Wdrożenia CRM open source – korzyści i różnice pomiędzy samodzielną instalacją

Wdrożenia CRM open source – korzyści i różnice pomiędzy samodzielną instalacją

Wdrożenia CRM open source – korzyści i różnice pomiędzy samodzielną instalacją

Systemy CRM open source w zdecydowanej większości przypadków nie są rozwiązaniami komercyjnymi. To oznacza, że praktycznie każdy może taki system pobrać i zainstalować. Czy jednak można wówczas mówić o odpowiednim skonfigurowaniu oprogramowania pod potrzeby firmy? Czy firma jest w stanie sama sobie poradzić w tym zakresie? Jaka powinna być najlepsza ścieżka postępowania, aby z sukcesem korzystać z systemu CRM? O tym w dzisiejszym odcinku programu „CRM – jedna idea, tysiące możliwości”.

Różnica pomiędzy instalacją systemu a wdrożeniem jest wręcz kolosalna. O ile instalacja, to proces, który może wykonać jedna osoba, o tyle we wdrożenia CRM open source zaangażowanych jest sporo osób na różnych etapach.

Proces wdrożenia CRM open source zaczyna się od analizy biznesowej. Firma powinna spotkać się z zewnętrznym analitykiem, który z racji swojego doświadczenia z zakresu CRM oraz systemów CRM, pomoże zdefiniować te główne jak i mniejsze cele takiego wdrożenia, a także zakres funkcjonalny względem potrzeb biznesowych, jakie posiada firma. Idealnie by było, gdyby analityk ten pochodził bezpośrednio z firmy, która zostanie wybrana do wdrożenia systemu CRM, ponieważ zna się on nie tylko na ogólnym aspekcie idei CRM w firmie, ale także na możliwym zakresie funkcji i możliwości wdrażanych systemów.

Dalej, następuje proces implementacji systemu. Trwa on najdłużej, ponieważ wtedy przygotowywane są wszystkie niezbędne funkcje i moduły w CRM. Owszem bazujemy na produkcie w pewnym sensie gotowym, ale cała magia open source polega na tym, że ten produkt jesteśmy w stanie dowolnie dostosować, czy nawet zmienić.

Na koniec procesu wdrożenia należy jeszcze przeprowadzić podstawowe szkolenia z zakresu użytkowania systemu dla wszystkich kluczowych pracowników w firmie. Czyli jak widzimy proces wdrożenia zdecydowanie różni się od zwykłej instalacji.

Case Study w firmie Netsprint

Korzyści z wdrożenia CRM open source realizowanego przez zewnętrzną firmę wdrożeniową zauważyła również znana na polskim rynku firma Netsprint. W dzisiejszym odcinku Pan Marcin Krzemień, Project Manager z firmy Netsprint S.A., opowiada dlaczego firma zdecydowała się powierzyć eVolpe wdrożenie systemu CRM zamiast samodzielnie zainstalować system.

Usługi eVolpe

Wykorzystując nasze know-how wynikające z wieloletniego doświadczenia eVolpe w zakresie konsultingu i wdrożeń systemów CRM, jesteśmy w stanie pomóc każdej firmie w kompleksowym procesie wyboru i wdrożenia CRM.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami:

– Jakie świadczymy usługi w ramach konsultingu i analizy biznesowej

– Jakie systemy CRM wdrażamy

– Jak przebiega wdrożenie i co dostarczamy w ramach realizowanych prac



mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close