Hendi

Hendi logo in white

Pobierz case study w wersji PDF

Firma Hendi Polska jest częścią międzynarodowej grupy Hendi, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Firma działa w Polsce od 2005 r.

siedziba główna: Gądki, k. Poznania

model biznesowy: B2B + B2C

www: hendi.pl

Projekt


system:

+ portal dla serwisu

metodyka wdrożenia:

Scrum

użytkownicy:

100

integracje:

GUS, Alfresco, Mautic, Symfonia ERP, Outlook

hosting:

eVolpe Cloud

Wyzwania


  • 3 spółki: Hendi, Grafen, Gastro Rental
  • brak systemu CRM
  • rozproszona baza kontrahentów
  • osobne instancje systemu ERP dla każdej jednostki
  • optymalizacja dostępu do wyników sprzedaży
  • optymalizacja procesu raportowania
  • utrudnienia związane z obsługą serwisową

Cele wdrożenia


  • spójna baza kontrahentów, produktów i danych transakcyjnych
  • integracja wszystkich instancji ERP z jednym systemem CRM
  • agregacja wiedzy o relacjach z klientami
  • ewidencja potencjalnych kontrahentów w module Namiary
  • optymalizacja widoczności realizacji targetów
  • automatyzacja tworzenia raportów
  • budowa nowoczesnego systemu obsługi zgłoszeń serwisowych
  • ujednolicenie miejsca przechowywania dokumentacji
  • automatyzacja pozyskiwania danych klientów podczas targów i konferencji (formularze)

Wdrożone usprawnienia

System CRM z portalem klienta

Dla firmy Hendi wdrożyliśmy system CRM amerykańskiego producenta z Doliny Krzemowej – SugarCRM. Ze względu na potrzebę biznesową naszego klienta oprogramowanie rozbudowaliśmy o portal do zgłoszeń serwisowych. Klienci Hendi mogą się tam logować, zgłaszać i obserwować status wniosków reklamacyjnych. Odpowiednie powiadomienia trafiają do serwisantów, którzy procedując uzupełniają system o wiedzę na temat relacji. Na koniec generowany jest odpowiedni protokół.

Marketing automation

Hendi wykorzystuje uruchomiony przez eVolpe system Marketing Automation – Mautic. Przydaje się on m.in. podczas udziału w targach i konferencjach. Pracownicy firmy bardzo często biorą w nich udział, a Mautic wspiera pozyskiwanie kontaktu do odwiedzających stanowisko firmowe wraz z odpowiednimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych. Klientom udostępniany jest elektroniczny formularz, gdzie mogą wyrazić chęć podjęcia dalszej rozmowy handlowej. Cała wiedza na ten temat zapisuje się w systemie. Praca sprzedawców po targach jest dzięki temu znacznie prostsza i bardziej efektywna.

Elektroniczny obieg dokumentów

System CRM wdrożony w Hendi zintegrowaliśmy z oprogramowaniem DSM/ECM – Alfresco. Dzięki temu w organizacji przyjęto w pełni elektroniczną formę obiegu dokumentów firmowych. W osobnym subpanelu widoczne są zaczytane do systemu CRM oferty, umowy czy protokoły. Porządkuje to wiedze oraz przyspiesza obsługę kontrahentów.

Integracja z ERP

Nasz klient wykorzystuje kilka instancji systemu ERP do obsługi różnych obszarów swojej działalności. System CRM zbiera to wszystko w jednym miejscu, tworząc spójną bazę wiedzy o kontrahentach, z którymi współpracuje Hendi. Handlowcy otrzymują podgląd 360° na relacje z każdym parterem biznesowym, bez względu na spółkę, która formalnie go obsługiwała.

Aplikacja mobilna

Oprócz standardowej aplikacji webowej pracownicy Hendi korzystają także z mobilnej wersji wdrożonego systemu. Mają do swojej dyspozycji aplikację na tablety i smartfony, która pozwala na korzystanie z oprogramowania także poza zasięgiem sieci. Sprzedawcy mają zatem całkowitą dowolność doboru urządzenia, na którym pracują. Przydaje się to szczególnie podczas podróży służbowych.

Integracja z MS Outlook

W systemie CRM firmy Hendi zbiera się także cała korespondencja mailowa, którą sprzedawcy wymieniają z klientami. Zarówno wychodzące jak i przychodzące wiadomości można wygodnie zaczytać do odpowiedniego miejsca w systemie. Z poziomu Outlook w wygodny sposób tworzy się i uzupełnia nowe rekordy.

Śledzenie targetów

System CRM pozwala handlowcom dokładnie śledzić poziom zrealizowanego targetu. Informacja na ten temat wyświetla się na bardzo przystępnej formie jako tzw. Gauge Dashlet.

Bartosz Koczorowski


E-commerce Project Manager
Hendi

Wdrożenie CRM w firmie Hendi było bardzo wyczekiwane przez zaangażowane w projekt działy firmy. Koncentrujemy się na podnoszeniu jakości obsługi zarówno w obszarach utrzymania relacji z klientami, jak i w obszarze obsługi serwisowej naszych urządzeń. Jakość tych działań realizowana być może tylko z zapewnieniem odpowiednich narzędzi, które dodatkowo możemy dopasować do precyzyjnych wymagań organizacji. SugarCRM wdrażany przez zespół eVolpe pozwolił nam także na optymalizację pracy zespołów sprzedażowych rozproszonych po terenie całego kraju, a także w państwach nadbałtyckich oraz w Czechach i na Słowacji. Największą zmianę przeprowadziliśmy w zakresie obsługi klienta, dostarczając nowoczesne narzędzie do zarządzania zgłoszeniami serwisowymi.

Customer success story

Rok 2019 w Hendi

  • wyróżnienie w ramach plebiscytu Diamenty Forbesa
  • 600 nowych produktów w ofercie
  • nowy sklep na warszawskim Targówku
  • nowe logo!
  • budowa centrum logistycznego
  • targi i kongresy: Euro Gastro, HOST, Kongres Szefów Kuchni, Expo Sweet
Hendi Instagram post

Nowe Centrum Logistyczne Grupy Hendi

Hendi Facebook post

Diamenty Forbes po raz kolejny dla Hendi!

Hendi Diamenty Forbes

Porozmawiaj z nami
o wdrożeniu systemu SugarCRM
w Twojej firmie

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Pobierz case study w wersji PDF

Scroll to Top