- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
Sztuczna inteligencja jest wszędzie. Chyba każdy to już zauważył. Wokół tego tematu powstało też wiele mitów. Czy są one prawdziwe, albo chociaż warte uwagi?
W dzisiejszym tekście przedstawiam badania, które mogą pomóc w odpowiedzi na większość wątpliwości dotyczących AI. Zapraszam do ich analizy.
Zacznijmy od początku
Sztuczna inteligencja w ostatnich latach zyskuje na istotności. Postępy w uczeniu maszynowym i premiera ChatGPT w 2022 roku jeszcze bardziej przyśpieszyły wzrost jej popularności.
Około 80% przedsiębiorstw wdrożyło lub wdroży technologie sztucznej inteligencji w swoich przedsiębiorstwach.
Mimo że AI otacza nas od kilku dobrych lat, a każdy ma styczność z urządzeniem, które, chociaż w części korzysta ze sztucznej inteligencji, to wydarzenia z ostatnich miesięcy wzbudziły w nas obawy.
Oczekuje się, że światowy rynek AI osiągnie wartość 300 miliardów dolarów do 2025 roku.
Nie ma zatem wątpliwości, że technologia będzie tylko wzrastać i wsiąknie w każdą dziedzinę naszego życia. Warto na to zjawisko patrzeć jak na otwierające się możliwości i kolejny krok w rozwoju dla różnych branż. To także wskazują statystyki, które przytoczę.
Statystyki o AI – ogólnie
Sztuczna inteligencja powoduje i będzie powodować chaos w większości branż, ale to głównie dlatego, że dopiero poznajemy nowe narzędzie, które tak szybko zyskało popularność.
Warto znać podstawowe dane z różnych dziedzin życia codziennego, na które może wpłynąć AI.
Statystyki o AI – wzrost rynku
Eksperci przewidują, że sztuczna inteligencja będzie miała wielki wpływ na światową gospodarkę. Niektórzy szacują, że AI doda do gospodarki 15,7 bilionów dolarów do 2030 roku.
Rozwój AI nie omija żadnej branży. Od opieki zdrowotnej do edukacji, sztuczna inteligencja ma wpływ na większość aspektów naszego życia. Przynosi to również dochody do globalnej gospodarki. Prognozy wskazują, że rynek będzie się cały czas dynamicznie rozwijał i zwiększał swoje przychody.
Statystyki o AI – zastosowanie
Wykorzystanie sztucznej inteligencji na różnych rynkach drastycznie wzrosło w ostatnich latach, ponieważ potrafi wykonywać działania, które dotychczas uważano, że może wykonać tylko człowiek.
Statystyki o AI – korzyści
Aby najlepiej zrozumieć korzyści płynące z przyjęcia sztucznej inteligencji, warto przyjrzeć się niektórym firmom, które już wdrożyły to rozwiązanie w swojej organizacji.
Netflix używa AI, aby jak najlepiej spersonalizować propozycje, dla swoich użytkowników bazując na tym co dotychczas oglądali. Odnosi to sukces, ponieważ przychody firmy wzrosły z 550 mln dolarów do 1,2 mld w ciągu roku po wdrożeniu sztucznej inteligencji.
Rozwiń swój biznes z pomocą AI.
Skorzystaj z ponad 40 stron opracowania z przykładami już dziś.
Statystyki o AI – chatboty
Chatboty to chyba najpopularniejsza wersja AI, z którą mamy dziś do czynienia. Zapewniają one obsługę przez całą dobę i nie wymagają częstej interwencji ludzi.
Adaptacja chatbotów do takich zadań jak obsługa klienta będzie rosła, a samo wykorzystanie tego narzędzia będzie ewoluowało w miarę wzrostu oczekiwań konsumentów.
Aktualnie preferencje interakcji z chatbotem i człowiekiem rozkładają się równo pomiędzy konsumentów, jednak z czasem to raczej boty będą przejmowały tę funkcję.
Statystyki o AI – social media
Sztuczna inteligencja już od jakiegoś czasu jest nierozłączną częścią mediów społecznościowych. Algorytmy, które podbijają niektóre posty i pokazują proponowane publikacje, działają właśnie dzięki AI.
Sztuczna inteligencja w mediach społecznościowych może i musi być wykorzystywana, aby aplikacja odniosła sukces. Użytkownicy oczekują wysokiego poziomu personalizacji oraz natychmiastowych odpowiedzi na pytania. Odpowiedzią na te problemy jest AI.
Statystyki o AI – marketing
Kiedyś marketing polegał tylko na promowaniu swojego produktu lub usługi. Aktualnie dzięki rozwojowi technologii, firmy mogą określić różne względne, które decydują o zakupie produktu czy usługi.
Podsumowanie
Sztuczna inteligencja przyjęła się już na dobre. Postęp technologiczny będzie dostarczał nam tylko kolejnych rozwiązań, które wpłyną na postrzeganie AI.
Coraz więcej przedsiębiorstw wdraża sztuczną inteligencję, a rynek AI rośnie dynamicznie i w najbliższej przyszłości się to nie zmieni.
Sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał i będzie coraz bardziej wpływać na naszą przyszłość.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024