Koniec życia produktu SugarCRM CE – co dalej ze społecznościową edycją systemu?
Za mniej niż miesiąc zakończy się okres oficjalnego wsparcia dla SugarCRM Community Edition udzielanego przez producenta systemu. Data graniczna tzw. supportu została ustalona na 15 lipca 2017.
Co EOL (End-Of-Life) SugarCRM CE oznacza dla użytkowników społecznościowej edycji?
Jako SugarCRM Elite Partner możemy zapewnić, iż system nie zostanie wyłączony. Producent z pewnością nie odłączy żadnej wtyczki i te organizacje, które na dzień dzisiejszy posługują się nierozwijaną, a od 15 lipca także już nie wspieraną edycją, mimo wszystko będą jej mogły nadal używać!
Co zatem oznacza koniec życia Community Edition w rozumieniu SugarCRM? Otóż oprócz zaprzestania rozwoju, nie będą już także wypuszczane żadne łatki bezpieczeństwa; producent nie będzie już oferował wsparcia technicznego dla tego produktu. Z systemu będzie można korzystać bez przeszkód. Należy jednak pamiętać, iż wszelkie wnioski o wsparcie nie będą już przez SugarCRM rozpatrywane.
3 drogi postępowania po wygaszeniu wsparcia dla Community Edition
Jako doświadczona firma wdrożeniowa i konsultingowa rozpoznaliśmy trzy drogi postępowania dla firm korzystających z SugarCRM CE. Czytaj dalej i zobacz, który scenariusz najbardziej odpowiada specyfice Twojego przedsiębiorstwa!
#1 Przejdź na komercyjną wersję systemu Sugar
Jeżeli jesteś zadowolony z dotychczasowej współpracy z firmą SugarCRM i jej partnerami, a dostarczane przez nas rozwiązanie odpowiada indywidualnym potrzebom Twojego przedsiębiorstwa – wcale nie musisz rezygnować z wypracowanych relacji i intuicyjności dobrze rozpoznanego narzędzia! Rekomendowanym rozwiązaniem jest przejście na jedną z komercyjnych edycji systemu. Do wyboru masz trzy opcje: Professional, Enterprise lub Ultimate. Jeżeli nie wiele Ci to mówi, skontaktuj się z eVolpe, a my pomożemy wybrać najbardziej odpowiednią dla specyfiki Twojego biznesu opcję. Ponieważ Sugar (także w wersji komercyjnej) jest pisany w otwartym kodzie, eVolpe może rozbudować standardową architekturę aplikacji o dodatkowe elementy. Jest to istotne, szczególnie dla tych Klientów, którzy korzystali z indywidualnie kastomizownej instancji sytemu SugarCRM CE i chcieliby zachować stworzone dla nich wcześniej rozwiązania.
#2 Zamień SugarCRM CE na SuiteCRM
W przypadku, gdy do wdrożenia SugarCRM CE skłonił Cię przede wszystkim brak opłat licencyjnych powinieneś zainteresować się przejściem na inny wolny od tego typu kosztów system. Polecanym przez eVolpe rozwiązaniem jest SuiteCRM – aplikacja CRM stworzona na podstawie kodu Community Edition! Ponieważ sam SugarCRM CE nie będzie już wspierany, warto przeprowadzić migrację danych do innego systemu, nim pojawią się pierwsze problemy techniczne. Jeżeli chcesz uniknąć opłat licencyjnych, a tym samym zachować komfort użytkowania wysoce dopracowanego oprogramowania – SuiteCRM jest właśnie dla Ciebie! W razie potrzeby skontaktuj się z zespołem eVolpe, a my przeprowadzimy wszystkie konieczne czynności, tak aby przeniesienie systemu odbyło się bezboleśnie i z korzyścią dla Twojej organizacji.
#3 Zatrudnij firmę wdrożeniową do podtrzymywania SugarCRM CE
Jak podkreślaliśmy wyżej, zakończenie wsparcia technicznego oferowanego przez producenta nie będzie oznaczać „wyłączenia” systemu. Będzie on mógł być dalej wykorzystywany, a wsparcia technicznego zamiast producenta może zawsze udzielać inna, wykwalifikowana firma wdrożeniowa. Nie ma przeszkód, aby przekazać eVolpe pieczę nad posiadaną instancją SugarCRM CE i porozumieć się co do zasad serwisowania systemu. Ponieważ Community Edition jest oparty na otwartym kodzie, może żyć własnym życiem. Nie jest to najbardziej polecane rozwiązanie, bo wraz z upływem czasu, rozwojem Twojego przedsiębiorstwa i jednoczesnym brakiem wsparcia producenckiego, wymagać to będzie sporego nakładu pracy, a co za tym idzie ponoszenia dodatkowych kosztów. Mimo wszystko, jeżeli po analizie potrzeb biznesowych okaże się to najbezpieczniejszym rozwiązaniem, możesz liczyć na nasze wsparcie. Jako SugarCRM Elite Partner mamy do tego najlepsze kwalifikacje w Polsce!
Podsumowując, koniec życia produktu SugarCRM CE nie musi oznaczać końca Twojego doświadczenia z aplikacją CRM. Korzystając z jednej z trzech opisanych powyżej dróg, zapewnisz sobie komfort i bezpieczeństwo dalszego korzystania z renomowanego systemu do zarządzania relacjami z klientami. Obojętnie, który scenariusz wybierzesz (przejście na komercyjną edycję systemu Sugar, wdrożenie SuiteCRM, czy dalsze utrzymywanie Community Edition) – możesz liczyć na wsparcie eVolpe.
W razie pytań skontaktuj się z naszym zespołem doradców.