Recenzja SugarCRM 7.6 – Część 2: Pozostałe usprawnienia

Recenzja SugarCRM 7.6 – Część 2: Pozostałe usprawnienia

W poprzedniej części naszej recenzji SugarCRM 7.6  skupiliśmy się na jedynie Process Authorze, czyli największej zmianie wprowadzonej w ramach ostatniej odsłony najbardziej zaawansowanego systemu CRM o otwartym kodzie. Poza nowym modułem pozwalającym na automatyzację procesów biznesowych, wersja 7.6 oferuje nam również pewne nowości i udogodnienia w zakresie ogólnej funkcjonalności systemu, narzędzi administracyjnych oraz drobnych poprawek w szacie graficznej.

Najciekawsze zmiany zostały wprowadzone w części administracyjnej. Wraz z wersją 7.6, administratorzy SugarCRM w opcjach Enterprise i Ultimate uzyskali możliwość tworzenia widoków (przykładowo formatki rekordu kontrahenta lub listy kontrahentów) dla poszczególnych ról. To proste udogodnienie otwiera szereg możliwości, które mogą pomóc zoptymalizować sposób prezentowania użytkownikom danych zgromadzonych w systemie. Dotychczas możliwe było określenie uprawnień do podglądu i edycji poszczególnych pól dla danej roli – nowa funkcjonalność pozwala na zdefiniowanie zupełnie różnych formatek widoku danego rekordu w zależności od roli użytkownika. Można to wykorzystać między innymi określając widok zoptymalizowany pod kątem przeglądania historii umów i danych finansowych dla roli Dyrektor Handlowy, podczas gdy osoba o roli Pracownik serwisu będzie widziała ten sam rekord w sposób prezentujący przede wszystkim historię zgłoszeń serwisowych, czyli informacji najistotniejszych z jego punktu widzenia. W pewnym sensie wadą tej ciekawej funkcjonalności jest konieczność jej świadomego i ostrożnego używania. W chwili obecnej brakuje mechanizmu rozstrzygania konfliktów w sytuacji, kiedy – na przykład – użytkownik ma przydzielone dwie role, dla których zdefiniowane są dwa różne widoki rekordu.

Nowe narzędzie adminicyjne pozwalające na definiowanie formatek widoku w zależności od roli użytkownika

Nowe narzędzie adminicyjne pozwalające na definiowanie formatek widoku w zależności od roli użytkownika

Kolejnym udogodnieniem administratorskim związanym z rolami jest możliwość definiowania dostępnych wartości list rozwijalnych. Zastosowanie organizacyjne tej funkcjonalności to, na przykład, ustalenie, że jedynie użytkownik o roli Dyrektor może zmienić status umowy na Przedłużona. 

W domyślnej funkcjonalności wersji 7.6 doczekaliśmy się możliwości zmiany szerokości poszczególnych kolumn przez użytkownika, co dotychczas musiało być przedmiotem modyfikacji dokonywanej przez naszych deweloperów. Co niektórzy mogą również bardzo ucieszyć się z nowego dashletu wyświetlającego informacje pobierane ze wskazanych kanałów RSS.

Moduły Spotkania Rozmowy telefoniczne nie zmieniły swojej funkcjonalności, ale wraz z nową wersją doświadczyły odświeżenia layoutu i ujednolicenia go z szatą charakterystyczną dla 7-mej wersji SugarCRM.

Nowy, bardziej "siódemkowy" layout modułu Rozmowy telefoniczne

Nowy, bardziej „siódemkowy” layout modułu Rozmowy telefoniczne

Te pomniejsze usprawnienia w połączeniu z opisywanym w poprzedniej części Process Authorem sprawiają, że wersja 7.6 to zdecydowanie udana odsłona, która z powodzeniem wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wiernych użytkowników „słodkiego” CRM. Można też spodziewać się, że nowe możliwości systemu (a przede wszystkim Process Author) zachęcą wielu dotychczas niezdecydowanych użytkowników do wypróbowania SugarCRM.

Zobacz także:



mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close