Acquia nowym właścicielem systemu Mautic
Do dzisiejszego wpisu o Marketing Automation sprowokowały nas zmiany, jakie zaszły w centrali Mautic. W ostatnich dniach Internet obiegła informacja o przejęciu systemu przez nowego właściciela – firmę Acquia.
Acquia to przedsiębiorstwo powołane w 2007 roku Bostonie. Aktualnie zatrudnia około 800 osób. Zajmuje się technologią Open Source dla biznesu. 6 maja 2019 ogłosili przejęcie narzędzia Marketing Automation o nazwie Mautic. Co to oznacza dla użytkowników aplikacji?
Najważniejsza informacja jest taka, że zmiana właściciela nie skutkuje zawieszeniem projektu. Mautic będzie się nadal rozwijał pod tym samym szyldem. Acquia mówi nie o przejęciu a o połączeniu sił. W notce prasowej poinformowali, że liczą na owocną współpracę z liczną, doświadczoną i profesjonalną społecznością. Wygląda na to, że Mautic to po prostu brakujący element, który idealnie wpasował się w ofertę przedsiębiorstwa dostarczającego rozwiązania IT dla biznesu.
Na ofertę przedsiębiorstwa składają się usługi hostingowe (Acquia Cloud), platforma do zarządzania stronami www (Acquia Cloud Site Factory) oraz narzędzie do ich wygodnej edycji (Acquia Lightning). System marketing automation taki jak Mautic doskonale uzupełnia funkcjonalność narzędzia do zarządzania multimediami (Acquia Digital Asset Manager), platformy e-commerce (Acquia Commerece Manager), aplikacji do segmentacji bazy oraz przygotowywania dynamicznego contentu marketingowego dopasowanego do (Acquia Lift), a także mapy podróży klienta (Acquia Journey).
Platforma IT dla marketerów
Dodanie systemu Mautic do oferty pozwoliło na stworzenie platformy IT dedykowanej marketerom. Pracownicy marketingu bardzo często korzystają z wielu różnych, nieskoordynowanych narzędzi. Znasz to z autopsji? Osobny CMS, osobny system Marketing Automation, osobny sklep internetowy? Wszystko niby połączone, ale przez to, że stworzone przez różnych producentów, tak naprawdę uniemożliwia prowadzenie działań 360°? To jest właśnie ta bolączka, którą stara się wyleczyć Acquia.
Jeden producent to gwarancja spójności kultury pracy we wszystkich narzędziach. Acquia dostarcza narzędzia konieczne do budowania konsekwentnego, harmonijnego przekazu. Mautic ma być wschodzącą gwiazdą wśród pozostałych produktów. Funkcje takie jak projektowanie skomplikowanych kampanii mailingowych, badanie aktywności klientów na stronach internetowych, czy tworzenie stron lądowania (landing page) i wiadomości E-mail to mechanizmy, bez których trudno wyobrazić sobie nowoczesny marketing. Wydaje się, że przyłączenie systemu Marketing Automation do platformy IT proponowanej przez Acquia było nie tylko strategiczną decyzją a wręcz naturalną konsekwencją dotychczasowych działań.
Acquia i Mautic. Przyszłość marketingu jest otwarta
Mautic wzbogaca cyfrową platformę produktów Acquia i pomaga dostarczać niezapomniane Customer Experience związane z kontaktem z firmą, która się nim posługuje. Z Marketing Automation takim jak Mautic zabezpieczysz wszystkie kanały kontaktu: witrynę internetową, maile, SMS, powiadomienia web push, media społecznościowe. Jego przewaga polega na tym, że jest to rozwiązanie Open Source, które przez lata rozwoju przyciągnęło zaangażowaną społeczność deweloperów. Efektem ich zaangażowania jest ponad 100 różnych paczek out-of-box, które wzbogacają już i tak rozbudowaną funkcjonalność Marketing Automation. Mautic bardzo dobrze integruje się z wieloma innymi rozwiązaniami IT, nie tylko tymi z portfolio Acquia. Dowodem na powyższe jest, chociażby wtyczka do systemów Sugar oraz SuiteCRM oferowana przez eVolpe.
Mautic to przyszłość Marketing Automation
Założyciel i CTO Mautic DB Hurley tak mówi o roli systemu: „Open Source to przyszłość nowoczesnego biznesu, w tym rozwiązań IT dla marketingu. To, co Drupal uczynił dla sieci, Elastic dla wyszukiwania, MongoDB dla baz danych, Mautic robi teraz dla Marketing Automation.”
Mautic ma ponad 250.000 użytkowników w 188 krajach, a popyt na tego typu narzędzia rośnie z każdym dniem. Rosną również wymagania klientów. Już wkrótce normą staną się rozwiązania AI, sterowanie głosem, zintegrowanego administrowania wieloma aplikacjami naraz. Przejęcie systemu przez Acquia tylko przyspieszy innowacje, które dotąd zależały głównie od aktywności społeczności programistów i znacznie mniejszej organizacji. Nowy właściciel obiecuje dofinansowanie projektu Mautic. Z niecierpliwością czekamy na kolejny release i innowacyjne funkcje, którymi zaskoczy Acquia.
O tym, jak Mautic wspiera marketerów i jakie funkcje oferuje, czytaj także TUTAJ.
Jeżeli masz specyficzne wymagania, odezwij się do eVolpe. Jako specjaliści oprogramowania Open Source pomożemy w dopasowaniu narzędzia do indywidualnych potrzeb. Korzystając z załączonego kalendarza — umów dogodny termin indywidualnej konsultacji.