eVolpe Game – zasady gry
TL;DR
eVolpe Game to gra karciana, w której będziesz prowadzić projekty przy pomocy członków zespołu oraz walczyć ze straszliwymi bugami! Wygrywa gracz, który jako pierwszy zakończy 3 projekty.
Opis kart:
Karty członków zespołu
Każda karta członka zespołu ma określoną liczbę Story Pointów widoczną w lewym górnym rogu.
Każdy członek zespołu należy do konkretnego działu. Działy zostały wyrażone symbolami:
Zarząd
IT Development
Business Support
IT Business Analysis
Sales & Marketing
Każdy członek zespołu ma swoją unikalną umiejętność, tzw. Lisią moc, która może modyfikować zasady gry.
Karty Bugów
Każda karta buga ma określoną liczbę Story Pointów, widoczną w lewym górnym rogu. Bugi nie mają dodatkowych umiejętności lub mocy.
Karty Projektów
Karty projektów nie mają Story Pointów ani dodatkowych umiejętności.
Przygotowanie
Potasuj wszystkie karty i rozdaj graczom karty według tabeli poniżej. Pozostałe ułóż w stos, rewersem do góry, z którego będziesz dobierać karty po każdej turze. Obok zostaw miejsce na stos kart odrzuconych. Zaczyna gracz najstarszy stażem w eVolpe.
Do gry warto zaopatrzyć się w notes, aby zapisywać punkty graczy.
Rozgrywka
W swojej turze możesz wykonać jedną z czterech akcji:
- rozpocząć Projekt, kładąc kartę Projektu przed sobą, możesz prowadzić dowolną liczbę Projektów jednocześnie;
- dołączyć Członka Zespołu do swojego Projektu, kładąc kartę Członka Zespołu na Projekt przed sobą;
- zgłosić Buga do Projektu przeciwnika, kładąc kartę Buga na jego Projekt;
- wymienić dowolną liczbę kart.
Na koniec tury dobierz karty, aby zawsze mieć na ręce początkową liczbę kart.
Kiedy w stosie dobierania zostanie ostatnia karta, potasuj stos kart odrzuconych i stwórz nowy stos dobierania.
Zakończenie Projektu
Aby zakończyć Projekt, musisz dołączyć do niego co najmniej 3 Członków Zespołu. Jednocześnie suma Story Pointów Członków Zespołu musi być wyższa niż suma Story Pointów Bugów zgłoszonych do tego Projektu.
Po zakończeniu Projektu zdobywasz punkt. Kartę Projektu razem z pozostałymi zagranymi na nią kartami Członków Zespołu i Bugów odłóż na stos kart odrzuconych.
Utrata Projektu
Utracisz prowadzony Projekt, jeśli zostaną do niego zgłoszone co najmniej 3 Bugi. Jednocześnie suma Story Pointów Bugów musi być wyższa niż suma Story Pointów kart Członków Zespołu na projekcie.
Po utracie Projektu, kartę Projektu razem z pozostałymi zagranymi na nią kartami odłóż na stos kart odrzuconych.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy zakończy 3 Projekty.