Sprzedaż wielokanałowa

Firmy, które prowadzą sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C potrzebują systemu CRM, który powoli na sprawną obsługę tych zupełnie niejednolitych procesów sprzedażowych. Dzięki odpowiedniemu procesowi wdrożenia dostarczone oprogramowanie CRM może zawierać w sobie m.in. ewidencję form współpracy z klientami, a także ewidencję wszystkich zaakceptowanych zgód i regulaminów dla zapytań generowanych przez strony internetowe. Dodatkowo automatyzacji może podlegać przydzielanie klientów do odpowiednich handlowców uwzględniające terytorium działania handlowca i obsługiwany przez niego kanał dystrybucji. To jedynie przykłady korzyści operacyjnych jakie może wnieść wdrożenie systemu CRM z odpowiednim dostosowaniem dla firmy prowadzącej zróżnicowane działania sprzedażowe.

Finanse i Ubezpieczenia

  • Niezwykle rozbudowane portfolio produktowe,
  • Konieczność posiadania transparentnej informacji o produktach posiadanych przez klienta do działań cross-sell,
  • Wymaganie rejestracji dużej ilości dokumentów.

Powyższe wymagania dotyczące systemu CRM są często przedstawiane m.in. przez firmy z branży finansowej i ubezpieczeniowej. Odpowiednie wdrożenie i dostosowanie systemu CRM pozwala nie tylko zrealizować powyższe wymagania, ale również po części zautomatyzować obsługę klienta.

Firmy zarządzające strukturami agencyjnymi lub multiagencyjnymi często wymagają również odpowiedniego podziału zakresu dostępu do systemu CRM:

  • zoptymalizowany funkcjonalnie front-end dla agentów czy handlowców,
  • pełen dostęp do danych wraz z kompleksową analityką i raportowaniem dla centrali firmy.

Takie podejście pozwala ograniczyć niektóre funkcje dla handlowców. Dzięki temu zabiegowi wrasta szybkość obsługi klienta oraz czas reakcji systemu. Zachowana zostaje natomiast pełna funkcjonalność dla wszystkich kluczowych osób w centrali firmy.

Dodatkowo dla firm leasingowych niezwykle pomocną okazuje się być możliwość przechowywania danych na temat aktualnej i potencjalnej floty klienta z uwzględnieniem pojazdów leasingowanych u konkurencji.

Automotive

W realizowanych projektach dla branży automotive niezwykle istotne było, aby dla większości działań w systemie CRM operacje były przeprowadzane na liczbach pojazdów, a nie kwotach pieniężnych. Dla tych firm często właśnie liczba sprzedanych pojazdów jest głównym czynnikiem realizacji zakładanych targetów. Wymagało to fundamentalnych zmian w wielu funkcjach, ponieważ każdy system CRM z założenia bazuje na kwotach pieniężnych.

Ważnym elementem było również wdrożenie oprócz systemu CRM dodatkowej platformy do komunikacji z partnerską siecią handlową i serwisową. Dzięki uruchomieniu takiej platformy korzyści w postaci lepszej obsługi zyskują nie tylko klienci końcowy, ale także klienci wewnętrzni firmy.

Wynajem

W zrealizowanych przez nas projektach dla firm posiadających produkty pod wynajem wprowadziliśmy m.in. możliwości prowadzenia ewidencji posiadanych produktów wraz z systemem rezerwacji dla poszczególnych klientów. Dzięki posiadaniu takiej opcji firmy te posiadają szybki wgląd w aktualnie posiadane zasoby. To z kolei powoduje optymalne wykorzystanie zasobów podczas ofertowania oraz podpisywania umów z klientami. W dotychczasowym projektach wprowadziliśmy podobne funkcje dla firmy działającej na rynku reklamowym, oferującej wynajem powierzchni reklamowych.

Postępowania przetargowe

Firmy, które często biorą udział w postępowaniach przetargowych powinien zadowolić fakt, że system CRM można tak dostosować, aby zawierał w sobie zaawansowane zarządzanie dla uczestników oraz oferentów tych postępowań. Zapewni on wówczas kontrolę nad terminami składania oferty oraz nad dokumentami, które powinny zostać dostarczone wraz z ofertą.

Gdyby jeszcze mieli Państwo wątpliwości, czy podczas wdrożenia systemu CRM można dokonać adaptacji oprogramowania pod Państwa specyficzne wymagania wystarczy zapoznać się z naszym ostatnim przykładem:

Human Resources

Otóż wykorzystując system klasy CRM zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy w firmie Call Center Inter Galactica kompleksowy system do zarządzania wewnętrznymi procesami kadrowymi. We wdrożonym systemie przeprowadzane są wszystkie procesy związane z zatrudnianiem pracowników i ustaniem stosunku pracy. Każdy pracownik (3 500+ osób) posiada również możliwość zarejestrowania w systemie odpowiednich wniosków pracowniczych.

Jesteś zainteresowany wdrożeniem CRM? Wypełnij ankietę – oddzwonimy!

© eVolpe Consulting Group

mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close