Zdobądź konkurencyjną przewagę – przewodnik do wyboru idealnego systemu CRM
Jak wybrać system CRM do firmy? eBook eVolpe
Przewodnik dla dużych firm, które porównują możliwości systemów CRM klasy Enterprise.
Jak porównywać systemy CRM klasy Enterprise
Systemy CRM klasy Enterprise zdecydowanie odróżniają się od innych rozwiązań do zarządzania relacjami z mniejszych organizacji. Niewielkie i średnie firmy często decydują się na określony system CRM, porównując listę dostępnych funkcji z ustalonymi wcześniej celami wdrożenia. W większych firmach, w których z systemu będzie korzystać kilkudziesięciu, lub nawet kilkuset użytkowników, tego typu proste porównanie już się nie sprawdza. Firmy te, zanim zdecydują się na konkretne rozwiązanie, potrzebują zdecydowanie więcej informacji na temat każdego systemu informatycznego.
Jak więc dokonać porównania określonych marek systemów CRM, aby wybrać mądrze? O tym właśnie jest niniejsza publikacja.
W dalszej kolejności skupimy się m.in. na takich aspektach systemów CRM jak
- technologia,
- możliwości wdrożenia, rozwoju i rozbudowy,
- elastyczność systemu (w tym transparentność opłat licencyjnych)
Wybierz odpowiednie środowisko instalacji
Na początku rozważań dotyczących środowiska instalacji systemu CRM, zwróć uwagę, jakie masz możliwości w tym zakresie. Są to:
- oprogramowanie jako usługa, czyli SaaS (Software as a Service);
- rozwiązania możliwe do zainstalowania na własnych serwerach lub we własnej chmurze.
Rozważając różne marki oprogramowania CRM, zorientuj się jakie formy instalacji umożliwia każdy z producentów oraz jakie wiążą się z tym możliwości i/lub ograniczenia. Z jednej strony bowiem istnieją systemy, które dysponują jedynie wersją SaaS-ową, a z drugiej strony są takie, które zapewniają dowolną formę instalacji.
Oprogramowanie udostępniane jako usługa (SaaS) jest często zachwalane jako najprostsza i najbezpieczniejsza forma udostępnienia firmie nowego systemu CRM. Producenci dystrybuujący w ten sposób swoje oprogramowanie argumentują to kwestią niezawodności dostępu do systemu, czy też zwiększonym bezpieczeństwem przechowywania danych. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jaki „koszt” ponosisz, korzystając z programów dystrybuowanych jako usługa (SaaS)?
Otóż zwykle nie będziesz mieć żadnego wpływu na sposób przetwarzania wszelkich danych, które umieścisz w systemie CRM. Chodzi tu zarówno o dane osobowe Twoich klientów, jak i zaprojektowany, być może unikalny w branży, proces sprzedaży. Usługi SaaS-owe charakteryzują się również najmniejszą elastycznością związaną z możliwościami rozwoju i rozbudowy systemu pod specyficzne potrzeby każdej organizacji. Co więcej, czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, co się stanie z Twoimi danymi, jeśli zdecydujesz się zrezygnować z systemu udostępnianego w ten sposób? Dopytaj dostawców, jak mocno ograniczone są możliwości eksportu danych w tym przypadku, abyś był świadomy, co będziesz w stanie przenieść w przyszłości z jednego systemu do drugiego.
Na rynku systemów CRM istnieje kilka rozwiązań, które są udostępniane wyłącznie w formie SaaS. Zwróć uwagę na to ograniczenie.
Wśród dostępnych na rynku systemów CRM, są także takie, które udostępniają zarówno usługę SaaS, jak i pozwalają na instalację we własnym środowisku serwerowym lub chmurowym. Pozostawienie Tobie wyboru formy instalacji, czy też udostępnienia systemu, jest najbardziej uczciwym posunięciem, jakiego powinieneś oczekiwać od producenta CRM. Możesz wówczas zdecydować, w którym kierunku pójść oraz jak zarządzać swoją instancją oprogramowania. Porównując systemy, zwróć jednak uwagę, czy ewentualne przeniesienie się z chmury producenta na własne serwery (lub odwrotnie), wiąże się z jakimiś kosztami lub innymi ograniczeniami.
Odbierz swój darmowy ebook już teraz. Podaj swój e-mail i zapisz się na nasz newsletter (możesz z niego zrezygnować w dowolnym momencie).