- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
Metod prowadzenia sprzedaży jest wiele. Każda firma robi to inaczej i w każdej sprawdzają się inne strategie. Polecam czerpać to, co najlepsze z nich wszystkich tak, aby stworzyć oryginalny i skuteczny sposób działania.
W dzisiejszym tekście przyglądam się bliżej rozwiązaniu outbound sales.
Czytaj dalej, aby się dowiedzieć, jakie praktyki sprzedaży wychodzącej wdrożyć, żeby wyszło jak najlepiej.
Czym jest sprzedaż wychodząca?
Outbound sales, czyli sprzedaż wychodząca charakteryzuje się tym, że to sprzedawca próbuje dotrzeć do klienta. W ten sposób handlowcy nawiązują kontakt z klientami i dowiadują się więcej o ich problemach, co wpływa na zbudowanie zaufania.
Jednak każda strategia niesie ze sobą wyzwania. Outbound sales wymaga sporych zasobów i czasu. Przedstawiciele handlowi muszą przeprowadzić klientów przez drogę od pozyskania kontaktu do konwersji. W tym celu powinni podejmować różnego typu aktywne działania.
Tym razem to nie klient zgłosił się do nich. Muszą sami go poszukać i wzbudzić zainteresowanie przygotowaną ofertą. Wysiłek, by coś sprzedać będzie większy, ale z pewnością się opłaci. W końcu lepiej działać niż siedzieć z złożonymi rękoma i czekać aż zadzwoni telefon.
Praktyka sprzedaży wychodzącej
Decydując się na prowadzenie sprzedaży wychodzącej, warto pamiętać o kilku krokach, które powinny ułatwić dotarcie do klientów i dokonywanie transakcji.
Segmentacja rynku
Warto podzielić swój rynek na mniejsze grupy. Może to pomóc przedstawicielom handlowym dostosować swoje podejście do sprzedaży, zwłaszcza jeśli klienci należą do różnych sektorów lub firma sprzedaje różne produkty albo usługi.
Generowanie leadów
Prowadząc sprzedaż, już pewnie wiesz, jaki jest Twój target i do kogo chcesz trafić. Teraz potrzebujesz danych kontaktowych, abyś mógł zapełnić swoją listę odbiorców. Dane te mogą pochodzić z różnych źródeł; wewnętrznego zespołu generowania leadów lub zakupionej bazy danych.
Przedstawiciele handlowi mogą również samodzielnie zajmować się generowaniem leadów, korzystając z takich zasobów jak: LinkedIn, inne platformy społecznościowe, katalogi firm czy narzędzia do wyszukiwania, które przeszukują strony internetowe.
Dotarcie i sklasyfikowanie leadów
Kiedy zbierzesz już dane kontaktowe, czas zacząć docierać do nich, aby sprawdzić, kto jest prawdopodobnym klientem dla Twojej firmy. Wytrawni sprzedawcy bardzo często używają w tym celu metody cold outreach.
Jednym z popularniejszych kanałów wspierających taką strategię jest kanał e-mail. Jeśli się na niego zdecydujesz, pamiętaj tylko, aby pierwsze wiadomości były krótkie, spersonalizowane, aktywne i odnosiły się do problemów Twoich klientów.
Rozmowy sprzedażowe i prezentacje
To moment, na który czeka cały Twój zespół. To ich czas, aby zabłysnąć, robiąc to, co potrafią najlepiej: sprzedawać.
Prezentacja handlowa to okazja dla przedstawicieli, aby pokazać, jak działa produkt lub usługa i w jaki sposób rozwiązuje określone problemy.
Jeśli spotykasz się z klientem, upewnij się, że rozpoznałeś potrzeby klienta i będziesz umiał się do nich odnieść.
Zamknięcie transakcji
Jeśli wszystkie rozmowy i prezentacje zakończyły się pomyślnie — klient podpisuje umowę, a Twoi przedstawiciele mogą świętować sukces. Nie jest to jednak koniec wspólnej przygody. Tutaj zaczyna się Customer Service, czyli obsługa po sprzedaży, dbanie o klienta w sprawach kryzysowych i odpowiadanie na dodatkowe potrzeby.
Zainteresował Cię temat outbaoud sales? Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024