To już trzeci rok z rzędu, kiedy SugarCRM wygrywa z konkurencyjnymi systemami klasy CRM w prestiżowym rankingu, w którym skład jury tworzą tysiące użytkowników systemów CRM na całym świecie. Powiedzieć „wygrywa” to za mało. W tym roku SugarCRM wprost deklasuje konkurencję, zostawiając ją daleko, daleko w tyle, potwierdzając jednocześnie, że jest najchętniej polecanym systemem CRM na świecie.
Jakie wyniki uzyskał SugarCRM w tym roku?
Ogólna ocena systemu, według której powstał główny ranking, nie jest średnią z wyników cząstkowych. Jest to odpowiedź na pytanie „Jak byś ogólnie ocenił Twój system CRM?”. Sugar po raz kolejny zmiażdżył swoich rywali i osiągnął zawrotny wynik 8,7 punktów, w skali do 10.
Niezawodność systemu Sugar została oceniona jeszcze lepiej – na 9 punktów.
Jedyną kategorią, w której Sugar nie zwyciężył, była potrzeba skorzystania z pomocy technicznej. 56% wszystkich użytkowników Sugara wskazało, że potrzebowało pomocy technicznej ze strony producenta. Jednak gdy już ją otrzymali, to usługi serwisowe były świadczone na najwyższym poziomie ze wszystkich systemów CRM, osiągając ocenę 8,6 punktów w skali do 10.
Równie wysoki wynik (8,8 punktów) Sugar uzyskał w kategorii skłonności do polecenia innym systemu CRM. Z tą kategorią bezpośrednio wiąże się obiektywny wskaźnik Net Promoter Score. Sugar osiągnął zawrotną wartość 64%. Jest to dlatego bardzo dobry wynik, ponieważ z reguły systemy CRM są bardzo złożone i nie są za bardzo lubiane w firmach przez ich użytkowników. Tym samym wynik NPS jest z reguły zbliżony bardziej do zera, lub nawet przybiera wartości ujemne, aniżeli pnie się w górę, jak w przypadku Sugar.
Korzystając z okazji, postanowiliśmy przeanalizować i porównać poszczególne wyniki trzech ostatnich edycji rankingu PCMag Business Choice Awards.
Biorąc pod uwagę kategorie: Ocena ogólna, Niezawodność, Satysfakcja z suportu technicznego, Skłonność do rekomendacji, oraz Net Promoter Score; Sugar nie tylko zdobywa co roku najlepsze noty spośród wszystkich systemów CRM, ale również notuje największy progres z perspektywy rok do roku. Najbardziej jest to widoczne w statystyce NPS. Porównując rok 2015 oraz 2016 do tegorocznego wyniku można śmiało stwierdzić, że Sugar w 2017 roku podwoił wynik z 2016, a z 2015 wręcz potroił. Pozostałe systemy CRM uzyskują w tej statystyce z reguły wyniki ujemne lub bliskie zeru. Sugar jest w tej kategorii absolutnym ewenementem.
Pod kątem niezawodności systemu, spośród pozostałych systemów to Microsoft Dynamics zanotował najlepszy progres pomiędzy 2015 a 2017 rokiem, jednak wciąż wynik ten jest 2 razy mniejszy, niż progres zanotowany przez Sugar.
Jeszcze większa różnica związana z porównaniem wyników z trzech lat wychodzi z głównej kategorii, czyli ogólnej ocenie systemu CRM. Sugar nie tylko deklasuje rywali, ale notuje największy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (aż o 1,1 punkta). Pozostałe systemy CRM, porównując wyniki z 2016 do 2017 roku, notują wzrost lub spadek oceny tylko o około 0,2 punkta. Tym samym Sugar uzyskuje ponad 5 krotnie lepszy rezultat niż ACT! Oraz 11-krotnie lepszy wynik niż system CRM Microsoftu.