Rozdział I: Moduł Aktywności Mautic
Jeden z podstawowych i niezwykle użytecznych elementów integracji Sugar i Mautic stworzonej przez zespół eVolpe to moduł o nazwie Aktywności Mautic. Użytkownikom systemu CRM oferujemy również dodatkowy subpanel w ramach widoku konkretnego rekordu.
Integracja Sugar Mautic. Zacznijmy od końca.
Do czego służy subpanel Aktywności Mautic?
Obok zaplanowanych i przeprowadzonych Rozmów telefonicznych, Spotkań, zarchiwizowanych Wiadomości E-mail, a także Notatek i Zadań zobaczysz teraz akcje marketingowe rejestrowane przez system Mautic!
Po rozwinięciu subpanelu Aktywności Mautic umieściliśmy listę akcji marketingowych, których odbiorcą lub inicjatorem jest konkretny klient.
Informacje, do których otrzymasz dostęp dzięki integracji Sugar i Mautic to:
Domyślnie w pierwszej kolejności widoczne są najbardziej aktualne aktywności. Informacje wyświetlane w subpanelu możesz jednak dowolnie posortować korzystając ze strzałek umieszczonych przy nazwie każdej z kolumn. W ten sposób w łatwy sposób samodzielnie uporządkujesz interesujące Cię informacje.
Standardowo eksponowanych jest tylko kilka aktywności. W sytuacji, w której chciałbyś uzyskać pełny ogląd sytuacji skorzystaj z przycisku „Więcej…” i rozwiń widok kolejnych pozycji.
Szczegółowy podgląd uzyskasz po kliknięciu nazwy konkretnej aktywności. Umożliwia to dogłębne zbadanie np. nawyków dotyczących poruszania się w Internecie. Dzięki naszemu rozwiązaniu otrzymasz informację na temat tego o jakiej porze dany klient odwiedził Twoją stronę internetową, które zakładki go zainteresowały, a nawet z jakiego urządzenia skorzystał. Taki zestaw danych może doprowadzić wprawnego handlowca do ciekawych wniosków. Jeżeli wiesz już, że potencjalny klient spędził na danej stronie określoną ilość czasu, w dzień roboczy, w godzinach pracy i użył do tego urządzenia stacjonarnego, możesz przypuszczać, iż jest on zainteresowany Twoją ofertą ze względów służbowych. Informacje dostępne dzięki integracji oprogramowania SugarCRM z systemem Mautic mogą Ci wówczas posłużyć do stworzenia indywidualnie dopasowanego przekazu sprzedażowego.
P.s. Należy jenak pamiętać, iż tego typu dedukcje powinny być poparte doświadczeniem zawodowym i odpowiednio przeprowadzonym rachunkiem prawdopodobieństwa. Niemniej mogą stanowić ciekawe narzędzie w walce z konkurencją, której przekaz jest jednolity i nie bierze pod uwagę indywidualnych potrzeb i cech charakterystycznych pojedynczego klienta.
Wracając do głównego widoku rekordu, w którym uwidoczniony jest subpanel modułu Aktywności Mautic, otrzymujesz możliwość bezpośredniego przełączania się pomiędzy zintegrowanymi systemami. Do konkretnej aktywności przyporządkowaliśmy hiperłącze przy pomocy, którego w łatwy sposób przeniesz się do interesującego Cię miejsca w systemie Marketing Automation. W ten sposób podejrzysz kampanię, w ramach której został wysłany pojedynczy E-mail, albo skontrolujesz landing page, na który trafił klient.
Po kliknięciu linku w systemie Sugar podgląd z perspektywy użytkownika Mautic otwiera się w nowej karcie przeglądarki. Nie powoduje to zatem wylogowania z pierwotnie obsługiwanego systemu i umożliwia Ci wygodny powrót do wcześniej przeglądanej zakładki.
Jak korzystać z modułu Aktywności Mautic? czyli od ogółu do szczegółu…
Podgląd modułu Aktywności Mautic jest dostępny z różnych miejsc w systemie Sugar. Podobnie jak w rekordzie Namiaru, możesz go uwidocznić także interesując się konkretnym Kontaktem. eVolpe zadbało, by istniała możliwość przeglądania akcji marketingowych również od ogółu do szczegółu. W przypadku potrzeby przeanalizowania wszystkich aktywności otwórz moduł korzystając bezpośrednio z menu głównego.
W ten sposób uzyskasz listę wszystkich zarejestrowanych aktywności marketingowych, które możesz dalej filtrować, sortować i przeglądać według najbardziej adekwatnego w danym momencie kryterium.
Także korzystając z tego widoku masz możliwość przełączenia się do widoku konkretnej aktywności lub podglądu akcji w systemie Mautic. Aby to osiągnąć, wystarczy skorzystać z wyróżnionych na niebiesko hiperłączy.
Warto wiedzieć, iż kompleksowe analizy dotyczące Aktywności Mautic uzyskasz także posługując się modułem Raporty. Wygenerowane, pojedyncze zestawienie można umieścić na dashboardzie w postaci dashletu i w ten sposób mieć do niego dostęp zaraz po zalogowaniu do aplikacji.
Jak powszechnie wiadomo gromadzenie informacji o aktywnościach marketingowych klientów i udostępnianie ich do wiedzy sprzedawców stanowi potężne oręże w walce z konkurencją. Zespół eVolpe zadbał o to, aby cała procedura została zautomatyzowana i odbywała się na zasadach intuicyjnego posługiwania się znanymi już mechanizmami. Dzięki integracji Sugar i Mautic, a w tym dzięki modułowi Aktywności Mautic, możliwe jest połączenie wysiłków Działu Sprzedaży i Działu Marketingu, które zwykle korzystają z osobnych systemów informatycznych. Więcej informacji na temat tego dlaczego warto stosować strategię współpracy zawarliśmy tutaj i przy okazji zachęcamy do lektury.
A na koniec…
Jeżeli myślałeś, że moduł Aktywności Mautic, to jedyne, co udało nam się zdziałać w opisanym zakresie – byłeś w błędzie. W kolejnych wpisach z cyklu „Jak działa integrator SugarCRM i Mautic od eVolpe?” przedstawimy dodatkowe udogodnienia naszego rozwiązania.
Już teraz zapowiadamy podobne artykuły opisujące reguły funkcjonowania linków kontekstualnych i scoringu oraz modułu Kampanie Mautic.
Ciąg dalszy nastąpi….
30-dniowa, darmowa wersja próbna integracji Sugar Mautic od eVolpe dostępna na portalu SugarOutfitters!