eVolpe Game – zasady gry
TL;DR
eVolpe Game to gra karciana, w której będziesz prowadzić projekty przy pomocy członków zespołu oraz walczyć ze straszliwymi bugami! Wygrywa gracz, który jako pierwszy zakończy 3 projekty.
Opis kart:
Karty członków zespołu
Każda karta członka zespołu ma określoną liczbę Story Pointów widoczną w lewym górnym rogu.
Każdy członek zespołu należy do konkretnego działu. Działy zostały wyrażone symbolami:
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2023/11/KARTY-EB-RPG.png)
Zarząd
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2023/11/KARTY-EB-RPG-1.png)
IT Development
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2023/11/KARTY-EB-RPG-2.png)
Business Support
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2023/11/KARTY-EB-RPG-71-x-106-mm.png)
IT Business Analysis
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2023/11/KARTY-EB-RPG-4.png)
Sales & Marketing
Każdy członek zespołu ma swoją unikalną umiejętność, tzw. Lisią moc, która może modyfikować zasady gry.
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2023/11/Bugbusters-5.png)
Karty Bugów
Każda karta buga ma określoną liczbę Story Pointów, widoczną w lewym górnym rogu. Bugi nie mają dodatkowych umiejętności lub mocy.
Karty Projektów
Karty projektów nie mają Story Pointów ani dodatkowych umiejętności.
Przygotowanie
Potasuj wszystkie karty i rozdaj graczom karty według tabeli poniżej. Pozostałe ułóż w stos, rewersem do góry, z którego będziesz dobierać karty po każdej turze. Obok zostaw miejsce na stos kart odrzuconych. Zaczyna gracz najstarszy stażem w eVolpe.
![](https://evolpe.pl/wp-content/uploads/2024/04/tabela-eVolpe-Game-2.png)
Do gry warto zaopatrzyć się w notes, aby zapisywać punkty graczy.
Rozgrywka
W swojej turze możesz wykonać jedną z czterech akcji:
- rozpocząć Projekt, kładąc kartę Projektu przed sobą, możesz prowadzić dowolną liczbę Projektów jednocześnie;
- dołączyć Członka Zespołu do swojego Projektu, kładąc kartę Członka Zespołu na Projekt przed sobą;
- zgłosić Buga do Projektu przeciwnika, kładąc kartę Buga na jego Projekt;
- wymienić dowolną liczbę kart.
Na koniec tury dobierz karty, aby zawsze mieć na ręce początkową liczbę kart.
Kiedy w stosie dobierania zostanie ostatnia karta, potasuj stos kart odrzuconych i stwórz nowy stos dobierania.
Zakończenie Projektu
Aby zakończyć Projekt, musisz dołączyć do niego co najmniej 3 Członków Zespołu. Jednocześnie suma Story Pointów Członków Zespołu musi być wyższa niż suma Story Pointów Bugów zgłoszonych do tego Projektu.
Po zakończeniu Projektu zdobywasz punkt. Kartę Projektu razem z pozostałymi zagranymi na nią kartami Członków Zespołu i Bugów odłóż na stos kart odrzuconych.
Utrata Projektu
Utracisz prowadzony Projekt, jeśli zostaną do niego zgłoszone co najmniej 3 Bugi. Jednocześnie suma Story Pointów Bugów musi być wyższa niż suma Story Pointów kart Członków Zespołu na projekcie.
Po utracie Projektu, kartę Projektu razem z pozostałymi zagranymi na nią kartami odłóż na stos kart odrzuconych.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy zakończy 3 Projekty.