- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023
Wdrożenie systemu CRM wiąże się z nowymi możliwościami i korzyściami. Jest to wydajne narzędzie, które pomoże uporządkować wiele danych, które posiada Twoja firma. Dział sprzedaży, czy marketingu na pewno doceni implementację takiego oprogramowania. Narzędzie do polepszy organizację pracy w firmie jako całości, a także zwiększy komfort wykonywanych obowiązków służbowych przez pracowników.
Korzyści z wdrożenia systemu CRM są duże. Warto jednak przyjrzeć się szczegółom.
Dane klientów w jednym miejscu
Jednym z wielu korzyści implementacji CRM jest centralizacja obiegu informacji. Dzięki takiej bazie danych, wszystkie dane o klientach są zebrane w jednym miejscu, do którego mają dostęp upoważnione osoby.
Minimalizuje to element biurokracji w firmie oraz optymalizuje workflow. Największą zaletą jednak nie wątpliwie, jest skrócenie procesu podejmowania decyzji przez menadżerów oraz inne osoby wykonujące kierownicze funkcje w firmie. Przekłada się to na wydajniejszą pracę, a co za tym idzie na oszczędności.
Usprawnienie komunikacji
Centralizacja danych jednak nie jest jedyną centralizacją, którą zapewni system CRM. Wydajna i sprawna komunikacja pomiędzy pracownikami, szczególnie w dobie home office, jest podstawą. Dzięki oprogramowaniu CRM możesz skupić wszystkie kanały komunikacji w jednym miejscu.
Co ważne, centralizacja obejmuje nie tylko komunikację wewnętrzną, ale i zewnętrzną. Kontakt z klientami zostaje w całości przejęty przez specjalnie zaprojektowany system. Warto podkreślić, że takie udogodnienia istnieją nie tylko w wersji stacjonarnej oprogramowania CRM, ale również w mobilnej aplikacji, którą zawsze możesz mieć przy sobie.
System przypomnień, przydatny podczas każdego procesu sprzedażowego
Każdy proces sprzedaży i kontakt z klientem wymaga należytej dbałości. Nie od dziś wiadomo, że proces sprzedażowy może trwać nawet kilka miesięcy. W jego trakcie utrzymywanie prawidłowego kontaktu z kontrahentem jest bardzo ważne. W natłoku obowiązków łatwo jest jednak zapomnieć o wielu szczegółach.
W systemie CRM można wprowadzić przypomnienia dotyczące danego klienta tak, aby nie przegapić żadnego aspektu w trakcie rozmów. Wpływa to na doświadczenia klienta, które może zadecydować czy będzie on zadowolony z obsługi, czy nie.
Porządkowanie danych kontaktowych
Informacje zebrane w bazach kontaktowych system CRM porządkuje tak, aby każdy zainteresowany miał je na wyciągnięcie ręki… a raczej myszki. Jeśli nie możesz znaleźć tego czego szukasz to z pomocą przychodzi Ci wyszukiwarka danych. Wystarczy wpisać do niej hasło i dane już są przed Twoimi oczami.
Oprócz tego CRM pozwala na śledzenie aktywności klientów, polegającej np. na odwiedzeniu strony internetowej, pobrania określonego contentu lub nawiązaniu kontaktu z konkretnymi pracownikami firmy. Dzięki systemowi CRM z łatwością możesz prześledzić Customer Journey Map klienta. Po analizie całej drogi, którą przebył przed podjęciem decyzji o zakupie, dowiesz się, na jakie aspekty najczęściej zwracają jego uwagę. To pomoże Ci dostosować między innymi stronę internetową tak, aby klient mógł łatwiej znaleźć to czego szuka.
Generowanie raportów
CRM korzyści ułatwia żmudną i powtarzalną pracę biurokratyczną. To wszystko dzięki automatycznie generowanym raportom. Nie musisz wielokrotnie wpisywać tych samych danych do różnego rodzaju dokumentów.
Dzięki automatyzacji raportów zaoszczędzasz czas, który możesz przeznaczyć na inne obowiązki. Praca techniczna odchodzi na dalszy plan, a ty nie musisz się już tym zajmować, ponieważ robi to za Ciebie system.
Podsumowanie
CRM korzyści jest narzędziem, które pomoże Twojej firmie. Ułatwia porządkowanie dokumentacji, danych oraz usprawnia komunikację. Systemów w tej klasie jest wiele i każdy może mieć inne zalety. Pamiętaj, aby upewnić się, czy dany system spełnia wymogi stawiane przez Twoją firmę oraz pracowników.
A jeśli potrzebujesz szczególnych modułów, stworzonych tylko dla Ciebie to daj nam znać, na pewno razem coś wymyślimy.
- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023