CRM = filozofia biznesu

„CRM oznacza zdolność firmy do zdobywania klientów, poznawania ich, odnawiania kontaktów z nimi, upewnienia się, że firma dostarcza im dokładnie tego, czego oczekują oraz to, do czego się zobowiązała, i wreszcie realizowania zysków dzięki tym działaniom”

Ronald S. Swift

bio_ronswift

Geneza systemu CRM

Współcześni klienci dążą do wyższej jakości konsumpcji oraz wyższej jakości życia. Dodatkowo zbiegło się to ze wzrostem konkurencji, a w tym także wymagań stawianych przedsiębiorstwom. Koncepcje marketingowe pokazały, że lepszą efektywność można uzyskać koncentrując się na kliencie, a nie na sprzedaży wyprodukowanych dóbr czy usług. Przedsiębiorstwo musi odpowiadać na oczekiwania klientów, dlatego wzajemna wymiana informacji jest bardzo ważna. Nawiązanie, utrzymanie i zarządzanie kontaktami z klientem są realizowane dzięki modelu biznesowym zorientowanym na klienta, czyli w myśl idei CRM

Wszyscy, którzy mieli styczność z pojęciem CRM kojarzą je jako oprogramowanie czy też technologię. Jednak CRM to coś więcej:

“Customer Relationship Management jest strategią biznesową polegającą na selekcjonowaniu i zarządzaniu klientami w celu optymalizacji długoterminowych korzyści. CRM wymaga wprowadzenia filozofii i kultury biznesu skierowanej “na klienta”, zapewniającej efektywne procesy marketingu, sprzedaży i serwisu. Aplikacje CRM powinny dać możliwość efektywnego Zarządzania Kontaktami z Klientami prowadząc do “nadrzędności” tego podejścia nad ogólną strategią i kulturą w firmie” (BizReporter)

Zatem pomyślmy teraz o zagadnieniu CRM nie jako o rozwiązaniu informatycznym, ale pewnej idei lub strategii, której celem jest nawiązanie oraz utrzymanie korzystnych relacji z klientem. Rozważania te będziemy kontynuować w kolejnym mailu.

© eVolpe Consulting Group


mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close