Definicja Enterprise Content Management
Oficjalna definicja Enterprise Content Management została sformułowana w 2005 roku przez AIIM — Association for Information and Image Management International. Według niej ECM to strategie, metody oraz narzędzia (w tym systemy IT tej klasy) stosowane do przechwytywania, zarządzania, gromadzenia, archiwizacji oraz dostarczania dokumentów i innych danych (ze wszystkich obszarów przedsiębiorstwa), niezbędnych do wykonywania procesów organizacyjnych zachodzących w przedsiębiorstwie.
Sytem ECM
System ECM, to oprogramowanie do pracy grupowej oraz zarządzania dokumentacją w przedsiębiorstwie (Content Management). Oprogramowanie tego typu wspiera strategię i organizację korzystania z dostępnych informacji. Produkt do zarządzania danymi staje się systemem klasy ECM, jeżeli tradycyjna funkcjonalność z zakresu zarządzania danymi (m.in. tradycyjne archiwum, zarządzanie dokumentami, obieg dokumentów), jest połączona z komponentami webowymi. Idea ECM nie polega jednak wyłącznie na dodatkowym wykorzystaniu technologii webowych. System ECM umożliwia zarządzanie ustrukturyzowanymi oraz nieustrukturyzowanymi informacjami. Oferuje też mechanizmy wspomagające zarządzanie danymi, takie jak automatyczna klasyfikacja informacji, profilowanie oraz zapis operacji webowych.
Trzy kluczowe założenia systemów klasy ECM to:
Czy wiesz, że…
W ofercie eVolpe znajdziesz system do elektronicznego obiegu dokumentacji w przedsiębiorstwach?
ECM to zbiór komponentów oraz technologii, które ze względu na oferowaną funkcjonalność dzielą się na 5 kategorii:
Tradycyjne moduły systemu ECM to:
Moduły do zarządzania danymi mogą być używane w dowolnych kombinacjach i łączą się także z przechwytywaniem, gromadzeniem, dostarczaniem oraz archiwizacją.
DM, Collaboration, WCM, Workflow i BPM służą do zarządzania dynamiczną częścią cyklu życia danych. Natomiast RM odpowiada za archiwizację i zabezpieczenie danych, które nie zostaną już zmienione (są one wykorzystywane w przypadku przeprowadzania audytu).