Artificial Intelligence

Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który odnosi sukces, oznacza to, że ktoś kiedyś podjął odważną decyzję.

Peter Drucker

Co to jest sztuczna inteligencja?

O AI mówimy wtedy, gdy oprogramowanie jakiegoś typu naśladuje ludzką inteligencję, tzn. ma zdolność wykonywania zadań i ich stopniowego usprawniania na podstawie dostarczane na bieżąco informacje. To znaczy: uczenia się.

Żeby mówić o Artificial Intelligence, trzeba uwzględnić Deep Learning – uczenie głębokie, Machine Learning – uczenie maszynowe oraz Neural Networks – sieci neuronowe.

Sztuczna inteligencja – rozwój

Lata 1950-1980

Sieci neuronowe

system przetwarzania informacji, którego budowa i zasada działania są wzorowane na funkcjonowaniu biologicznego systemu nerwowego.

Lata 1980-2010

Uczenie maszynowe

samodoskonalenie się komputerów i algorytmów na podstawie danych, w miarę zdobywanego doświadczenia.

Współcześnie

Uczenie głębokie

proces, w którym komputer lub algorytm uczy się wykonywania zadań naturalnych dla ludzkiego mózgu, takich jak rozpoznawanie mowy, identyfikowanie obrazów czy tworzenie prognoz.

Science (not) fiction

Z czym kojarzy Ci się sztuczna inteligencja? Pewnie z humanoidalnymi robotami podbijającymi świat? Tak naprawdę, nie jest ona ani sztuczna, ani inteligentna. I chociaż znaczna część badanych (45%, wg Vmware) uważa, ją bardziej za „rzecz” niż zbiór inteligentnych algorytmów usprawniających działanie oprogramowania IT, rzeczywistość jest zdecydowanie mniej ekscytująca.

W rzeczywistości celem technologii AI nie jest zastępowanie ludzi, a podnoszenie efektywności wykonywanej przez nas pracy. I chociaż nadal brzmi to dość nieprawdopodobnie, rozwiązania typu Artificial Intelligence na dobre zagościły już w naszej internetowej codzienności. I wcale nie musimy czekać na nadejście jakiejś futurystycznej rewolucji. Z rozwiązań AI możesz korzystać już dzisiaj, prowadząc swój biznes, bez specjalnych technicznych umiejętności ani horrendalnych kosztów na innowacje.

Już 37% firm na świecie wdrożyło sztuczną inteligencję

Business Insider

Do czego sztuczna inteligencja przydaje się w przedsiębiorstwach?

Korzystasz już z systemu IT? Np. oprogramowania CRM? Przytłacza Cię ilość informacji, które posiadasz? Masz wrażenie, że nie wykorzystujesz potencjału posiadanej bazy? Oto trzy powody, dla których warto skorzystać z dobrodziejstwa Artificial Intelligence.

  • umożliwienie szerszego zrozumienia zebranych danych,
  • analityka i prognozowanie,
  • automatyzacja skomplikowanych lub powtarzalnych zadań.

Technologia AI zwiększa wydajność i produktywność przedsiębiorstwa przez automatyzację procesów lub zadań, które kiedyś wymagały angażowania ludzi. Ponadto nadaje sens danym, których skala wykracza poza możliwości interpretacji przez człowieka.

Masz pytania?

Umów bezpłatną konsultację z ekspertem eVolpe

video call

Korzyści z inwestycji w Artificial Intelligence

Zwiększenie mocy obliczeniowej firmowej infrastruktury systemowej

Umożliwienie pracy na dużej ilości danych i szeroki kontekst wiedzy biznesowej

Przewaga konkurencyjna nad przedsiębiorstwami, które przetwarzają dane w sposób tradycyjny

Trafne i szybkie decyzje biznesowe podparte analityką, a nie przeczuciami

Zwiększenie produktywności oraz komfortu pracy Twojego zespołu

Poprawa bezpieczeństwa informacji

Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji

  • Chatbot/Voicebot – służy klasyfikacji problemów zgłaszanych przez klienta oraz udzielaniu trafnych odpowiedzi na zadane pytania (bez udziału człowieka);
  • Inteligentny asystent – analizuje duże zbiory danych i pomaga wyodrębnić kluczowe, newralgiczne dla danej sytuacji informacje;
  • Silnik rekomendacji – dostarcza automatycznych rekomendacji na podstawie nawyków użytkownika;
  • Silnik predykcji – dostarcza prognoz na temat prawdopodobnych zdarzeń w przyszłości;
  • Maszynowe tłumaczenie tekstów;
  • Rozpoznawanie obrazów, mowy, pisma;
  • Sztuczna twórczość — programy automatycznie generujące formy literackie, komponujące, aranżujące i interpretujące utwory muzyczne itp.;
  • Pojazdy autonomiczne;
  • Technologia inteligentnego domu;

Artificial Intelligence w Twoim systemie CRM

Mniej klikaj, więcej sprzedawaj

SugarPredict to silnik predykcji biznesowych, który został włączony do systemu Sugar Sell.

  • Pozwala użytkownikom szybko ocenić potencjał lejka sprzedażowego i dokonać dokładnych prognoz dotyczących przyszłych transakcji.
  • Wspomaga rozwój firmy poprzez analizę danych ze źródeł wewnętrznych i publicznych.
  • Umożliwia też generowanie idealnego profilu klienta (ICP) oraz dokładne przewidywanie, który klient z większym prawdopodobieństwem sfinalizuje kolejną transakcję.

Interesują Cię rozwiązania typu Artificial Intelligence?

Skorzystaj z konsultacji i wsparcia specjalistów eVolpe

Scroll to Top