Piotr Rawski – zewnętrzny konsultant, analityk biznesowy, project manager i autor bloga www.informatykawfirmie.pl odpowiada na pytanie: Jak wybrać dostawcę systemu CRM?
Większość firm, które zdecydowały o potrzebie wdrożenia nowego systemu CRM rozpoczyna poszukiwania wpisując do Google takie hasła jak:
Tym samym przedstawiciele firm zwykle poszukują najlepszego, najbardziej popularnego systemu CRM. Dzisiejszy gość programu „CRM – jedna idea, tysiące możliwości” – Piotr Rawski – bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w procesach wdrażania systemów IT (w tym CRM) jasno stwierdza, że coś takiego jak „najlepszy system CRM” po prostu nie istnieje. Oprogramowanie, które świetnie sprawdzi się w jednej firmie, może zupełnie nie być przystosowane do potrzeb drugiej.
Jak wybrać CRM i dostawcę takiego systemu?
Według Piotra Rawskiego firmy powinny na początku w ogóle nie wybierać oprogramowania CRM. Powinny natomiast skupić się na odpowiedzeniu sobie na pytania:
Dopiero po poznaniu odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące strategii zarządzania relacjami z klientami, firma może rozpocząć poszukiwania systemu CRM i jego dostawcy. Takie podejście umożliwia rzetelny przegląd rynku pod kątem oprogramowania CRM, które zapewni sukces naszej firmie. „To, że system CRM jest najbardziej renomowany, ma najbardziej rozpoznawalną markę, to tego sukcesu zupełnie nam nie gwarantuje” – podkreśla Piotr Rawski.
Zapraszamy do obejrzenia całego odcinka z udziałem naszego gościa, aby dowiedzieć się co jeszcze poleca ekspert w zakresie wdrożeń systemów CRM.