fbpx
 

Jak wybrać dostawcę systemu CRM

Jak wybrać dostawcę systemu CRM

Piotr Rawski – zewnętrzny konsultant, analityk biznesowy, project manager i autor bloga www.informatykawfirmie.pl odpowiada na pytanie: Jak wybrać dostawcę systemu CRM?

Większość firm, które zdecydowały o potrzebie wdrożenia nowego systemu CRM rozpoczyna poszukiwania wpisując do Google takie hasła jak:

  • „najlepszy system CRM”
  • „który system CRM wybrać”
  • „ranking systemów CRM”
  • „the best crm software”

Tym samym przedstawiciele firm zwykle poszukują najlepszego, najbardziej popularnego systemu CRM. Dzisiejszy gość programu „CRM – jedna idea, tysiące możliwości” – Piotr Rawski – bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w procesach wdrażania systemów IT (w tym CRM) jasno stwierdza, że coś takiego jak „najlepszy system CRM” po prostu nie istnieje. Oprogramowanie, które świetnie sprawdzi się w jednej firmie, może zupełnie nie być przystosowane do potrzeb drugiej.

 

Jak więc wybrać CRM oraz jak wybrać dostawcę systemu CRM?

 

Według Piotra Rawskiego firmy powinny na początku w ogóle nie wybierać oprogramowania CRM. Powinny natomiast skupić się na odpowiedzeniu sobie na pytania:

  • Jakie cele chcemy zrealizować wdrażając system CRM?
  • Jakie nasze potrzeby względem rozwiązania CRM?

Dopiero po poznaniu odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące strategii zarządzania relacjami z klientami, firma może rozpocząć poszukiwania systemu CRM i jego dostawcy. Takie podejście umożliwia rzetelny przegląd rynku pod kątem oprogramowania CRM, które zapewni sukces naszej firmie. „To, że system CRM jest najbardziej renomowany, ma najbardziej rozpoznawalną markę, to tego sukcesu zupełnie nam nie gwarantuje” – podkreśla Piotr Rawski.

 

Zapraszamy do obejrzenia całego odcinka z udziałem naszego gościa, aby dowiedzieć się co jeszcze poleca ekspert w zakresie wdrożeń systemów CRM.

 

Jednocześnie wszystkich czytelników naszego bloga oraz widzów naszego programu TV, poszukujących odpowiedzi na pytanie jak wybrać dostawcę systemu crm, zachęcamy do lektury naszego oddzielnego wpisu blogowego, który również porusza tę tematykę. Na potrzeby wpisu przeanalizowaliśmy 20 największych polskich firm wdrożeniowych takich marek jak Salesforce, Microsoft Dynamics, ZOHO oraz SAP CRM. Porównaliśmy ich ofertę do usług oferowanych przez eVolpe. Przejdź do artykułu



Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close