fbpx
 

SugarCRM vs Salesforce i Microsoft Dynamics

SugarCRM vs Salesforce i Microsoft Dynamics

Sugar jest, obok Salesforce i Microsoft Dynamics, jednym z 3 najlepszych systemów klasy CRM na świecie. Jakie są podstawowe różnice pomiędzy tymi trzema topowymi rozwiązaniami? Na to pytanie w najnowszym odcinku programu „CRM – jedna idea, tysiące możliwości” odpowiada nasz gość specjalny – Drazen Raguz z firmy SugarCRM Inc.

Z naszego wieloletniego doświadczenia na rynku CRM w Polsce możemy stwierdzić, że w większości przypadków małe firmy przymierzające się do uruchomienia nowego systemu CRM tworzą „listę marzeń” pod kątem funkcji, które chciałyby mieć w systemie CRM. Następnie wybierają ten system, który za przystępną dla nich cenę zbierze najwięcej „tików” na liście funkcji.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w części średniej wielkości przedsiębiorstw, a tym bardziej w dużych firmach i korporacjach. W tych organizacjach nie tyle liczy się lista funkcji, a ogólne dopasowanie systemu CRM do potrzeb różnych grup interesów w firmie.

Stąd też, jeśli mielibyśmy porównywać trzy najlepsze systemy klasy CRM na świecie, czyli SugarCRM vs Salesforce i Microsoft Dynamics, to proste porównanie zakresu dostępnych funkcji jest bezcelowe, ponieważ nie odpowie to nam na pytanie, który z tych systemów rzeczywiście sprawdzi nam się najlepiej w firmie.

SugarCRM vs Salesforce i Microsoft Dynamics – jak więc porównywać te systemy?

Odpowiedzi na to pytanie (wraz ze wskazaniem konkretnych faktów dotyczących poszczególnych rozwiązań) udzielamy w dzisiejszym odcinku naszego programu telewizyjnego. W telegraficznym skrócie, wraz z przedstawicielem SugarCRM przedstawiamy takie aspekty porównawcze jak:

  • Systemy opłat licencyjnych (wraz z wyszczególnieniem gdzie możemy się spotkać ze strategią ukrytych kosztów)
  • Możliwości związane z rozlokowaniem systemu na serwerach, czy w chmurze
  • Możliwości rozwoju i rozbudowy oprogramowania
  • Dopasowanie systemu do makrootoczenia biznesowego firmy, które podlega nieustannym zmianom
  • Elastyczność na zmiany wewnątrz firmy
  • Umożliwienie dokonywania zmian w systemie (zarówno tych prostych, na poziomie udostępnionych narzędzi, jak i tych skomplikowanych, wymagających zmian z kodzie źródłowym oprogramowania)
  • Otwartości na integracje z różnymi innymi środowiskami informatycznymi jak np. ERP

Reasumując, każdy przedstawiciel średniej lub dużej firmy, stający przed wyborem nowego rozwiązania CRM powinien obejrzeć dzisiejszy odcinek naszego programu, aby pozyskać wartościową wiedzę w jaki sposób porównywać między sobą najlepsze systemy tej klasy.



Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close