SugarCRM z tytułem Lidera Rynku CRM w 4 najważniejszych kategoriach „2016 CRM Market Awards”

W tegorocznej edycji „CRM Market Awards” corocznego rankingu najlepszych systemów CRM prowadzonego przez uznane czasopismo CRM Magazine SugarCRM zdobył miano Lidera Rynku we wszystkich czterech najważniejszych kategoriach:

  • Sales Force Automation
  • Najlepszy CRM dla największych firm
  • Najlepszy CRM dla średnich firm
  • Najlepszy CRM dla małych firm

SugarCRM od 6 lat jest regularnie wyróżniany przez CRM Magazine, jednak nigdy wcześniej nie został nagrodzony we wszystkich najważniejszych kategoriach. Tegoroczna edycja „CRM Market Awards” udowodniła, że system ten jest bardzo dobrym wyborem dla każdej firmy, niezależnie od wielkości.

Coroczny ranking „CRM Market Awards” wyróżnia po 5 najlepszych na świecie rozwiązań CRM w dziewięciu kategoriach. Przy czym 4 główne kategorie dotyczą systemów CRM, a pozostałe rozwiązań IT wspierających te systemy. W każdej kategorii wyłoniono zwycięzcę oraz 4 liderów. Nagrody przyznawane są na podstawie ogólnej oceny biorącej pod uwagę takie czynniki jak przychody dostawcy rozwiązania, analiza zadowolenia użytkownika, ilość i możliwości dostępnych funkcji, kierunek rozwoju, koszty zakupu i utrzymania systemu.  Oceny są wystawiane przez szerokie grono redaktorów CRM Magazine oraz uznanych analityków i ekspertów rynku CRM.

CRM Market Awards

Wśród najlepiej ocenionych systemów wspierających automatyzację sił sprzedaży docenieni zostali ci dostawcy, którzy oferują przyjazne dla użytkowników końcowych narzędzia wspierające  pracę na każdym etapie sprzedaży i obsługi klienta. Istotną kwestią jest również dostęp do szerokiej i łatwej do zrozumienia analityki.

Jak zauważa Jim Dickie, jeden z członków Komisji Konkursowej, „Sugar jest najlepszym rozwiązaniem dla firmy, która potrzebuje szerokiej personalizacji w celu dopasowania systemu do jej procesu sprzedaży”.

Według Komisji Konkursowej, w kategorii systemów dla największych przedsiębiorstw liczą się przede wszystkim funkcje związane z analityką i wizualizacją danych na pulpitach nawigacyjnych oraz możliwością automatyzacji procesów biznesowych. Powyższe funkcje pozwalają na jak największe uniknięcie tarć mogących pojawić się podczas podróży klienta po tzw. Customer Journey Map.

„SugarCRM powraca do grona Liderów ze względu na wysokie oceny związane z funkcjonalnością systemu oraz opłatami. Dodatkowo SugarCRM otrzymał wielki impuls do rozwoju wynikający ze współpracy z IBM.”

Według rozstrzygnięć tegorocznego rankingu średniej wielkości firmom polecane są głównie te same systemy co największym przedsiębiorstwom. Jak zostało opisane, wynika to z faktu, że producenci celujący bezpośrednio w rynek średnich firm często oferują oprogramowanie okrojone funkcjonalnie i mniej stabilne, ale w podobnej do najlepszych systemów cenie. Dlatego też jak zauważył Jim Dickie „SugarCRM oferuje ekonomiczne rozwiązanie dla średnich firm”.

Autorzy rankingu podkreślili, że w stosunku do małych firm cena odgrywa jedną z głównych ról w procesie decyzyjnym dotyczącym zakupu rozwiązania CRM. Jednak budżetowe rozwiązania CRM zwykle oferują na tyle ograniczoną ilość i jakość funkcji, że warto rozważyć zakup lepszego oprogramowania z racji jego szerszych możliwości zastosowania. Potwierdza to Ray Wang, kolejny członek Komisji, który określił, że „SugarCRM często jest faworytem na krótkiej liście dostawców CRM” przy podejmowaniu ostatecznej decyzji o zakupie systemu.

O CRM Magazine

CRM Magazine jest przodującym wydawcą publikacji na rynku zarządzania relacjami z klientami w USA, obejmujący działania związane ze sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta i strategią. Wydawnictwo oraz coroczna konferencja CRM Evolution kierowana jest do wszystkich, którzy uważają CRM jako kluczowy aspekt strategii tworzenia wartości dla klienta. Więcej informacji na www.destinationcrm.com

Scroll to Top