SugarCRM po raz kolejny potwierdza, że cały czas podąża za trendami rynkowymi, a nawet samodzielnie je kreuje. W tym tygodniu firma z Kalifornii zaprezentowała nowy produkt, uzupełniający dotychczasową funkcjonalność systemu CRM, a jednocześnie początkujący całą serię nowych rozwiązań typu Relationship Intelligence. Mowa o SugarCRM Hint – technologii, która pozwala na błyskawiczne przeszukiwanie Internetu w celu zebrania wszystkich możliwych informacji osobistych i zawodowych o klientach w bazie CRM. Dzięki tej funkcji handlowcy będą mogli lepiej niż kiedykolwiek przedtem przygotować się do rozmowy z klientem.
SugarCRM Hint wprowadza rewolucję w sposobie pozyskiwania informacji o osobach kontaktowych. Do tej pory użytkownik systemu CRM posiadając szczątkowe dane takie jak imię, nazwisko, adres e-mail i nazwę firmy musiał samemu poświęcać sporo czasu na zdobycie szerszych informacji o kliencie w zasobach Internetu. SugarCRM Hint wykonuje te działania natychmiastowo, przeszukując ponad 70 źródeł danych społecznościowych w globalnej sieci www i następnie uzupełniając profil klienta w CRM znalezionymi i dopasowanymi danymi.
Wraz z wprowadzeniem na rynek produktu Hint, wiele razy wypowiadał się medialnie Clint Oram, współzałożyciel i CMO SugarCRM. Podkreślał on, że wizją i strategią firmy jest nieustanne wprowadzanie innowacji pomagających tworzyć niezwykłe relacje z klientami. Według Clinta Orama przyszłość systemów CRM nie opiera się już o strategię B2B, czy B2C, w których naczelną zasadą było odpowiednie zarządzanie szansami sprzedażowymi. Ludzie kupują przecież od innych ludzi, a nie od firm. Stąd strategia przyjęta przez SugarCRM to i2i (individuals to individuals). Podkreśla ona najmocniejsze znaczenie relacji międzyludzkich podczas zawierania kontraktów sprzedażowych. To właśnie te relacje ma wspierać Hint, a także kolejne produkty z linii Relationship Intelligence, które są aktualnie w przygotowaniu. SugarCRM już zapowiedział, że będą one wykorzystywały analizę predykcyjną i techniki uczenia maszynowego. Wszystko po to, aby automatycznie i zarazem w sposób inteligentny system CRM mógł oceniać duże zbiory danych, analizować wzory zachowań, identyfikować problemy i sugerować najlepsze możliwe dalsze kroki w relacjach handlowca z kupującym. Po raz kolejny w tym roku rozwój systemu Sugar jest zgodny z przewidywanymi przez nas trendami CRM w roku 2017, które opisywaliśmy w osobnym wpisie.
Jak działa SugarCRM Hint:
Wystarczy posiadać w systemie Sugar wpisane imię, nazwisko i adres e-mail klienta…
… aby zebrać bogaty w informacje profil danych …
… zaimportować je do CRM …
… i zobaczyć historię interakcji z klientem.
SugarCRM Hint jest dostępny dla wersji Sugar 7.8 wzwyż w kwocie $15 za użytkownika. Z chwilą ogłoszenia produktu jest on dostępny w USA, jednak w najbliższych tygodniach powinien już być możliwy do zakupu we wszystkich regionach, również w Polsce. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu. Przyspieszy to proces wprowadzenia produktu do sprzedaży w naszym kraju.