- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
Zastanawiasz się, kto aktualnie przewodzi stawce w rankingu systemów CRM? Która technologia przykuła uwagę profesjonalistów i analityków rynku? I w co warto zainwestować przyznany na ostatni kwartał roku budżet? Odpowiedź przynosi najnowszy raport The Forrester Wave: Core CRM Solutions. Mamy dla Ciebie wyniki.
The Forrester Wave™: jak wygląda podział systemów w raporcie
W materiale Forrester Reaserch oceniono 11 najważniejszych rozwiązań CRM w 35 różnych kryteriach. Raport pokazuje, jak na tle konkurencji wypadają konkretni dostawcy. Ujawnia mocne i słabe strony tworzonych przez nich rozwiązań. Zestawienie ma pomóc klientom w podjęciu wyboru odpowiedniego dla nich systemu CRM.
Podobnie jak Gartner, który podzielił systemy na cztery kategorie, The Forrester Wave wyróżnia następujące grupy: challengers, contenders, strong performers, liders.
Najłatwiej je rozróżnić, spoglądając na poniższy wykres.
Nasi partnerzy w zestawieniu Core CRM Solutions
Polecam zwrócić uwagę na przedostatnią kategorię – Strong Performers. Właśnie do tej kategorii trafiły trzy podmioty, których partnerem jest eVolpe. Są to Zendesk, SugarCRM i Creatio. Każdy z systemów został doceniony i oceniony przez użytkowników. Stworzono również opis uzasadniający, dlaczego oprogramowanie znalazło się akurat w tej kategorii.
Creatio
Do Liderów bez wątpienia najbliżej jest Creatio. Rozwiązanie, które oferuje nowatorską technologię low-code/no-code, o której robi się coraz głośniej, zostało kolejny raz skwalifikowane w raporcie The Forrester Wave. Aplikację doceniono za wizję systemu, który jest wyposażony w intuicyjne narzędzie BPM do tworzenia automatyzacji bez konieczności angażowania deweloperów. Jak zauważono w raporcie, jest to wizja przedstawiana również przez inne firmy, jednak to Creatio najlepiej ją wspiera i realizuje.
Warto mieć oko na taki rodzaj CRM, ponieważ to nie pierwszy raz, gdy technologia low-code/no-code została doceniona przez Forrester. Creatio regularnie pojawia się w zestawieniach od 2018 roku.
SugarCRM
Drugim rozwiązaniem, które pojawiło się w kategorii Strong Performers jest SugarCRM. Rozwiązanie uplasowało się niżej niż technologia Creatio, jednak wciąż z mocną pozycją. Tę aplikację doceniono za rozszerzanie współpracy z AI w ramach CRM. Coraz większe pole działań sztucznej inteligencji pozwala na automatyzację dużej ilości funkcji, takich jak: projektowanie bez kodu, kontrolowanie współpracy z dostawcami czy raportowanie o osiąganych celach przez sprzedaż.
Dużym atutem SugarCRM jest pokaźna baza klientów B2B skoncentrowanych na biznesie, produkcji i technologii – 4000 w ponad 120 krajach. Większość z nich korzysta z Sugar Sell i Serve. Jak widać, nieskomplikowany i intuicyjny CRM może wygrywać nawet z liderami rynku.
Zendesk
W zestawieniu znajdziesz również rozwiązanie proponowane przez Zendesk. Oprogramowanie zostało sklasyfikowane na pograniczu Pretendentów i Strong Performerów. Zendesk został doceniony za szerzenie komunikacji omnichannel z klientami. Producent doskonale rozumie, jak ważną rolę w biznesie odgrywa Customer Service. Według Forrestera Zendesk wyraźnie daży do tego, aby zatrzeć granicę między sprzedażą a obsługą klienta w dalszej perspektywie.
Wizja Zendesk powinna być szczególnie atrakcyjna dla klientów, którzy stawiają na cyfryzację swojego biznesu i inwestują w rozwiązania, które im w tym pomogą. Producent skupia się aktualnie na rynku średnich firm i to właśnie takim biznesom dedykuje swoje rozwiązania.
A co u liderów?
W kwalifikacji liderów znajdują się systemy, których każdy się raczej spodziewał: Microsoft, Salesforce, Oracle i Pegasystems. Co warto zaznaczyć, wszystkie te systemy są niestety „zamknięte”, to znaczy nie da się w nich wprowadzić zmian czy rozszerzyć ich o konkretne funkcje. Są one jednak wciąż wielce popularne i wiele dużych firm z nich korzysta.
Podsumowanie
Patrząc na raport, nie pozostaje nic innego niż tylko się cieszyć, że systemy, których jesteśmy partnerami, tak dobrze się rozwijają i odnoszą sukcesy.
Jeśli chcesz przeczytać raport i dokładnie przeanalizować możesz znaleźć go pod tym linkiem.
A jeśli potrzebujesz pomocy z wyborem systemu lub chcesz się dowiedzieć trochę więcej o Creatio, SugarCRM lub Zendesku, skontaktuj się ze mną lub innymi sprzedawcami eVolpe. Chętnie odpowiemy na pytania.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024