesu obsługi klienta w konkretnej organizacji. Powyższe osiągamy dzięki wnikliwej analizie przedwdrożeniowej oraz wykorzystaniu elastyczności oprogramowania Open Source.

crm dla branży automotive

Sprzedaż i produkcja samochodów, autokarów, ciężarówek

Cechą charakterystyczną dużych firm, jakimi są koncerny samochodowe jest mocno rozbudowana infrastruktura IT oraz drobiazgowe standardy sprzedażowe. Powyższe cechy w połączeniu ze stale rozwijającą się siecią handlową powodują spore i często niestandardowe potrzeby w zakresie systemów CRM. Wśród nich można wymienić:

  • elastyczność systemu pozwalająca na dostosowanie platformy do standardów korporacyjnych
  • integracja z wieloma systemami zewnętrznymi, np. ERP, czy marketing automation
  • przekształcenie funkcji CRM w celu operowania na liczbowej ilości pojazdów, a nie kwotach pieniężnych
  • opracowanie systemu przydzielania namiarów do handlowców lub salonów (w zależności od funkcjonującego modelu sprzedaży)
  • odpowiednie skonstruowanie katalogu produktów i umożliwienie tworzenia indywidualnej oferty

Platforma do komunikacji z partnerską siecią handlową i serwisową pozwalająca na:

  • gromadzenie w jednym miejscu informacji o wizytach kontrolnych oraz ich efektach w punktach sieci serwisowej i partnerskiej
  • ułatwienie przygotowywania kolejnych wizyt kontrolnych
  • przechowywanie w jednym miejscu danych i dokumentów dotyczących punktów sieci serwisowej i partnerskiej
  • dostęp do powyższych informacji i dokumentów nie tylko przez pracowników centrali firmy, ale również przedstawicieli punktów partnerskich

Sprzedaż i produkcja komponentów lub akcesoriów

Firmy zajmujące się sprzedażą czy dystrybucją komponentów lub akcesoriów motoryzacyjnych z reguły posiadają mocno zróżnicowane procesy sprzedażowe z uwagi na typy obsługiwanych klientów. Sprzedaż jest prowadzona w kanale B2B oraz również często w B2C. Szczególnie niejednolite potrafią być kontakty B2B, w których sprzedaż może być realizowana dla dużych i mniejszych klientów sieciowych, jak i do pojedynczych kontrahentów.

 

Dla firmy prowadzącej tak zróżnicowane procesy sprzedażowe największą wartością jest odpowiednio dostosowany system CRM. Powinien być on centralnym repozytorium klientów firmy, nierzadko zintegrowanym z innymi systemami jak przykładowo Marketing Automation. Przy procesie wdrożeniowym warto zwrócić uwagę na możliwość uruchomienia takich funkcji jak:

  • dostosowanie systemu do jednoczesnej obsługi klienta B2B oraz B2C, w tym odpowiednio zintegrowany proces dostarczania leadów z systemu Marketing Automation
  • mechanizm automatycznego przypisywania użytkowników systemu (handlowców) do nowo tworzonych klientów na podstawie kodu pocztowego i kanału dystrybucji
  • ewidencja form współpracy z klientami, która w prosty sposób przybliża użytkownikowi ustalony zakres współpracy z klientem B2B
  • generator szans sprzedażowych klienta B2B na podstawie danych historycznych
  • globalne wyszukiwanie duplikatów z uwagi na dużą ilość przechowywanych danych
  • ewidencja zaakceptowanych przez klienta indywidualnego regulaminów dla zapytań i sprzedaży generowanych przez strony internetowe
  • zarządzanie etykietami adresowymi umożliwiające tworzenie i ewidencjonowanie etykiet dla wybranych klientów

Wykorzystywane systemy

SugarCRM systemy open source crm

Customer Relationship Management

suitecrm systemy open source crm

Customer Relationship Management

mautic systemy open source

Marketing Automation

Porozmawiaj z nami o systemie CRM dla branży automotive!

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.