- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
Sztuczna inteligencja wkroczyła prawie do każdej sfery naszego życia. Próbuję sobie na szybko przypomnieć obszar, w którym nie wywołała małego trzęsienia ziemi, ale nie mogę nic wymyślić. Zresztą technologia, która wzbudza zarówno nadzieje jak i obawy, musi być przełomowa.
Jak najlepiej wykorzystać tę moc, aby pomóc naszym firmom? Jak działać z AI w bezpieczny sposób? Nie tylko ja zadaje sobie takie pytania…
Zebrałem tutaj kilka cytatów, które odnoszą się do różnych aspektów wykorzystania sztucznej inteligencji i obaw z nią związanych.
Cytaty o AI: wpływ na biznes
Według McKinsey, 40% dyrektorów najwyższego szczebla przewiduje zwiększenie wydatków na sztuczną inteligencję w nadchodzącym roku.
Wynika to z faktu, że firmy muszą rozpocząć wdrożenie własnych strategii AI w szybkim tempie.
W jaki sposób większość z nich chce zarządzać tak szybkim cyklem adaptacji?
„Obecnie ludzie mówią, że chcą być firmą, która zajmuje się sztuczną inteligencją.
Sam Altman, współzałożyciel i CEO, OpenAI
Był czas, po premierze App Store, kiedy ludzie mówili o byciu firmą mobilną. Teraz jednak jest o tym cicho, ponieważ brak własnej aplikacji jest nie do pomyślenia.
Tak samo nie do pomyślenia będzie brak narzędzia AI zintegrowanego z każdym produktem i usługą. Będzie to coś oczywistego.”
„Widzimy nadchodzącą falę. O tej porze w przyszłym roku każda firma będzie musiała wdrożyć AI – nawet nie mając strategii.”
Emad Mostaque, founder and CEO, Stability AI
„Prawda jest taka, że bycie nieprzygotowanym to wybór. Korzyści dostrzeżesz, gdy spojrzysz na AI jako na narzędzie, a nie przymus i wprowadzisz ją do swoich procesów sprzedażowych.”
Anita Nielsen, przewodnicząca, LDK Advisory Services
Cytaty o AI: sprzedaż
Narzędzia biznesowe zasilane przez generatywną AI poprawiają zaangażowanie klientów, tworzą bardziej spersonalizowane interakcje i optymalizują procesy. Dzięki nim, w tym samym czasie, można dokonywać większej ilości transakcji.
Jak to wszystko wpływa na nasze podejście do sprzedaży?
„Zmień swój dział sprzedaży w laboratorium doświadczalne. Daj handlowcom narzędzia AI do ręki i każ im eksperymentować, aż znajdą aplikacje, które usprawnią ich pracę. W ten sposób Twój zespół najlepiej się wyszkoli, nie odgórnie, ale oddolnie.”
John Barrows, CEO, JB Sales
„Chodzi o tworzenie połączeń za pomocą danych, których być może nie stworzyłbyś samemu jako człowiek. Sztuczna inteligencja ma niesamowitą zdolność do wydobywania rzeczy o konsumencie, na które nigdy byś nie wpadł.”
Ryan Bezenek wiceprzewodniczący IT, Ariat International
„Sztuczna inteligencja w sprzedaży ułatwia i usprawnia pracę, ale nie poprzez odbieranie pracy przedstawicielom handlowym. Transakcje wygrywa się poprzez rozmowę i myślę, że zawsze będzie potrzebna osoba, która zbuduje kontakt z klientem. To, co należy zrobić, to wykorzystać AI, aby mogli robić to lepiej.”
Cory Benz, menadżer ds. przychodów, Crexi
Cytaty o AI: zmiana sposobu pracy
Chociaż AI z pewnością zmienia sposób, w jaki pracujemy, eksperci nie przewidują ogromnych skoków bezrobocia. Z pewnością należy się jednak nastawić na zmianę i zdobywanie nowych umiejętności. Większość badaczy rynku mówi o sztucznej inteligencji jak o drugim pilocie (co-pilocie), który pomaga pracownikom wykonać swoją pracę szybciej i z większą precyzją.
„To naturalne, że się zastanawiamy, czy w przyszłości będzie praca. Na podstawie badań można wyciągnąć wnioski, że wiele miejsc pracy zniknie, ale powstaną też nowe. Ich liczba będzie znacznie większa, więc nie należy się za bardzo martwić o miejsca pracy.”
James Manyika, starszy wiceprezes ds. badań, technologii i społeczności, Google
„Ludzie potrzebują i chcą mieć więcej czasu na interakcje ze sobą. Myślę, że pojawienie się sztucznej inteligencji i zautomatyzowanie rutynowych zadań popycha nas do robienia tego, co i tak powinniśmy robić: tworzenia bardziej ludzkiego podejścia do klienta.”
dr Kai-Fu Lee, prezes i CEO, Sinovation Ventures
„W większości przypadków użycia, nawet w biznesie – a istnieje mnóstwo interesujących zastosowań – AI polega generalnie na zwiększeniu produktywności człowieka. To właśnie w tym obszarze sprawdza się najlepiej. A firmy – z różnych powodów – zarówno ze względu na to, w czym są dobre, ale także ze względu na odpowiedzialność prawną, nie powiedzą: Uruchom ten skrypt AI i po prostu zacznijmy działać.”
Ina Fried, główna korespondentka technologiczna, Axios
Cytaty o AI: przyszłość pracy
Wiadomo, że sposób, w jaki pracujemy się zmieni, a wiele procesów zostanie zautomatyzowanych i ponownie skupimy się na umiejętnościach, które posiadają ludzie. Zdolność do podejmowania decyzji, kreatywne myślenie i inteligencja emocjonalna to umiejętności, na które nadal będzie duże zapotrzebowanie, a nie są one łatwe do odtworzenia przez sztuczną inteligencję.
Ponieważ firmy stają się coraz bardziej zautomatyzowane, będzie duża konkurencja o pracowników, którzy potrafią efektywnie korzystać z tej technologii.
„Od dawna wierzyłem, że sztuczna inteligencja nie tylko poprawi sposób, w jaki żyjemy, ale zasadniczo go zmieni. AI oddaje w ręce każdego z nas narzędzia o niespotykanej dotąd mocy, elastyczności, a nawet personalizacji, które do działania wymagają niewiele więcej niż znajomości języka. Będą nam pomagać w wielu aspektach naszego życia, przyjmując rolę wszechmocnych współpracowników.”
Silvio Savarese, wiceprezes wykonawczy i główny naukowiec, Salesforce AI Research
„Myślę, że przyszłość globalnej konkurencji jest jednoznacznie związana z kreatywnym talentem i nie jestem jedyną osobą, która postrzega to jako główny punkt rywalizacji w przyszłości. Kiedy każdy będzie miał dostęp do AI, Twój dostawca nie będzie się za bardzo wyróżniał. Jednak Twój talent twórczy wyróżni Cię na tle innych. Zamiast ścigać się z kosztami pracy, zainwestuj w przekształcenie swojego talentu. Zbuduj zespół odkrywców, którzy mogą rozwiązywać niesamowite problemy, wykorzystując AI jako narzędzie, które eliminuje czasochłonną pracę.”
Vivienne Ming, prezes wykonawcza i współzałożycielka, Socos Labs
„Myślę, że to, co odróżnia sztuczną inteligencję od innych technologii, to fakt, że zbliży ona do siebie ludzi i maszyny. AI jest czasami błędnie przedstawiana jako zastępstwo za pracowników. Nie chodzi o zastąpienie a wsparcie.”
Robin Bordoli, partner, Authentic Ventures
Cytaty o AI: zaufanie
Zaufanie i przejrzystość to kluczowe obszary, na których skupia się sztuczna inteligencja. AI nie jest z natury dobra czy zła, ale dane, które ją zasilają, mogą być stronnicze i powodować błędne wyniki lub utrwalać dyskryminację.
Organizacje powinny zatem jasno informować klientów o tym, w jaki sposób wykorzystują sztuczną inteligencję, w jaki sposób ich dane współpracują z systemami i jakie informacje są generowane.
„Świat oprogramowania dla przedsiębiorców zostanie całkowicie przebudowany. Firmy, które będą korzystać ze sztucznej inteligencji, która nie będzie godna zaufania, nie poradzą sobie na rynku.”
Abhy Parasnis, założyciel i CEO, Typeface
„Jeśli użytkownicy nie będą mogli zaufać technologii, nie wprowadzą jej do swojego produktu. Dlatego należy włożyć wiele zasobów i wysiłku w eliminowanie potencjalnych czynników ryzyka, takich jak toksyczność lub stronniczość, dzięki czemu można zapewnić klientom komfort w zakresie danych, które zostały wykorzystane w ramach szkolenia.”
Aiden Gomez, współzałożyciel i CEO Cohere
„Myślę, że zaufanie wynika z przejrzystości i kontroli. Musisz zobaczyć, jak ten model został zbudowany, jakie uprzedzenia zawiera. W ten sposób można ufać systemowi. W końcu trudno wierzyć czemuś, czego się nie rozumie.”
Clem Delangue, współzałożyciel i CEO Hugging Face
Cytaty o AI: etyka i prywatność
Eksperci ds. sztucznej inteligencji są zgodni co do tego, że konieczne jest zintensyfikowanie dyskusji i współpracy w zakresie etyki, prywatności i regulacji prawnych dotyczących AI. To nadal obszary, które będą się zmieniać wraz z postępem technologicznym i regulacjami.
„Problem, którym należy się zająć, polega na tym, że sam rząd musi lepiej zrozumieć, w jaki sposób obywatele korzystają z AI. Po drugie, potrzebna jest większa interakcja między przemysłem, społeczeństwem i organizacjami akademickimi pracującymi nad rozwojem tych technologii a instytucjami rządowymi, które będą je reprezentować.”
Terah Lynos, założycielka, dyrektor wykonawcza, Stanford Institute for Human-Centered AI
„Powinniśmy się postarać nadążyć za społecznym wpływem tego wszystkiego. Uważam, że wiele standardów stosowanych obecnie w branży jest nieprawidłowych. Na przykład próba dostosowania całego Internetu do pewnych preferencji i narzędzi.”
Emad Mostaque, założyciel i CEO, Stability AI
„Jeżeli chodzi o AI i regulacje jej dotyczące to sytuacja wygląda jak na Dzikim Zachodzie. Skala, na jaką firmy wdrażają tę technologię, nie idzie w parze z wytycznymi, które powinny regulować algorytmy i pomagać badaczom uniknąć pomyłek stronniczości w zbiorach danych. Musimy opowiedzieć się za lepszym systemem kontroli, aby przetestować AI pod kątem stronniczości i uczciwości oraz pomóc firmom określić, czy niektóre przypadki użycia są obecnie odpowiednie dla tej technologii.”
Timnit Gebru, założycielka i dyrektor wykonawcza, The Distributed AI Research Institute
Zrozumieć AI
Nowa technologia, a szczególnie taka, która wkracza z tak dużym impetem w każdy aspekt naszego życia, może być przerażająca. Jednak, jeżeli podejdziemy do niej z rozwagą i planem to uda się odnieść sukces i w pełni wykorzystać jej potencjał.
Nowe technologie otwierają przed nami nieograniczone możliwości, ale jednocześnie niosą ze sobą wyzwania, którym musimy sprostać. Kluczem do skutecznego korzystania z nowych narzędzi jest zdolność do adaptacji, ciągłego uczenia się i elastyczności w dostosowywaniu do zmian.
Jeżeli chcesz dołaczyć do firm, które wdrażają narzędzia AI, ale nie wiesz od czego zacząć, zgłoś się do eVolpeAI. Razem podbijemy świat nowych technologii.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024