Mokate
Mokate to grupa polskich i zagranicznych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego oferujących całą gamę kaw, herbat, napojów czekoladowych itp.
siedziba główna: Ustroń
siedziby lokalne: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, UK, RPA, Dubaj
model biznesowy: B2B
www: mokate.com
Wdrożone usprawnienia
Metabase – biznesowa siła raportów opartych o bazę danych
Ważnym elementem wdrożenia w Mokate było dostarczenie narzędzia do raportowania na temat sprzedaży. Potrzeby firmy znacząco wykraczały poza standard oprogramowania CRM.
Specjaliści eVolpe sprostali wyzwaniu korzystając z funkcjonalności narzędzia Metabase. Jest to oprogramowanie klasy Business Intelligence, które służy biznesowemu przedstawieniu informacji zakodowanych w bazie danych.
W przypadku Mokate zestawiliśmy wiedzę o szansach sprzedażowych i realizowanych zamówieniach, realnej sprzedaży (na wielu poziomach szczegółowości) oraz historycznych trendach rok do roku. Tym sposobem zarząd firmy uzyskał wygodny dostęp do wiedzy o kondycji swojego przedsiębiorstwa. A wszystko to na bardzo przystępnych, interaktywnych wykresach.
Integracja z GUS i VIES
W Mokate system CRM działa w połączeniu z bazami GUS i VIES. Wdrożona przez eVolpe integracja umożliwia tworzenie rekordów na podstawie samego tylko numeru VAT.
W wygodny sposób można dokonać weryfikacji kontrahenta, a także uzupełnić wszystkie niezbędne pola w systemie. Wystarczy wybrać odpowiedni przycisk. Obie bazy są też codziennie odpytywane o aktualność informacji. Proces zachodzi w tle.
W ten sposób pracownicy Mokate mają zawsze aktualną informację na temat kontrahentów. Dokładnie wiadomo, kto jest aktywnym płatnikiem VAT. W razie zmiany statusu – generowane jest odpowiednie powiadomienie.
Przypomnienia o płatnościach
System CRM wspiera pracowników, którzy dbają o terminowość realizowanych transakcji. Dzięki integracji z systemem ERP – do wybranych osób trafiają powiadomienia o nieopłaconych fakturach. Istnieje możliwość wskazania preferowanego kanału takich przypomnień: e-mail lub SMS.
Oferty i cennik produktów
System CRM wdrożony w Mokate został wyposażony w mechanizm typowy dla oprogramowania ERP. Oferty tworzone przez handlowców, zostają uzupełnione o pozycje od razu z aktualnymi i indywidualnie wynegocjowanymi cenami.
Kolorowanie systemu
Mokate zadecydowało o konieczności wzbogacenia kolorystyki systemu. Na ich życzenie dodaliśmy wersje kolorystyczne etykiet informujących o statusie zadania oraz etapie szansy sprzedażowej. Dzięki wyrazistym kolorom użytkownik systemu szybko odróżnia rekordy na konkretnym etapie realizacji. Dodatkowo w widoku kontrahenta oraz widoku produktu, możliwe jest załadowanie odpowiedniego zdjęcia. Prosta funkcja, a jakie ułatwienie!
Bartosz Nalepa
Koordynator wdrożenia CRM w Mokate
SugarCRM to idealne rozwiązanie dla naszej firmy. Partnerskie podejście eVolpe sprawia, że wdrożenie przebiegło sprawnie i tym przyjemniej współpracuje się dalej nad dalszym rozwojem systemu pod nasze nowe potrzeby.
Customer success story
Mokate z tytułem „Symbol polskiej jakości”
(…) kolejny raz poprawiliśmy wyniki w sprzedaży eksportowej. Otworzyliśmy spółki w RPA i Wielkiej Brytanii w oparciu o własne struktury marketingowe i sprzedażowe. Wprowadzamy innowacyjne i markowe produkty, które z powodzeniem budują pozycję Mokate w kraju i za granicą.
Adam Mokrysz, CEO Grupy Mokate
Rozwój działalności międzynarodowej Mokate
Rozbudowa zakładu produkcyjnego Mokate w Żorach
„Rozbudowę istniejącego zakładu w Żorach, budowę nowego magazynu, proszkowni i suszarni zaplanowała firma Mokate, która zamierza zainwestować 102,6 mln zł i zatrudnić co najmniej 15 osób.„