Raport eVolpe: COVID-19 a rynek systemów CRM w Polsce

Sławomir Wnuk


Raport eVolpe na podstawie ankiety „CRM Generator”

Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do opracowania i upublicznienia danych zebranych w ankiecie „CRM Generator” dostępnej na stronie eVolpe. Od początku jej istnienia planowaliśmy wydanie raportu, który zbierze uzyskane wnioski w całość. Nie spodziewaliśmy się jednak, jaki potencjał drzemie w ankiecie wydanej na przełomie roku, tuż przed wybuchem światowej pandemii i kryzysu gospodarczego.

Ponad pół roku od premiery narzędzia – mam dla Ciebie wyjątkowy materiał Premium. Całkowicie za darmo. Spieszę z wyjaśnieniami, co znajdziesz w załączniku za formularzem zgłoszeniowym.

Skąd pomysł na raport?

Wbrew temu, co być może sugeruje nazwa naszej ankiety – niestety nie da się tak prosto wygenerować systemu. To, w czym mogliśmy pomóc na wczesnym etapie zainteresowania ofertą  to research dostępnych rozwiązań. Po kilku miesiącach mamy tych ankiet wystarczająco dużo, aby wyciągnąć z nich wnioski. Przy okazji zupełnie niespodziewanie nastały czasy kryzysu, które stawiają otrzymane wyniki w zupełnie innym świetle. Myślę, że wręcz wypadało podzielić się wnioskami.

Dodatkowo podchodząc do analizy trendów 2019/2020 nie sposób abstrahować od sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. Stąd pomysł na materiał pt. „COVID-19 a rynek systemów CRM w Polsce”.

Co to jest „CRM Generator”?

CRM Generator to internetowy kwestionariusz na temat potrzeb związanych z pozyskaniem oprogramowania. Zadajemy w nim 12 pytań, które dotyczą specyficznych preferencji naszych klientów.

Wynik ankiety to opis tzw. CRM-owej osobowości firmy oraz propozycja systemu z naszej oferty. Narzędzie wspiera osoby, którym przypadł w udziale research rynku przed ewentualnym zakupem oprogramowania.

Zamiast przeszukiwać całą stronę internetową, wystarczy „przeklikać” ankietę, a następnie pogłębić research wyłącznie wskazanego produktu. Ot takie ułatwienie. I oszczędność czasu. Od eVolpe.

Raport eVolpe na podstawie ankiety CRM Generator. Co w środku?

Zawarta w raporcie analiza porównawcza przełomu roku (okresu sprzyjającego planowaniu działań i inwestycji) oraz kilkunastu tygodni po ogłoszeniu pierwszego pozytywnego testu na koronawirusa w Polsce – ma na celu weryfikację hipotezy o wpływie epidemii na rynek systemów CRM oraz proces związany z pozyskaniem tego typu oprogramowania.

Znajdziesz tam opis metodyki badawczej oraz informację na temat cech charakterystycznych bazy respondentów. Piszemy o tym, czego oczekują polscy przedsiębiorcy od rozwiązania technologicznego klasy CRM w czasach światowej epidemii. Analizujemy odpowiedzi, na każde z zadanych w ankiecie „CRM Generator” pytań. Opisujemy zaobserwowane okoliczności oraz dołączamy subiektywną ocenę sytuacji. Dane prezentujemy na odpowiednio opisanych wykresach. Na końcu zaryzykowaliśmy cztery główne wnioski oraz dołączyliśmy krótkie podsumowanie.

Czy ostatni kwartał 2020 to dobry moment na inwestycję w system CRM?

Zastanawiasz się, czy kolejny kwartał to dobry moment na wdrożenie oprogramowania CRM?

Sprawdź, co myślą i jak odpowiadają osoby w podobnej sytuacji. W naszym raporcie przeanalizowaliśmy prawie pół tysiąca unikalnych kwestionariuszy. Jeśli poszukujesz społecznego dowodu słuszności, znajdziesz go w naszym materiale.

Kliknij POBIERZ i wypełnij formularz zgłoszeniowy. Raport eVolpe otrzymasz drogą mailową.

raport evolpe

Masz pytania dotyczące wdrożenia systemu CRM?

Zostaw wiadomość. Skontaktuję się w ciągu 24h.

Sławomir Wnuk
Scroll to Top