Finanse i Inwestycje

Innowacyjne systemy CRM dla Branży Finansowej i Inwestycyjnej

Umów rozmowę z naszym konsultantem i sprawdź jak eVolpe może pomóc Twojej firmie.

Branża Finansowa i Inwestycyjna

Branż finansowa i inwestycyjna zwykle charakteryzuje się masowością kontaktów z klientami zarówno B2C jak i B2B. Do samej sprzedaży potrafi dojść dość szybko, jednak bardzo ważną rolą firmy jest późniejsze utrzymywanie relacji z klientami i cross- oraz up-selling. Do tych wszystkich działań niezbędnym staje się korzystanie z wyspecjalizowanych systemów informatycznych. Sam CRM często okazuje się być niewystarczający w swojej nawet rozbudowanej funkcjonalności. Niezbędnym staje się być stworzenie doskonale kooperującego ze sobą kolektywu systemów informatycznych, które będą wspierać każdy etap sprzedaży i obsługi klienta.

B2C

W dobie intensywnej konkurencji na rynku finansowym i inwestycyjnym przedsiębiorstwa zwykle prowadzą rozbudowane działania marketingowe mające na celu pozyskanie kontaktów do jak największej ilości potencjalnie zainteresowanych osób. W tym celu niezbędnym staje się być wykorzystanie potencjału systemów Marketing Automation, które m.in. dzięki identyfikacji każdego użytkownika stron internetowych i odpowiedniemu systemowi scoringu potrafią automatycznie pielęgnować kontakt z klientem aż do momentu, kiedy powinno nastąpić automatyczne przeniesienie kontaktu do systemu CRM.

Następnie obsługa klienta następuje w oparciu o system CRM, który może być wyposażony przykładowo w takie funkcje jak:

  • Automatyczne tworzenie oraz przydzielanie namiarów i zadań pracownikom z uwzględnieniem ich predyspozycji
  • Zarządzanie duplikatami z uwagi na fakt, że klienci indywidualni lubią posługiwać się chociażby kilkoma adresami email
  • Przeprowadzenie działań sprzedażowych i posprzedażowych z dużym naciskiem na automatyzację procesu. Obsługa dużej ilości klientów indywidualnych powinna być jak najbardziej zoptymalizowana aby efektywnie wykorzystać czas pracowników.
  • Ważną kwestią związaną z segmentacją klienta jest analityka sprzedaży i zarządzanie np. rachunkami inwestycyjnymi klienta od strony sprzedażowej. Dostęp do historii klienta daje pracownikom pełen obraz zarówno potencjału klienta jak i jego skłonności inwestycyjnych. W efekcie prowadzi to do lepszego dopasowania produktów do działań cross-sell.

B2B

Działania finansowe i inwestycyjne w sektorze B2B mogą przykładowo koncentrować się na usługach zarządzania aktywami klientów w zakresie wyspecjalizowanych inwestycji bankowych, ubezpieczeniowych czy nieruchomości. Proces sprzedaży dla klientów B2B potrafi być zdecydowanie dłuższy niż dla klientów indywidualnych, jednak wielkość inwestycji oraz złożoność kontraktów jest wielokrotnie większa. Najczęstszą potrzebą firm w zakresie wdrażanych systemów informatycznych jest posiadanie narzędzia, które umożliwiałoby zbieranie wiedzy w jednym miejscu o procesach:

  • Pozyskiwania przez firmę nowych produktów finansowych i inwestycji w celu dołączenia ich do oferty
  • Sprzedaży usług finansowych i inwestycyjnych
  • Wyceny produktów posiadanych przez klientów
  • Naliczaniu opłat za zarządzanie

Wszystkie powyższe potrzeby mogą być realizowane w systemie CRM po jego uprzednim dostosowaniu do wymogów branży oraz firmy. Dodatkowo często powstaje potrzeba zarządzania niezwykle dużą liczbą dokumentów. Z pomocą wówczas przychodzi zintegrowane z systemem CRM odpowiednie oprogramowanie do zarządzania obiegiem dokumentów. Odpowiednio przeprowadzona integracja spowoduje, że taki system stanie się swoistym archiwum dla wszystkich działań firmy. Wszelkie dokumenty, poczta elektroniczna oraz inne pliki związane z klientami i partnerami biznesowymi, które są przechowywane w różnych, odpowiednio do tego przeznaczonych miejscach w CRM mogą być porządkowane i katalogowane w systemie zarządzania dokumentami pod odpowiednimi katalogami. Dzięki takiemu rozwiązaniu:

  • W podstawowym narzędziu pracy jakim jest CRM można łatwo odnaleźć dokument ze względu na jego cel czy funkcję np. oferta wysłana konkretnemu klientowi
  • W systemie zarządzania dokumentami znajdziemy natomiast katalog ze zintegrowanymi dokumentami o konkretnej inwestycji na sprzedaż: umowy z partnerami B2B związane z pozyskaniem inwestycji do sprzedaży, informacje o portfelu produktów oraz umowy zawarte z klientami, którzy w nią zainwestowali

Leasing

Z racji dużej konkurencji oraz długofalowych relacji z klientami, firmy z branży leasingowej potrzebują intuicyjnego narzędzia klasy CRM, które będzie wspomagać wszelkie procesy sprzedaży i utrzymania klienta. Wdrożony system może uwzględniać takie funkcje jak:

  • Pełne zarządzanie relacjami z klientem
  • Prowadzenie spotkań
  • Ofertowanie charakteryzujące się wysokim stopniem złożoności oferty
  • Przechowywanie danych na temat aktualnej i potencjalnej floty klienta z uwzględnieniem pojazdów leasingowanych u konkurencji
  • Raportowanie na podstawie zgromadzonych danych

Wykorzystywane Systemy

Customer Relationship Management

Customer Relationship Management

Marketing Automation

Enterprise Content Management / Document Management System


Przykładowe realizacje systemów CRM

twelve
tms-logo
masterlease

Porozmawiaj z nami o systemach dla Branży Finansowej i Inwestycyjnej w Twojej firmie!

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close