Mautic w eVolpe

System do automatyzacji marketingu

Projekt


system:
Mautic

użytkownicy:

10 (zespół marketingu i sprzedaży)

integracje:

SugarCRM

zakończenie projektu:

2018

deployment:

eVolpe Cloud

Wyzwania


  • utrudniony dostęp do informacji o źródle pozyskania klientów
  • niepełna informacja o aktywności klientów na stronie internetowej eVolpe
  • zapotrzebowanie na system do zautomatyzowanej wysyłki mass mailingu
  • potrzeba dotycząca stworzenia kampanii lead nurturing
  • uruchomienie newsletteru eVolpe

Cele


  • skoordynowanie działań marketingowych i sprzedażowych w eVolpe
  • optymalizacja dnia pracy marketerów
  • pozyskanie systemu do digitalowych kampanii marketingowych, w tym mass mailingu
  • integracja z systemem CRM
  • raportowanie na temat skuteczności działań marketingowych

Wdrożone usprawnienia


Mass mailing to jeden z ważniejszych obszarów, które obsługuje Mautic. Była to też pierwsza potrzeba dotycząca automatyzacji marketingu, którą rozpoznaliśmy w eVolpe. Do tej pory bardzo aktywnie ją wykorzystujemy.

Na autorskim szablonie zbudowanym w kreatorze (chociaż do wyboru jest też kilka predefiniowanych, niestety nie pomarańczowych) tworzymy wiadomości E-mail, które trafiają na skrzynki naszych klientów, subskrybentów newsletteru czy osób zgłaszających zainteresowanie ofertą. W systemie możemy wskazać segment, do którego ma trafić komunikacja (np. kontakty ze zgodą marketingową). Wszystko wydarzy się bez udziału marketera, gdy tylko wybije data i godzina publikacji maila. Z tej opcji korzystamy najczęściej. Stworzyliśmy też kilka kampanii mailowych, które uruchamia akcja wykonana przez klienta (np. wypełnienie formularza). W takim przypadku system reaguje od razu lub zgodnie z nadanym w kreatorze kampanii parametrem (np. odczekaj X godzin i wyślij wiadomość Y).  I to całkowicie bez naszego udziału! W ten sposób oszczędzamy czas naszego zespołu marketerów, którzy zamiast pilnować wysyłek, mogą się zająć pracą twórczą.

Mautic uświadomił nam wartość biernego etapu relacji z naszymi klientami. Okazuje się, że zanim się z nami skontaktują, robią dość dokładny research materiałów na stronie internetowej; na własną rękę poszukują informacji o oferowanych przez nas narzędziach. Nierzadko wracają tam też po zakończonej rozmowie z konsultantem albo kiedy przygotowują się do negocjacji z decydentami. Krótki kawałek kodu Mautic dodany do naszych witryn umożliwia obserwację takiej aktywności. Efekt natychmiastowej reakcji na wizytę na stronie internetowej służy naszym handlowcom. Ponieważ dokładnie wiedzą co czytał, czym interesował się klient – łatwiej im poprowadzić rozmowę i doprecyzować ewentualne wątpliwości. Zaskoczenie, jakie przy okazji wywołują, sprawia, że się wyróżniają i zostają zapamiętani.

Zanim zaczęliśmy korzystać z Mautic za najczęstsze źródło pozyskania klienta uznawaliśmy po prostu naszą stronę główną lub kontaktową. Nie byliśmy w stanie zmierzyć, który element oferty rzeczywiście przyciągnął czyjąś uwagę. System marketing automation pozwolił nam na identyfikację prawdziwego wyzwalacza takiego zainteresowania.

W praktyce rozwiązujemy to przy pomocy osobnych formularzy kontaktowych. Każdy z nich ma osobny numer ID. Na podstawie informacji o tym, który kwestionariusz wypełnia klient, ustalamy czy bezpośrednim motywatorem kontaktu było demo systemu, artykuł blogowy czy podstrona z Case Study. W efekcie jest nam też łatwiej określić, co działa, na co jest największy popyt oraz czego robić więcej.

Inna funkcja Mautic, która oszczędza czas naszych marketerów to obszar do projektowania kampanii. Intuicyjny kreator pozwala im zaprojektować dowolną automatyzację w systemie.

Dobry przykład to kampania obsługująca proces wysyłki dostępu do demo systemu MintHCM. Klient zainteresowany takim dostępem, wypełnia odpowiedni formularz. Zaznacza, czy wybiera demo standardowe czy skonfigurowane indywidualnie. W zależności od zgłoszonej preferencji, kampania wysyła wiadomość E-mail albo z dostępem do otwartego demo, albo informacją o spodziewanym kontakcie od naszego konsultanta (w celu ustalenia parametrów indywidualnej konfiguracji).

Raporty w systemie Mautic pozwalają nam określać skuteczność realizowanych aktywności. Wysyłka newsletteru? Kampania lead nurturing? Zaproszenie na webinar? W systemie zobaczymy ile osób otworzyło naszą wiadomość, kliknęło we wskazany link, pobrało udostępniony materiał.

Mautic dostarcza nam szczegółową informację o zaangażowaniu konkretnych kontaktów, jak i wiedzę na temat KPI marketingowych w ujęciu ogólnym. Z tego typu analityki korzystamy, aby reagować na szczególne przypadki (np. w kontekście prowadzonych działań sprzedażowych) oraz cyklicznie co kwartał i na koniec roku – aby dostosować strategię marketingową do zaobserwowanych trendów. Na podstawie wyciągniętych wniosków tworzymy też plan i budżet marketingowy na kolejnych 12 miesięcy.

Prawdziwą potęgę marketing automation odkryliśmy dzięki integracji Mautic z naszym systemem CRM. Połączenie obu aplikacji wspiera współpracę między zespołami marketingu i sprzedaży. Od strony technicznej stało się to możliwe dzięki zaangażowaniu naszych analityków i programistów. W tym celu wspólnymi siłami stworzyliśmy autorski plug-in.

Jak to działa? Wypełnienie formularza kontaktowego powoduje utworzenie namiaru w narzędziu, którym posługuje się sprzedaż. Oszczędza to czas naszych pracowników, którzy zamiast śledzić skrzynki mailowe i ręcznie wprowadzać rekordy do systemu zajmują się faktyczną obsługą klienta. Przy okazji zadbaliśmy o zapobieganie duplikatom oraz możliwość wygodnego przełączania się między zintegrowanymi systemami. W CRM do rekordu namiaru i kontaktu dodaliśmy także subpanel z aktywnościami Mautic, gdzie wygodnie można śledzić aktywność konkretnego klienta na naszej witrynie.

Joanna Radecka


Marketing Team Leader

Mautic obsługuje powtarzalne procesy takie jak, wysyłka zwrotek po wypełnieniu formularza, push comiesięcznego newsletteru czy dystrybucja materiałów marketingowych on-demand. Kiedy Mautic pracuje, my działamy koncepcyjnie i twórczo na innych frontach marketingu B2B.

Sławomir Wnuk


Head of Sales

Ze wszystkich funkcji marketing automation na co dzień najbardziej przydaje mi się tzw. activty stream. Dzięki integracji, widzę go od razu w systemie CRM. Na tej podstawie oceniam, czy klient ponawia research oferty i wykazuje zainteresowanie konkretnym jej elementem. Dzięki takiemu mechanizmowi kontaktuję się zwrotnie dokładnie wtedy, kiedy wzmaga się zapotrzebowanie na nasze usługi. Zaskoczenie u klienta po takim telefonie tylko pomaga się wyróżnić.

Porozmawiaj z nami o wdrożeniu systemu Mautic w Twojej firmie!


Skontaktujemy się z Tobą
w ciągu 24 godzin.