3 zasady dynamiki sprzedaży

Zastanawiasz się, w jaki sposób zdynamizować sprzedaż? Producent światowej klasy oprogramowania – SugarCRM, proponuje wdrożenie 3 zasad, które przyspieszają osiąganie nawet najbardziej ambitnych targetów.

Na wiosnę ukazała się kolejna wersja aplikacji. Sugar 9 proponuje użytkownikowi wiele ciekawych funkcji. Wpisują się one dokładnie w 3 obszary nowoczesnego biznesu. Stosuj się do wymienionych reguł i napędzaj sprzedaż dzięki wizjonerskiemu oprogramowaniu CRM.

Zasada #1: Współpracuj

Współpraca osób z różnych działów to jeden z ważniejszych trendów w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Konieczna jest przede wszystkim ścisła kooperacja Sprzedaży i Marketingu. Możesz ją osiągać m.in. poprzez przyjęcie reguł social CRM. Takim systemem jest właśnie najnowszy Sugar. Producent stawia na rozwój funkcji ułatwiających interakcje między członkami zespołu. Zaliczają się do nich na przykład log komentarzy, czy współdzielona skrzynka mailowa.

Log komentarzy to jeden z podstawowych mechanizmów oprogramowania social CRM. Polega on na możliwości dodawania krótkich notatek tekstowych bezpośrednio w rekordzie, którego dotyczą. Użytkownik systemu otrzymuje możliwość wykorzystania nawyków nabytych na portalach społecznościowych. Sugar 9 otwiera zupełnie nowy rozdział User Experience aplikacji biznesowych. Umożliwia stosowanie emotikonów. A wspomniany log komentarzy czerpie bezpośrednio z kultury LinkedIn, Facebooka oraz Twittera. Od teraz nie musisz już tworzyć osobnego rekordu notatki tylko po to, aby zbudować kontekst toczącej się szansy sprzedażowej. Dyskusja może się toczyć w ramach właściwego rekordu, a autor i data pozostawionej dygresji są widoczne dla wszystkich uprawnionych do jego podglądu.

sugar 9 comment log

Inna funkcja najnowszej odsłony systemu to tzw. group outbound e-mail. Sugar 9 zabezpiecza w ten sposób spójność przekazu kierowanego do klienta. Nawet jeżeli w procesie uczestniczy kilka osób z różnych działów! Korzystając z jednego adresu e-mail, utrzymacie wrażenie kompleksowej obsługi na każdym etapie budowania relacji z klientem. Co ważne, wszystkie zainteresowane osoby posiadają nieograniczony podgląd toczącej się konwersacji. Czerpiąc z historycznych ustaleń możecie więc dopasować przygotowywaną wiadomość do kontekstu.

Przy pomocy tak rozbudowanego narzędzia o wiele prościej jest skoordynować wysiłki podejmowane na wskroś organizacji. Cytowaliśmy już na tym blogu badania Gartnera, z których wynika, że klient kontaktuje się z dostawcą produktu czy usługi na 57% zaawansowania procesu zakupowego. Jest to jeden z ważniejszych powodów, dla którego współczesna sprzedaż, zwłaszcza w modelu B2B, wymaga ścisłej współpracy wszystkich działów w firmie. Tylko w ten sposób można zapewnić najlepsze Customer Experience na każdym z etapów podróży klienta.

Zasada #2: Mierz KPI i wyciągaj wnioski

Żeby wiedzieć, czy wysiłki podejmowane przez zespół, a w szczególności przez sprzedawców, przynoszą zamierzone rezultaty, należy śledzić coś więcej niż tylko konto bankowe firmy. Dyrektor sprzedaży powinien dbać m.in. o współczynnik konwersji lead-to-opportunity, współczynnik wygranych tematów, monetyzację szans sprzedażowych, czy tzw. Customer Lifetime Value.

Badanie tych wszystkich trendów może się wydawać przytłaczające. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy jako dyrektor sprzedaży zarządzasz nie tylko zespołem, ale również prowadzisz własne tematy. Z pomocą przychodzą rozwiązania klasy Business Inteligence. Czasami wystarczy już skrupulatnie uzupełniać właściwe dane, a wszelkie decyzje biznesowe opierać na przemyślanych raportach. Umieszczenie ich na interaktywnych dashletach na dashboardzie głównym, umożliwia analizę KPI „na żywo”. Jeżeli widok raportu w systemie to dla Ciebie za mało, Sugar 9 pozwala również na wygodny eksport danych do pliku CSV.

Oprócz interaktywnych zaawansowanych raportów, w Sugar 9 można wyświetlić także tzw. Quickpicks Dashlet. Wspomniana funkcja przyda się Wam np. podczas tworzenia standardowej oferty. Dashlet podpowiada najczęściej wybierane produkty i pozwala użytkownikowi w prosty sposób dołączyć je do przygotowywanego dokumentu. Katalog produktów jest już teraz dostępny także z poziomu aplikacji mobilnej, co znacząco przyspiesza pracę handlowców znajdujących się w podróży.

Zasada #3: Optymalizuj procesy

Wnioski płynące z obserwacji Key Performance Indicators w naturalny sposób powinny prowadzić do optymalizacji procesów wewnątrz organizacji. System CRM ma za zadanie jak najlepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby Twojej organizacji. Możliwość zwinnej modyfikacji procesów to jedna z ważniejszych kwestii,  które należy brać pod uwagę decydując się na system.

Największa zmiana, którą przynosi Sugar 9 to odświeżony moduł Advanced Workflows, który od teraz funkcjonuje pod zmienioną nazwą: SugarBPM™. Korzystając z tego obszaru masz możliwość stworzenia własnych, unikalnych procesów, które będą obsługiwane przez system, a które nie wymagają dodatkowych prac deweloperskich. Jedna z ciekawszych opcji to umożliwienie restartu zdarzeń na podstawie zmienionego pola. Ma to swoje zastosowanie np. w przypadku wznawianych umów, których reaktywacja powinna przywracać np. procedury serwisowe, czy fiskalne.

Inny przydatny mechanizm SugarBPM™ to funkcja tagowania, która pozwala na lepszą organizację, szybką nawigację i konserwację procesów biznesowych. Mechanizm pokrywa m.in. definicje procesów, reguły biznesowe i szablony wiadomości e-mail. Po tagach możesz przeszukiwać wszystkie wymienione obszary, np. nadając właściwe filtry w widoku listy.

Wydajność aplikacji Sugar 9

Dynamizacja sprzedaży to wysiłek zespołowy, a system CRM powinien być narzędziem, które go ułatwia. Z tego względu nie bez znaczenia pozostaje kwestia wydajności aplikacji. Jak zbadali eksperci SugarCRM, uległa ona znaczącej poprawie. Według ich obliczeń dynamika działania widoku listy wzrosła aż o 700%! Pracując w Sugar 9 (na tym samym sprzęcie co dotychczas) możesz przetwarzać do 70% więcej danych.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Scroll to Top