Przez eVolpe / 5 listopada 2024 Zweryfikuj poziom swojego przygotowania do roli Product Ownera... * Imię * E-mail * [wymagane] Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celu udostępnienia wyników quizu. 1. Co to jest CRM? strategia zarządzania relacjami z klientami, która stawia ich potrzeby w centrum uwagi elektroniczny obieg firmowych dokumentów system do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa None 2. Co to znaczy "wdrożenie systemu CRM"? instalacja systemu CRM na komputerach pracowników kompleksowy proces implementacji oprogramowania, który uwzględnia potrzeby biznesowe firmy umowa dotycząca kupna licencji systemu CRM od producenta None 3. Co to jest Scrum? sposób organizacji prac podczas wdrożenia, który pozwala na adaptację do zmieniających się potrzeb nazwa własna jednego z systemów CRM tradycyjna metodyka wdrożeniowa, która wymaga spisania sztywnej dokumentacji systemu None 4. Co to jest Sprint? krótki okres, w którym zespół pracuje nad kolejną paczką nowych funkcji do systemu metodyka wdrożeniowa bardzo szybkie wdrożenie systemu z pominięciem zbędnych funkcji None 5. Ile trwa jeden Sprint? najczęściej 2 lub 4 tygodnie kilka godzin nawet kilka miesięcy None 6. Co to jest Time&Material? nazwa jednego ze spotkań w trakcie wdrożenia realizowanego w Scrumie sposób rozliczania na podstawie spędzonego czasu i wykorzystanych zasobów jeden z modułów systemu CRM do zarządzania czasem pracy i zasobami firmy None 7. Co to jest Refinement? spotkanie, podczas którego omawiane są nowe wymagania odnośnie systemu spotkanie w celu podsumowania Sprintu codzienne ok. 15-minutowe spotkanie służące omówieniu bieżących spraw None 8. Co to jest Product Backlog? spotkanie z analitykiem biznesowym w celu zebrania wymagań uporządkowana lista wymagań dotyczących powstającego oprogramowania nazwa dokumentacji wymaganej w metodyce Waterfall None 9. Jak się nazywa koordynator projektu z ramienia inwestora/klienta? proxy Product Owner Developer Product Owner None 10. Jak się nazywają warsztaty przed wdrożeniem, które służą zebraniu potrzeb wobec systemu? analiza przedwdrożeniowa Analiza pod RFP System Overview None 11. Czy systemy Open Source są darmowe? w niektórych przypadkach mogą być pozbawione opłat licencyjnych tak, zawsze nie ma czegoś takiego jak systemy Open Source None 12. Co to jest SaaS? model hostingu systemu na prywatnych serwerach model hostingowy oparty na subskrypcji wirtualne środowisko pracy dla programistów None 13. Jak nazywa się rozwiązanie technologiczne, które przy niskim nakładzie kosztów zapewnia pierwsze mierzalne zyski dla organizacji? MVP legacy software bloatware None 14. Jaką nazwą określa się zwięzły opis funkcji, która ma zostać włączona (zaimplementowana) do systemu? User Story Bug User Story Retrospektywa None 15. Który opis obrazuje błąd krytyczny systemu? System wyświetla błędnie formatowaną tabelę, ale dane są wciąż dostępne i poprawne. Przycisk „Zapisz” działa, ale nie wyświetla potwierdzenia akcji po kliknięciu. System przestał pozwalać na zalogowanie się. None 16. Kto płaci za naprawę błędów w systemie? programista, z własnej kieszeni firma wdrożeniowa klient None 17. Co to jest Code Review? faza testów wykonywanych przez Product Ownera przed zatwierdzeniem przyrostu funkcjonalnego do systemu testy własne przeprowadzane przez programistów jeszcze na etapie tworzenia rozwiązania weryfikacja poprawności kodu przez osobę trzecią (najczęściej innego doświadczonego programistę) None 18. Podaj przykład zabezpieczenia interesów klienta w umowie wdrożeniowej. sztywna dokumentacja oprogramowania spisana przed przystąpieniem do wdrożenia Fixed Price gwarancja na autorskie elementy kodu None 19. Jaka jest podstawowa cecha metodyki Waterfall i modelu rozliczeniowego Fixed Price? elastyczny Product Backlog złożony z historyjek użytkownika (User Stories) brak sztywnej dokumentacji, której bezsprzecznie należy się trzymać w trakcie wdrożenia brak elastyczności dotyczącej dokonywania zmian w przypadku rozpoznania nowych potrzeb/wymagań wobec systemu None 20. Czy system CRM warto zintegrować z innymi aplikacjami wykorzystywanymi w firmie? tak, to rekomendowana strategia, która niweluje zjawisko silosów danych systemu CRM nie da się zintegrować z innymi aplikacjami nie, lepiej tego nie robić, gdyż dane z innych systemów nie przydają się użytkownikom CRM None 21. Jaki etap powinien kończyć wdrożenie systemu CRM? testy funkcjonalne natychmiastowe wydanie systemu na produkcję (Go-Live) szkolenia dla użytkowników None 22. Co to jest SLA? nazwa warsztatu z użytkownikami systemu usługa konfiguracji systemu przez doświadczonego administratora IT umowa serwisowa określająca zasady wsparcia technicznego i rozwoju systemu po wdrożeniu None 23. Ile średnio wynosi zwrot z inwestycji w system CRM? inwestycja w system CRM powinna się zwrócić w połowie szacuje się, że każdy dolar wydany na CRM może przynieść zwrot na poziomie 8,71 USD wdrożenie systemu CRM to koszt, który się nie zwraca None Time's up