Jak wykorzystać dane – CRM analityczny w praktyce
CRM analityczny eBook
CRM = CRM analityczny
Co to jest CRM? Zamiast jak zwykle rozwijać skrót i tłumaczyć co oznacza pełna nazwa biznesowej koncepcji, wystarczy powiedzieć, że CRM to narzędzie do optymalizacji prac operacyjnych wokół sprzedaży. Przecież większość osób do tego właśnie je wykorzystuje. Nie jest to jednak pełna definicja!
„Ukryta” funkcja oprogramowania tej klasy (o której często się zapomina) umożliwia badanie trendów i podejmowanie strategicznych decyzji na podstawie realnej wiedzy o klientach przedsiębiorstwa.
Czy na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak bogata i wartościowa jest baza danych, którą posiadasz w CRM?
Zastanówmy się wspólnie, do czego jeszcze możesz ją wykorzystać i jak uzyskać wysoki zwrot z podjętej inwestycji.
CRM analityczny to nic innego jak dokładnie ten sam CRM, z którego korzystasz każdego dnia. Nie potrzebujesz nowego narzędzia, jeżeli to, które masz, jest skrupulatnie uzupełniane i dostarcza opcji do raportowania.
Czasami jednak nie chodzi tylko o to, CO robi, ale głównie o to, JAK działa system.
Raporty w systemie CRM
Jeszcze nie rozpoznałeś modułu Raporty w swoim CRM? Najwyższy czas to zrobić! Chodzi o coś więcej niż wylistowanie klientów oczekujących na kontakt, czy zestawienie otwartych i zakończonych szans sprzedażowych. Te rzeczy oczywiście również warto śledzić, ale prawdziwy potencjał oprogramowania CRM tkwi w zdobywaniu wiedzy nieodkrytej.
Zauważ, że przy okazji wprowadzania danych na temat planowanych rozmów telefonicznych, spotkań, szczegółów zamówienia itp., zbierasz dane, które w kontekście tysięcy podobnych rekordów świadczą o realnych trendach biznesowych. Odnieś tę wiedzę do sposobu, w jaki obsługujesz klientów, a zobaczysz, do czego tak naprawdę służy CRM!
Odbierz swój darmowy ebook już teraz. Podaj swój e-mail i zapisz się na nasz newsletter (możesz z niego zrezygnować w dowolnym momencie).