Jak kontrolować koszty wybierając system CRM?
ANALIZA OPŁAT LICENCYJNYCH, SUBSKRYPCJI I UKRYTYCH KOSZTÓW
Spis treści:
- Wstęp
- Analiza cenników dostawców
- Microsoft Dynamics CRM
- Salesforce.com
- SugarCRM
- Trzyletnia analiza TCO
- Wszystkie produkty (100 użytkowników)
- Porównywalne produkty (100 użytkowników)
- Podsumowanie
- Załącznik/Odniesienia
[…]
UKRYTE KOSZTY
Podczas gdy wiele systemów CRM dystrybuowanych jest w modelu subskrypcyjnym, klienci Salesforce często płacą zdecydowanie więcej niż pierwotnie deklarowana opłata subskrypcyjna z powodu ukrytych kosztów i innych ograniczeń, które mogą zwiększyć TCO.
Cennik Salesforce’a zakłada dopłaty za użytkowanie systemu, które często są trudne do kalkulacji i zabudżetowania. W momencie, w którym firmy zaczynają odczuwać korzyści biznesowe płynące z CRM, koszty zaczynają rosnąć wykładniczo. Dodatkowe opłaty obejmują również wywołania API, które wiążą się z połączeniami z innymi źródłami danych. Opłaty związane z przestrzenią dyskową mogą urosnąć na skutek przechowywania w systemie dużych plików takich jak pliki PDF lub prezentacje. Dodatkowo, pełen dostęp z urządzeń mobilnych w przypadku niektórych edycji może kosztować nawet $50 za każdego użytkownika miesięcznie. Budowa własnych aplikacji mobilnych na platformie Salesforce może z kolei wiązać się z dodatkowymi kosztami rzędu $300 za aplikację za miesiąc. Podstawowa opłata licencyjna nie zawiera w sobie również dostępu do Data.com.
Dodatkowe opłaty naliczane w ramach korzystania z Salesforce mogą nawet podwoić całkowity koszt użytkowania systemu. Przyjrzyjmy się bliżej opłatom za wywołania API. Kiedy łączymy się z zewnętrznymi źródłami danych, takimi jak systemy księgowe lub media społecznościowe, Salesforce narzuca ograniczenia na liczbę przypadków, w których użytkownik może wysłać lub odebrać informacje z połączonych systemów. Za każdym razem, kiedy użytkownik sprawdza zapis w systemie księgowym lub pobiera informacje o potencjalnym kliencie z bazy typu Dun & Bradstreet, system wywołuje interfejs programistyczny aplikacji (API). Jeżeli użytkownicy systemu Salesforce przekroczą dozwoloną liczbę wywołań API, konieczne jest albo wykupienie dodatkowych licencji, albo ulepszenie licencji wszystkich użytkowników do wyższych edycji systemu.
Wykres poniżej prezentuje jak przekraczanie limitów wywołań API może zwiększyć TCO dla 100 użytkowników w Salesforce.com Enterprise (Uwaga: Pełen dostęp do API Salesforce’a dostępny jest od wersji Enterprise wzwyż).
*Uwaga: W przypadku edycji Performance producent twierdzi, że liczba wywołań API jest „nielimitowana“ jednak firmowe wytyczne wskazują, że istnieją limity na wszystkie aktywności użytkowników w systemie. Przedstawiciel firmy Salesforce może dokładniej przedstawić rzeczone ograniczenia.
Zgodnie z tym co pokazuje tabela, dodawanie kolejnych licencji nieznacznie zwiększa liczbę dozwolonych wywołań API, co sprawia, że edycja Performance zdaje się być najlepszą drogą w kontekście radzenia sobie z limitami dostępu do API. Tym samym, dla systemów zintegrowanych z dodatkowymi źródłami danych edycja Performance jest najbardziej efektywna kosztowo dzięki nielimitowanej liczbie wywołań API. Aktualizacja do Performance Edition wiąże się ze zwiększeniem kosztu rocznych subskrypcji o 140%.
Odbierz swój darmowy ebook już teraz. Podaj swój e-mail i zapisz się na nasz newsletter (możesz z niego zrezygnować w dowolnym momencie).