11 zasad udanego wdrożenia systemu CRM

Czyli sztuka implementacji biznesowych systemów IT na przykładach i antyprzykładach

Wstęp

Dobrze dopasowany i sprawnie funkcjonujący system CRM to marzenie praktycznie każdej firmy, która wykorzystuje – lub też planuje wykorzystać – optymalizację relacji z klientami i dbanie o customer experience w celu zyskania przewagi nad konkurencją. Przeglądając oferty dostępnych na rynku rozwiązań mogłoby się zdawać, że odpowiedni dobór systemu to najistotniejszy element całego procesu wdrożenia go do firmy. Jest to jednak dopiero początek drogi, na końcu której nasza firma będzie mogła czerpać realne korzyści z perfekcyjnie działającego systemu CRM.

 

Wdrożenie systemu CRM to dla większości przedsiębiorstw i instytucji poważne przedsięwzięcie wiążące się z wielkimi oczekiwaniami i nieodpartą wizją korzyści wynikających z obecności takiej platformy w firmie. Tymczasem specyfika systemów klasy CRM, stopień skomplikowania zachodzących w firmie procesów, które mają być odzwierciedlone w systemie oraz różnorodność celów biznesowych związanych z każdym wdrożeniem sprawiają, że pojawia się szereg potencjalnych zagrożeń mogących zwiększyć koszt wdrożenia lub po prostu sprawić, że zakończy się ono porażką.

Na szczęście, przy odpowiednim podejściu i przygotowaniu, firma decydująca się na wzbogacenie swojej infrastruktury IT o system CRM może znacząco zwiększyć szanse na udane i satysfakcjonujące wdrożenie. Na podstawie naszych obserwacji i doświadczeń wyszczególniliśmy 11 zasad i dobrych praktyk, które pozwolą Twojej firmie należycie przygotować się i gładko przejść przez cały proces wdrożenia. Dla łatwiejszego przyswojenia wiedzy, każda z zasad poparta została hipotetycznym (ale osadzonym w realiach) przykładem oraz antyprzykładem obrazującym sytuację, w której firma zastosowała lub nie zastosowała się do danej zasady.

Zasady spisane w tym e-booku na ogół dotyczą wdrożeń systemów CRM w średnich i dużych przedsiębiorstwach, niemniej uniwersalny charakter większości z nich sprawia, że zapoznanie się niniejszą publikacją będzie równie cenne dla osób myślących o wdrożeniu CRM na mniejszą skalę.

© eVolpe Consulting Group

mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close