25 najlepszych wskazówek jak idealnie dopasować CRM dla B2C

Najlepsze na świecie systemy CRM są stworzone przede wszystkim po to, aby wspierały sprzedaż B2B. Jednak wystarczy kilka prostych tricków, trochę dopasowania i szczypta kreatywności, a system CRM przemieni się w idealną platformę do realizacji sprzedaży i utrzymywania relacji z klientami indywidualnymi. Poniżej przedstawiamy zestaw 25 wskazówek w jaki sposób można stworzyć idealny CRM dla B2C, przy wsparciu takiej firmy jak eVolpe.

  1. Zmiana nazewnictwa

Pierwszym krokiem do przyjemnej pracy jest dostosowanie używanego w systemie nazewnictwa. Standardowe nazwy modułów „Firmy” czy „Kontrahenci” warto nazwać po prostu „Klienci”. W przypadku sprzedaży produktów lub usługi przeznaczonych zarówno dla pojedynczych osób, jak i dla grup, proponujemy na przykład zmienić nazwę wyżej wskazanych modułów na „Rodzina”, a następnie przypisać do niej jej „Członków.

  1. Klient, osoba, firma – zmień te zależności

Systemy CRM są najczęściej przygotowane do obsługi procesów B2B.W celu zawarcia transakcji kontaktujemy się wówczas z wieloma osobami z jednej firmy. Stąd standardem w systemach CRM jest tworzenie powiązań pomiędzy kontrahentem i wieloma osobami kontaktowymi. W przypadku kanału B2C kontaktujemy się z poszczególnymi osobami, jako naszymi bezpośrednimi klientami. Warto, zatem całkowicie zmodyfikować oprogramowanie w taki sposób, aby pozbyć się niepotrzebnych w CRM dla B2C rekordów „i operować wyłącznie na kontaktach .

  1. Wolne zawody jak sprzedaż B2C

Proces sprzedaży wykonujących tzw. wolne zawody jest zdecydowanie bardziej zbliżony do sprzedaży B2C, niż B2B. Tym samym, podobnie jak dla kanału B2C, system CRM należy odpowiednio dostosować . Zamiast korzystać z modułów  „Firmy”, czy „Kontrahenci” oraz „Kontakty” dostępnych najczęściej w standardowej, przygotowanej dla B2B formie, warto stworzyć zupełnie nowe typy rekordów i ich powiązania. I tak na przykład może zostać stworzony w CRM moduł „Lekarze”, który będzie powiązany z modułem „Placówka medyczna”, w której przyjmuje się pacjentów.

  1. Jednoczesna sprzedaż w kanałach B2B i B2C

Niektóre firmy prowadzą działalność, która charakteryzuje się jednoczesną sprzedażą zarówno w kanale B2B, jak i B2C. Jednym z pomysłów na to, w jaki sposób poradzić sobie z różną strukturą kontaktów, zależności i procesów sprzedażowych jest pozostawienie „standardowej” struktury dla kanału B2B i stworzenie nowego modułu „Klienci indywidualni”, w którym ewidencjonowani będą klienci w kanale B2C.

Pozostałe wskazówki: Kliknij!



mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close