Artificial Intelligence
Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który odnosi sukces, oznacza to, że ktoś kiedyś podjął odważną decyzję.
Peter Drucker
Co to jest sztuczna inteligencja?
O AI mówimy wtedy, gdy oprogramowanie jakiegoś typu naśladuje ludzką inteligencję, tzn. ma zdolność wykonywania zadań i ich stopniowego usprawniania na podstawie dostarczane na bieżąco informacje. To znaczy: uczenia się.
Żeby mówić o Artificial Intelligence, trzeba uwzględnić Deep Learning – uczenie głębokie, Machine Learning – uczenie maszynowe oraz Neural Networks – sieci neuronowe.
Sztuczna inteligencja – rozwój
Lata 1950-1980
Sieci neuronowe
system przetwarzania informacji, którego budowa i zasada działania są wzorowane na funkcjonowaniu biologicznego systemu nerwowego.
Lata 1980-2010
Uczenie maszynowe
samodoskonalenie się komputerów i algorytmów na podstawie danych, w miarę zdobywanego doświadczenia.
Współcześnie
Uczenie głębokie
proces, w którym komputer lub algorytm uczy się wykonywania zadań naturalnych dla ludzkiego mózgu, takich jak rozpoznawanie mowy, identyfikowanie obrazów czy tworzenie prognoz.
Science (not) fiction
Z czym kojarzy Ci się sztuczna inteligencja? Pewnie z humanoidalnymi robotami podbijającymi świat? Tak naprawdę, nie jest ona ani sztuczna, ani inteligentna. I chociaż znaczna część badanych (45%, wg Vmware) uważa, ją bardziej za „rzecz” niż zbiór inteligentnych algorytmów usprawniających działanie oprogramowania IT, rzeczywistość jest zdecydowanie mniej ekscytująca.
W rzeczywistości celem technologii AI nie jest zastępowanie ludzi, a podnoszenie efektywności wykonywanej przez nas pracy. I chociaż nadal brzmi to dość nieprawdopodobnie, rozwiązania typu Artificial Intelligence na dobre zagościły już w naszej internetowej codzienności. I wcale nie musimy czekać na nadejście jakiejś futurystycznej rewolucji. Z rozwiązań AI możesz korzystać już dzisiaj, prowadząc swój biznes, bez specjalnych technicznych umiejętności ani horrendalnych kosztów na innowacje.
Już 37% firm na świecie wdrożyło sztuczną inteligencję
Business Insider
Do czego sztuczna inteligencja przydaje się w przedsiębiorstwach?
Korzystasz już z systemu IT? Np. oprogramowania CRM? Przytłacza Cię ilość informacji, które posiadasz? Masz wrażenie, że nie wykorzystujesz potencjału posiadanej bazy? Oto trzy powody, dla których warto skorzystać z dobrodziejstwa Artificial Intelligence.
Technologia AI zwiększa wydajność i produktywność przedsiębiorstwa przez automatyzację procesów lub zadań, które kiedyś wymagały angażowania ludzi. Ponadto nadaje sens danym, których skala wykracza poza możliwości interpretacji przez człowieka.
Masz pytania?
Umów bezpłatną konsultację z ekspertem eVolpe
Korzyści z inwestycji w Artificial Intelligence
Zwiększenie mocy obliczeniowej firmowej infrastruktury systemowej
Umożliwienie pracy na dużej ilości danych i szeroki kontekst wiedzy biznesowej
Przewaga konkurencyjna nad przedsiębiorstwami, które przetwarzają dane w sposób tradycyjny
Trafne i szybkie decyzje biznesowe podparte analityką, a nie przeczuciami
Zwiększenie produktywności oraz komfortu pracy Twojego zespołu
Poprawa bezpieczeństwa informacji
Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji
Artificial Intelligence w Twoim systemie CRM
Mniej klikaj, więcej sprzedawaj
SugarPredict to silnik predykcji biznesowych, który został włączony do systemu Sugar Sell.
Interesują Cię rozwiązania typu Artificial Intelligence?
Skorzystaj z konsultacji i wsparcia specjalistów eVolpe