fbpx
 

Strategia CRM dla dużych firm i korporacji

W artykule wykorzystałem dane przedstawione w webinarze Gartnera pt. "Adjust Selling to 2019's Buying Realities" . Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak bardzo od czasu upowszechnienia Internetu zmienił się sposób, w jaki robimy zakupy? Do nowych schematów zachowania przyzwyczailiśmy się w dość naturalny sposób wraz...

Silosy są groźne dla organizacji! Wynika to bezpośrednio zopisu tego zjawiska, który przedstawił w wywiadzie dla Rzeczpospolitej prof. Karl-EricSveiby.  Efekt silosu „występuje wtedy, gdy firma jest podzielonana niezależne od siebie działy, jednostki biznesowe, odizolowane jedna oddrugiej jak betonowe silosy. Pracownicy i menedżerowie skupiają się na...

„Disruptive” – to jedno angielskie słowo przetacza się przez rozmaite gałęzie biznesu od kilku lat z prędkością pociągu TGV. Kiedy mija on kolejny przystanek, pozostawia za sobą zupełnie wywrócony krajobraz. Jednak ta „wywrotowość” jest niezwykle pozytywna, ponieważ wprowadza innowacje, które są z reguły mniej kosztowne...

Dosłownie każda firma może skorzystać na wdrożeniu systemu CRM. I to wcale nie mało. Badania Nucleus Research udowodniły, że na każdy zainwestowany 1$ we wdrożenie oprogramowania CRM, ROI sięga 8,71$. Poniżej przedstawiamy 35 powodów, dlaczego tak się dzieje i dlaczego potrzebujesz systemu CRM. Powody związane z przewagami...

W opublikowanym ostatnio wpisie pokazywaliśmy, w jaki sposób możesz przygotować się do zawalczenia w firmie o rozpoczęcie projektu wdrożenia nowego systemu CRM. Być może jednak już wiesz, że takie działania się w Twojej firmie rozpoczną. Albo też dopiero rozpoczynasz tę drogę, jednak chcesz być przygotowany...

Jeśli pracujesz w dużej firmie, na pewno masz świadomość istnienia dziesiątek procedur i procesów oraz ścieżek komunikacji w organizacji. Porządkują one pracę setek lub tysięcy zatrudnionych osób. Jednak w przypadku potrzeby zmian, jak np. wdrożenia CRM, mogą one stanowić pewnego rodzaju barierę. Dzisiejszy wpis dedykuję...

Jaki jest cel wdrożenia systemu CRM w firmie? W niedawnym wpisie dotyczącym błędów popełnianych przy okazji wdrożeń systemów informatycznych opisaliśmy m.in. kwestię braku gotowości wielu firm na zmiany i transformację biznesową. Wpis ten zebrał wiele pozytywnych opinii na portalu LinkedIn. Komentujący często podkreślali istotę znaczenia transformacji...

Kiedyś od jednego z handlowców usłyszałem, że sprzedaż jest jak sztuka. Niczym obraz tworzony przez malarza – za każdym razem inny. W związku z tym, handlowiec-artysta swój proces sprzedaży za każdym razem prowadzi trochę inaczej. Dzieło, które powstaje na końcu, tak jak w przypadku malarza,...

Jest sierpień 2017r. Gigant branży pożyczkowej – Provident Financial – w ciągu 1 dnia traci na londyńskiej giełdzie ponad 66% wartości. Prezes ustępuje ze stanowiska w trybie natychmiastowym. Rynki finansowe obiega panika. Dokładnie rok później, w sierpniu 2018r. świat biznesu obiega informacja dotycząca giganta branży spożywczej....

Jeszcze nie tak dawno temu jedynym sposobem pozyskiwania klientów był tzw. cold contact. Oczywiście obcobrzmiąca nazwa przyjęła się znacznie później. W praktyce chodziło po prostu o to, żeby zadzwonić (cold calling), napisać (cold mailing) lub po prostu pojechać do firmy, czy osoby, którą mniej lub...

Zakończenie prac programistycznych zmierzających do uruchomienia systemu CRM w firmie to dopiero połowa sukcesu. „Skuteczność wdrożenia CRM uzależniona jest tak naprawdę od użytkowników tego systemu – czy widzą wartość we wdrożonym systemie, czy uważają go za użyteczny.” – mówi Piotr Rawski – zewnętrzny analityk, projekt...

Piotr Rawski - zewnętrzny konsultant, analityk biznesowy, project manager i autor bloga www.informatykawfirmie.pl odpowiada na pytanie: Jak wybrać dostawcę systemu CRM? Większość firm, które zdecydowały o potrzebie wdrożenia nowego systemu CRM rozpoczyna poszukiwania wpisując do Google takie hasła jak: „najlepszy system CRM” „który system CRM wybrać” ...