- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023
Coraz więcej osób odpowiedzialnych za sprzedaż pracuje w terenie lub zdalnie. I nikogo to chyba nie dziwi. Po doświadczeniach pandemii, przy coraz szybciej zmieniających się sposobach sprzedaży, przedstawiciele handlowi muszą być przygotowani do pracy mobilnej.
Ważne jest, aby pomimo intensywnego wykonywania obowiązków wciąż mogli bez problemów pracować tak, jak w biurze. System, który jest im niezbędny to CRM, ale przecież nie zawsze można spokojnie usiąść do biurka i wprowadzić dane do oprogramowania.
Dlatego dobrym pomysłem jest wykorzystanie aplikacji mobilnej.
Po pierwsze – jesteś w ruchu
Jeśli jesteś przedstawicielem handlowym, to na pewno się z tym zidentyfikujesz. Rozmowa z klientem świetnie się układa, może z tego wyjść ciekawa i długa współpraca. Klient jednak mówi, że musi jeszcze wszystko przemyśleć i przedyskutować ze wspólnikiem. Żegnacie się. Ty wracasz do samochodu, jedziesz na kolejne spotkanie.
Po jakimś czasie jednak otrzymujesz telefon. To klient, z którym niedawno się widzieliście. Mówi Ci, że chce podpisać umowę i dogadujecie szczegóły. Na szczęście w telefonie jest aplikacja mobilna CRM, szybko wpisujesz komentarze i uzupełniasz informacje. Później, już w biurze, na spokojnie wprowadzasz ważne dane do systemu, następnie dopinasz transakcję. Kolejny sukces.
Aplikacja mobilna na Twoim telefonie zapewnia, że system CRM będzie przy Tobie cały czas. Nie musisz się martwić, żeby zapamiętać każde słowo, które klient powiedział na spotkaniu, ponieważ na bieżąco możesz uzupełniać najważniejsze sprawy. Wystarczy mieć przy sobie komórkę lub tablet.
Po drugie – planowanie drogi
Inną funkcją, która na pewno Ci się przyda w podróżach firmowych i pewnie nie raz już ratowała, Twój napięty grafik jest zarządzanie mapami.
Pewnie często jeździsz na spotkania, które zaplanowano w różnych miejscach i to nie tylko do jednego miasta. Zamiast posługiwać się mapami w różnych aplikacjach, wystarczy, że masz mobilny system CRM pod ręką. Korzystając z usług globalizacyjnych, możesz wyświetlić mapę, na której od razu widać, gdzie znajdują się siedziby Twoich klientów. Nie będzie również problemu z dokładnym rozplanowaniem trasy i optymalnego czasu, jaki na to poświęcisz.
A po spotkaniu aplikacja automatycznie oznacza wizytę jako zakończoną. Koniec z wypisywaniem adresów i skreślaniem nazwisk z listy. Dzięki zaoszczędzonemu czasowi łatwo zmieścisz więcej wizyt w ciągu dnia.
Po trzecie – pracujesz offline
Często wyjeżdżając na spotkania z klientami, na pewno znasz sytuację, w której Internet po prostu nie działa i musisz pracować offline.
Mając aplikację mobilną CRM, nie ma problemu z wprowadzaniem nowych danych poza siecią. Wystarczy, że włączysz funkcję zarządzania informacjami w trybie offline. Nawet bez połączenia z Internetem bez problemu wprowadzisz komentarze i wiadomości dotyczące spotkania z kontrahentem. Zrobisz to na bieżąco i nie musi się nad tym później zastanawiać.
Po czwarte – pracujesz zdalnie
Pracując zdalnie, nie wiesz, co dzieje się w biurze na bieżąco. Komunikacja między Tobą a zespołem jest sprawna, ale wciąż będzie trochę opóźniona.
Dzięki systemowi CRM problem się zmniejsza, ponieważ widzisz wszystkie zmiany, które zostają wprowadzone. I nie musisz być w biurze, żeby je zauważyć. Więcej, gdy Ty wprowadzasz zmiany, równie szybko dowiaduje się o tym Twój dział.
W pracy zdalnej nie zawsze możesz mieć warunki, aby odwzorować swoje miejsce pracy. Nie martw się, nie musisz mieć przy sobie komputera czy laptopa. Wystarczy Ci telefon w dłoni i pracujesz równie efektywnie co w biurze. Dzięki aplikacji mobilnej CRM wciąż zadbasz o klientów tak jak dotychczas.
Podsumowanie
Jesteśmy otoczeni aplikacjami na co dzień. Korzystamy z nich praktycznie codziennie. Dlatego używanie ich jako narzędzia w pracy jest świetnym rozwiązaniem. Szczególnie dla osób pracujących w terenie, które nie zawsze mogą mieć czas, żeby otworzyć laptopa.
Korzystając z mobilnej aplikacji CRM, ułatwiasz sobie pracę i sprawiasz, że jest ona bardziej efektywna. A zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na inne ważne sprawy.
- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023