fbpx
 

Czym się wyróżniają usługi eVolpe?

Czym się wyróżniają usługi eVolpe?

Jaki jest cel wdrożenia systemu CRM w firmie?

W niedawnym wpisie dotyczącym błędów popełnianych przy okazji wdrożeń systemów informatycznych opisaliśmy m.in. kwestię braku gotowości wielu firm na zmiany i transformację biznesową. Wpis ten zebrał wiele pozytywnych opinii na portalu LinkedIn. Komentujący często podkreślali istotę znaczenia transformacji biznesowej podczas wdrażania nowego oprogramowania w firmie, w tym CRM. Celem implementacji systemu do zarządzania relacjami z klientami powinna być właśnie transformacja procesów i procedur sprzedażowych. Nie oznacza to jednak, że zawsze należy wywracać do góry nogami wypracowane schematy. Transformacja ta często wiąże się po prostu z kwestią optymalizacji, a czasem automatyzacji, niektórych wykonywanych zadań. W konsekwencji pozwoli ona na bardziej efektywną pracę, w porównaniu do okresu sprzed wdrożenia CRM-u.

 

Każdy system CRM jest w stanie zapewnić zbliżoną funkcjonalność

Jeśli jednak przyjrzeć się systemom CRM dostępnym na rynku można odnieść wrażenie, że każdy z tych programów realizuje te same funkcje. Po części jest to prawda. Gdyby porównywać oprogramowanie CRM miedzy sobą ze względu na dostępność określonych funkcji, okazałoby się nawet, że część niewielkich systemów CRM jest lepsza od najbardziej znanych marek jak SugarCRM, Salesforce lub też Microsoft Dynamics. Jednak im większa firma zastanawia się nad wdrożeniem CRM-u, tym bardziej liczy się nie ilość funkcji, ale ich jakość i możliwości modyfikacji oraz personalizacji.

 

W czym więc upatrywać wartości usług eVolpe w zakresie wdrożeń systemów CRM?

Damon Richards, znany na świecie ekspert w zakresie obsługi klienta, powiedział kiedyś: „Your customer doesn’t care how much you know until they know how much you care.” Przenosząc ten cytat na grunt systemów CRM i usług eVolpe, możemy powiedzieć, że doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że do momentu, kiedy nie udowodnimy naszym Klientom ile wiemy i co możemy dla nich zrobić, oni nie będą nas darzyć pełnym zaufaniem. Co więc robimy, aby to zaufanie zdobywać i kreować nasze rynkowe przewagi konkurencyjne?Sugar Damon Richards

  • Dzielimy się wiedzą,
  • Doskonalimy procesy analizy biznesowej i przedwdrożeniowej,
  • Dążymy do transformacji biznesowej naszych Klientów,
  • Dobieramy system CRM do preferencji i potrzeb,
  • Przeprowadzamy wdrożenia, w których największą wartością są kastomizacje systemu do specyficznych potrzeb każdej firmy.

 

Nie boimy dzielić się wiedzą

Na przestrzeni ostatnich lat zrealizowaliśmy wiele ambitnych projektów wdrożeniowych. Z każdym z nich nabywaliśmy nowe kompetencje i know-how. Teraz stajemy przed naszymi Klientami z otwartymi ramionami, z chęcią dzieląc się z nimi wiedzą o tym, jak skutecznie realizować procesy sprzedaży i obsługi klienta za pomocą systemu CRM. Z tego względu wyprodukowaliśmy aż 16 odcinków własnego programu telewizyjnego „CRM jedna idea – tysiące możliwości”, oraz współpracujemy z redakcjami uznanych pism branżowych i portali www (Nowa Sprzedaż, Online Marketing, Controlling i Zarządzanie).

 

Projekt rozpoczynamy od analizy

Może wydaje się to trywialne, jednak szybki przegląd informacji na temat oferowanych usług przez polskich partnerów Salesforce, MS Dynamics, SAP i ZOHO pozwala wyciągnąć wnioski, że często tej analizy brakuje. W innych przypadkach, jeśli wdrożeniowiec przeprowadza taką analizę, to ma ona za zadanie dopasować oczekiwania klienta do możliwości systemu, a nie na odwrót. Więcej na ten temat napisaliśmy w osobnym artykule.

My możemy zupełnie szczerze stanąć przed naszymi Klientami i powiedzieć, że zapewniamy kompleksowe usługi analizy przedwdrożeniowej. Nieustannie się rozwijamy w tej materii szkoląc się i wprowadzając nowe usługi naszych analityków. Przykładowo w taki sposób 1,5 roku temu dla naszych potencjalnych Klientów zaczęliśmy stosować bardzo efektywne warsztaty Product Discovery. Więcej o warsztatach tutaj.

 

Staramy się o transformację biznesu naszych Klientów

Podczas kontaktu z Klientem na etapie rozmów biznesowych, nieustannie myślimy o potrzebach związanych z transformacją biznesową firm. W rozmowach handlowych uczestniczą ze strony eVolpe osoby, które zrealizowały wiele podobnych projektów wdrożeń systemów CRM. Posiadają oni wymagane know-how, które pomaga w zebraniu informacji o wszystkich potrzebach w firmie, związanych z systemem CRM. Często bywa tak, że są one nienazwane, a jedynie można je wywnioskować z całości zebranego materiału. To jest właśnie prawdziwa wartość usług konsultingowych eVolpe – doradztwo jak zrealizować nawet najbardziej skryte, acz istotne potrzeby w firmie, związane z zarządzaniem relacjami z klientami. Z reguły są one przyczynkiem do modyfikacji procesów i procedur stosowanych w firmie. Bywa, że również ich automatyzacji. To wszystko składa się na pojęcie transformacji biznesowej.

 

Wybieramy system CRM wraz z Klientem

Duża część wspomnianych wcześniej polskich partnerów wdrożeniowych znanych systemów CRM zajmuje się implementacją wyłącznie jednej marki oprogramowania. To sprawia, że firma zgłaszając się do takiej firmy nie ma praktycznie żadnej alternatywy. W eVolpe podeszliśmy do tego tematu zupełnie odmiennie. Dbając o jakość usług konsultingowych proponujemy naszym Klientom wybór spośród trzech, starannie wyselekcjonowanych przez nas systemów CRM. Tym samym jesteśmy pewni, że każda firma prowadząca z nami rozmowy znajdzie u nas odpowiednio dopasowane rozwiązanie. Każdy z implementowanych przez nas systemów CRM posiada cechy, które wyróżniają go na tle innych. W każdym przypadku sugerujemy Klientowi najlepsze z jego punktu widzenia rozwiązanie, a następnie wspólnie dokonujemy ostatecznego wyboru.

Jest jeszcze jeden, niezwykle istotny powód dlaczego wyspecjalizowaliśmy się we wdrożeniach właśnie tych trzech systemów CRM (Sugar, SuiteCRM, OroCRM). Otóż widzimy w nich największy na rynku potencjał przeprowadzania konfiguracji, kastomizacji i modyfikacji. Rozwiązania te łączy jedna ważna cecha – wszystkie trzy posiadają dostęp do kodu źródłowego, dzięki czemu możemy wykonać znacznie bardziej skomplikowane prace, niż firmy wdrażające systemy zamknięte jak np. Salesforce, czy MS Dynamics. Łącząc te właściwości z posiadanym przez nas wieloletnim doświadczeniem wdrożeniowym, otrzymujemy receptę na sukces dostosowania systemu CRM do najbardziej specyficznych potrzeb. Koronnym przykładem jest w tym względzie case study wdrożenia systemu Sugar w Call Center Inter Galactica, gdzie całkowicie przebudowaliśmy system CRM, na potrzeby zarządzania relacjami z klientem wewnętrznym, jakim jest każdy z ponad 2000 pracowników firmy.

 

Co ukrywa się pod słowem „wdrożenie”?

W zakresie wdrożeń systemów Sugar i SuiteCRM nie ma w Polsce drugiej takiej firmy jak eVolpe, która dysponowała by tak szerokim doświadczeniem i know-how wdrożeniowym. Stąd też porównując oferty wdrożenia tych systemów z innymi firmami oferującymi tego typu usługi, nasz Klient może czuć się w pewnym sensie zdezorientowany. Różnica ofertowa wynika z faktu, że większość firm pod słowem „wdrożenie” rozumie nic innego, jak instalację systemu na serwerze oraz podstawową konfigurację związaną z nazewnictwem pól. Tam, gdzie inni kończą „wdrożenie”, tam ono się dopiero dla nas rozpoczyna. My widzimy największą wartość prac implementacyjnych w procesie kastomizacji. Dostosowanie funkcjonowania systemu CRM do każdej firmy z osobna jest naszym nadrzędnym celem. Po to właśnie są wykonywane prace analityczne, po to doradzamy, który system CRM wybrać, po to głosimy filozofię transformacji biznesowej, aby móc ją realnie wprowadzać w życie.

Jednym z najważniejszych błędów i zarazem przyczyn porażek implementacji systemów informatycznych jest uruchamianie systemu CRM dla samego faktu jego posiadania. Fakt ten nie rozwiąże problemów organizacyjnych, które stanowią przyczynę potrzeby wdrożenia. Dopiero odpowiednie modyfikacje i prace dostosowawcze kreują system, który pozwala spełnić te potrzeby i przeprowadzić w firmie transformację.

Ostatecznym rezultatem jest to, że zmieniamy postrzeganie handlowców o systemach CRM z systemu, który wiąże się ze żmudnym wklepywaniem danych w celu raportowania wykonanych działań, na oprogramowanie, które zmienia na lepsze ich podejście do sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami.

Jeśli jesteś zainteresowany usługami eVolpe w zakresie wdrożeń systemów CRM prosimy o kontakt.



Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close