OTP Bank Romania

Wdrożenie realizowane przez Creatio

OTP Bank Romania jest spółką zależną Grupy OTP – największego niezależnego podmiotu finansowego w Centralnej i Wschodniej Europie.

Oferuje szeroki pakiet usług dla klientów indywidualnych i korporacyjnych, w tym: bankowość, ubezpieczenia, finansowanie zakupu nieruchomości, leasing, faktoring, inwestycje, zarządzanie aktywami, świadczenia emerytalne i wiele innych.

Organizacja obsługuje ponad 13 milionów klientów w dziewięciu państwach.

Wyzwanie

W OTP Bank Romania zauważono, że ręczne wykonywanie niektórych czynności niekorzystnie wpływa na zdolność firmy do pozyskiwania nowych klientów. W celu naprawy sytuacji oraz na rzecz dalszego rozwoju firmy – zdecydowano się na generalny remont infrastruktury IT.

Podstawowy wymóg dotyczył pozyskania systemu umożliwiającego kompleksową obsługę klienta w całej sieci i z uwzględnieniem wszystkich oferowanych usług.

Projekt

system:

branża

finansowa

użytkownicy:

850

integracje:

system DMS, wewnętrzny system bankowy OTP Bank

Wymagania OTP Bank

  • narzędzie BPM do projektowania i optymalizacji operacji bankowych, zarówno wewnętrznych jak i nakierowanych na klienta
  • system CRM z gotowymi rozwiązaniami dla bankowości
  • scentralizowane środowisko IT dostępne dla wielu oddziałów banku
  • oprogramowanie pozwalające na integrację z innymi systemami IT wykorzystywanymi przez bank

Efekty wdrożenia Creatio

  • wzrost produktywności pracowników wszystkich oddziałów banku
  • osiągnięta przejrzystość realizowanych procesów back office
  • poprawa skuteczności zarządzania ryzykiem w organizacji
  • rekordowo szybkie powołanie środowiska do kontaktów online z klientami w czasie pandemii koronawirusa

Wdrożone usprawnienia

  • system CRM napędzany przez potężne narzędzie BPM
  • konsolidacja danych dotyczących wszystkich aspektów Customer Experience (marketing, sprzedaż i obsługa klienta)
  • ujednolicony katalog produktów i usług bankowych
  • automatyzacje out-of-the-box, w tym: kwalifikacja leadów czy zarządzanie szansami sprzedaży
  • w pełni rozwinięte narzędzie do zarządzania procesami biznesowymi, np. obsługą klienta, konsultacjami, zgłoszeniami serwisowymi
  • szyty na miarę proces aktualizacji danych dla osób fizycznych i prawnych
  • zaawansowane zarządzanie zgodami
  • system elektronicznego obiegu dokumentów
  • workflow otwierania rachunku bankowego: automatyzacja obliczania stopnia ryzyka, formularze wypełniane bezpośrednio w systemie

Wynik

Zastosowanie gotowych komponentów, możliwość dostosowania systemu oraz szerokie możliwości integracji z innymi wykorzystywanymi aplikacjami – składają się na narzędzie, które odpowiada na wszelkie wymagania branży finansowej.

OTP Bank z przyjemnością umieścił Creatio w centrum swojej strategii rozwoju. Zamierza też dalej rozwijać platformę i wykorzystywać ją m.in. do automatyzacji procesów HR i optymalizacji działań marketingowych.

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu Creatio?

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Scroll to Top