Branżę IT w zakresie sprzedaży usług oraz systemów informatycznych B2B charakteryzuje zwykle dość długi i złożony proces sprzedaży, a następnie utrzymania klienta.

Klient z reguły jest bardzo wymagający, a projekt musi być prowadzony indywidualnie. Stąd niezwykle istotne jest wykorzystanie odpowiednio dobranych systemów wspierających procesy sprzedaży.

Lead nurturing

W przypadku sprzedaży rozwiązań informatycznych w kanale B2B, szczególnie tych wysokospecjalistycznych, firmy bardzo często spotykają się z sytuacją ograniczonego kręgu potencjalnych klientów. Należy więc zrobić wszystko, aby nie przeoczyć zainteresowania klientów produktami firmy.

Najlepszym sposobem na analizę i identyfikację potencjalnych klientów na stronie internetowej jest kierowanie do nich odpowiednich komunikatów z wykorzystaniem systemu Marketing Automation.

Zastosowanie scoringu klientów oraz odpowiednio zaprojektowanych kampanii marketingowych pozwala na skuteczne poprowadzenie klienta od wizyty na stronie do wypełnienia formularza kontaktowego.

Proces sprzedaży

Odpowiednio zaprojektowany i wdrożony system CRM powinien być podstawą wszelkich działań sprzedażowych w branży IT. Charakterystyka projektów, konieczność długofalowego budowania relacji, a także częsta praktyka wykorzystywania do sprzedaży sieci partnerskiej sprawia, że warto rozważyć system CRM, który umożliwia m.in.:

  • ewidencję kontrahentów, namiarów i osób kontaktowych wraz z ich rezerwacją dla poszczególnych handlowców lub firm partnerskich
  • wykorzystanie zaawansowanego katalogu produktów
  • planowanie delegacji i rezerwacji samochodów służbowych oraz późniejsze ewidencjonowanie delegacji pod kątem ich rozliczenia
  • zaawansowane zarządzanie duplikatami w systemie, aby zapobiec tworzeniu namiarów zawierających powtarzające się dane
  • wykorzystanie platformy komunikacyjnej pomiędzy firmą a partnerami biznesowymi w zakresie działań sprzedażowych czy też wymiany dokumentów
  • zaawansowane zarządzanie dla uczestników oraz oferentów postępowań przetargowych, które zapewnia kontrolę nad terminami składania oferty i dokumentami jakie powinny być złożone do przetargu

Wykorzystywane systemy

sugar market sell serve sugarcrm

Customer Relationship Management

suitecrm

Customer Relationship Management

Marketing Automation

Wybrani klienci eVolpe z branży IT

NASK logo

Porozmawiaj z nami
o systemach CRM dla branży IT!

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Przewiń do góry