fbpx
 

Finanse i Inwestycje

Innowacyjne systemy CRM dla Branży Finansowej i Inwestycyjnej

Umów rozmowę z naszym konsultantem i sprawdź jak eVolpe może pomóc Twojej firmie.

Branża Finansowa i Inwestycyjna

Branże finansowa i inwestycyjna charakteryzują się dużym natężeniem kontaktów z klientami; zarówno z segmentu B2C, jak i B2B. Chociaż do samej sprzedaży może dojść dość szybko, bardzo ważną rolą firmy pozostaje utrzymanie relacji z pozyskanymi klientami, a także cross– oraz upselling. Do tych wszystkich działań niezbędne jest korzystanie z wyspecjalizowanych systemów informatycznych. Sam CRM często okazuje się niewystarczający. Warto pomyśleć o stworzeniu doskonale kooperującego ze sobą kolektywu systemów informatycznych, które wspierają KAŻDY etap sprzedaży i obsługi klienta.

B2C

W dobie intensywnej konkurencji na rynku finansowym i inwestycyjnym przedsiębiorstwa zwykle prowadzą rozbudowane działania marketingowe mające na celu pozyskanie kontaktów do jak największej ilości potencjalnie zainteresowanych osób. W tym celu niezbędnym staje się być wykorzystanie potencjału systemów Marketing Automation, które m.in. dzięki identyfikacji każdego użytkownika stron internetowych i odpowiedniemu systemowi scoringu potrafią automatycznie pielęgnować kontakt z klientem aż do momentu, kiedy powinno nastąpić automatyczne przeniesienie kontaktu do systemu CRM.

Następnie obsługa klienta następuje w oparciu o system CRM, który może być wyposażony przykładowo w takie funkcje jak:

  • Automatyczne tworzenie oraz przydzielanie namiarów i zadań pracownikom z uwzględnieniem ich predyspozycji.
  • Zarządzanie duplikatami (klienci indywidualni często posługują się kilkoma adresami E-mail).
  • Przeprowadzenie działań sprzedażowych i posprzedażowych z dużym naciskiem na automatyzację procesu. Obsługa dużej ilości klientów indywidualnych powinna być jak najbardziej zoptymalizowana, aby efektywnie wykorzystać czas pracowników.
  • Ważną kwestią jest analityka sprzedaży i zarządzanie np. rachunkami inwestycyjnymi klienta od strony sprzedażowej. Dostęp do historii klienta daje pracownikom pełen obraz potencjału klienta, jak i jego skłonności inwestycyjnych. W efekcie prowadzi to do lepszego dopasowania produktów do działań cross-sell.

B2B

Działania finansowe i inwestycyjne w sektorze B2B koncentrują się na usługach zarządzania aktywami klientów w zakresie wyspecjalizowanych inwestycji bankowych, ubezpieczeniowych oraz nieruchomości. Proces sprzedaży dla klientów B2B bywa zdecydowanie dłuższy niż w przypadku klientów indywidualnych. Rekompensuje to zazwyczaj wielkość inwestycji oraz złożoność kontraktów. Najczęstszą potrzebą firm w zakresie wdrażanych systemów informatycznych jest posiadanie narzędzia, które umożliwia zbieranie wiedzy o procesach:

  • pozyskiwania przez firmę nowych produktów finansowych i inwestycji w celu dołączenia ich do oferty;
  • sprzedaży usług finansowych i inwestycyjnych;
  • wyceny produktów;
  • naliczania opłat za zarządzanie.

Wszystkie wymienione potrzeby mogą być realizowane w systemie CRM po jego uprzednim dostosowaniu do wymogów branży oraz firmy. Dodatkowo często powstaje potrzeba zarządzania niezwykle dużą liczbą dokumentów. Z pomocą przychodzi zintegrowane z systemem CRM oprogramowanie do zarządzania obiegiem dokumentów. Odpowiednio przeprowadzona integracja powoduje, że taki system staje się swoistym archiwum dla wszystkich działań firmy. Wszelkie dokumenty, poczta elektroniczna oraz inne pliki związane z klientami i partnerami biznesowymi, które są przechowywane w różnych, odpowiednio do tego przeznaczonych miejscach w CRM, mogą być jednocześnie porządkowane i katalogowane w systemie zarządzania dokumentami. Dzięki takiemu rozwiązaniu:

  • w podstawowym narzędziu pracy, jakim jest CRM, można łatwo odnaleźć dokument ze względu na jego cel czy funkcję np. oferta wysłana konkretnemu klientowi;
  • w systemie zarządzania dokumentami znajdziesz natomiast katalog ze zintegrowanymi dokumentami o konkretnej inwestycji na sprzedaż: umowy z partnerami B2B związane z pozyskaniem inwestycji do sprzedaży, informacje o portfelu produktów oraz umowy zawarte z klientami, którzy w nią zainwestowali.

Leasing

Z racji dużej konkurencji oraz długofalowych relacji z klientami, firmy z branży leasingowej potrzebują intuicyjnego narzędzia klasy CRM, które będzie wspomagać wszelkie procesy sprzedaży i utrzymania klienta. Wdrożony system może uwzględniać takie funkcje jak:

  • zarządzanie relacjami z klientem;
  • prowadzenie spotkań;
  • ofertowanie charakteryzujące się wysokim stopniem złożoności oferty;
  • przechowywanie danych na temat aktualnej i potencjalnej floty klienta z uwzględnieniem pojazdów leasingowanych u konkurencji;
  • raportowanie na podstawie zgromadzonych danych.

Wykorzystywane Systemy

Customer Relationship Management

Customer Relationship Management

Marketing Automation

Enterprise Content Management / Document Management System

Przykładowe realizacje systemów CRM

twelve
tms-logo
masterlease

Porozmawiaj z nami o systemach dla Branży Finansowej i Inwestycyjnej w Twojej firmie!

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close